به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۵۶۹۹
اقتصاد ايران آشفته است

اطمينان‌خاطر وزیر آمريکايي به اسراييلي‌ها!

گروه سیاسی: وزير خزانه‌داری آمريکا، برای اطمینان دادن به اسرائیل در مورد این که تحریم‌ ایران هنوز به قوت خود باقی است گفت که به‌رغم کاهش برخی‌ تحريم‌ها عليه ايران در چند ماه گذشته، وضعيت اقتصاد ايران هنوز «آشفته و به‌هم‌ريخته» است.
اطمينان‌خاطر وزیر آمريکايي به اسراييلي‌ها!
جک لو که در اسرائيل به سر می‌برد گفت: «تحريم‌هايی که عليه ايران اعمال شده، سخت‌ترين تحريم‌هايی است که تاکنون در حوزه اقتصاد جهانی به اجرا درآمده و به اقتصاد ايران آسيب زيادی وارد کرده است.» وی در ديدار با گروه گسترش همکاری‌های اقتصادی  افزود: «همين فشار تحريم‌ها بود که ايران را به پای ميز مذاکره آورد و به‌رغم گفت‌وگوهای اتمی با ايران در ماه‌های گذشته، شرايط اقتصادی ايران هنوز مناسب نيست.»

ايران در ماه‌های گذشته و به دنبال عقد قرارداد اتمی موقت با قدرت‌های جهانی نگرانی غرب از فعاليت‌های اتمی خود را کاهش داده و در مقابل انتظار دارد تمامی تحريم‌های سازمان ملل و کشورهای غربی بر صنايع نفت و انرژی و نظام بانکی ايران لغو شود. در همین زمینه وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ايران هنوز نتوانسته فروش نفت خود را بالا ببرد و تحريم‌های اصلی هنوز به قوت خود باقی است. ما به ایران اجازه دستيابی به بمب اتمی را نخواهیم داد.» اسرائيل از مخالفان جدی مذاکرات اتمی با ايران است.
مرجع : رادیو فردا