به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۲۸۳

بانک‌های آمریکایی درخواست تغییر قوانین رمز ارز را دارند

بانک‌های آمریکایی درخواست تغییر قوانین رمز ارز را دارند
گروه اقتصادی: بانک‌های بزرگ آمریکایی خواهان تنظیم مجدد قوانین برای مشارکت در حفاظت از دارایی‌های رمز ارزی را دارند.به گزارش تجارت‌نیوز، در اقدامی قابل توجه، بانک‌های آمریکایی پس از آنکه از نقش خود به عنوان نگهدارنده دارایی‌ها برای صندوق‌های قابل معامله در بورسETFهای بیت کوین نقدی محروم شدند، در حال تلاش برای ایجاد تغییر در چارچوب نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هستند.

ائتلافی از گروه‌های تجاری بانکی، شامل انجمن بانکداران آمریکا، انجمن خدمات مالی، انستیتو سیاست بانکی و انجمن صنایع مالی و بازارهای اوراق بهادار، نگرانی‌های خود را در نامه‌ای در تاریخ ۱۴ فوریه به SEC بیان کردند. بانک‌ها بر این باورند که دستورالعمل قرار داده‌شده توسط SAB 121 که به بانک‌ها اجازه نمی‌دهد به عنوان نگهدارنده دارایی‌های ETFهای بیت کوین لیست شوند، ممکن است سوالات مهمی در مورد امنیت و ثبات این اکوسیستم ایجاد کند.

آن‌ها ادعا می‌کنند که این وضعیت می‌تواند ریسک تمرکز را افزایش دهد، زیرا یک نهاد غیربانکی اکنون به عنوان نگهدارنده اکثر ETPها عمل می‌کند. آنها معتقدند که این ریسک می‌تواند با ورود سازمان‌های بانکی تنظیم شده به عنوان ارائه دهندگان خدمات نگهداری کاهش یابد.

آیا SEC باید تعریف دارایی‌های رمز ارزی را تغییر دهد؟
در ادامه بحث‌های انجام شده، ائتلاف گروه‌های تجاری از SEC درخواست کرده است تا تعریف خود از آنچه که یک دارایی رمز ارزی محسوب می‌شود را تغییر دهد. این موضوع ممکن است استثناهایی مانند  ETFهای بیت کوین اسپات و سپرده‌های رمز ارزی را در صورت تایید، حذف کند.آنها اظهار داشتند SAB 121 هیچ تمایزی بین انواع دارایی‌ها و کاربرد آن‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه به طور کلی بیان می‌کند که دارایی‌های رمز ارزی خطرات خاصی از نظر فناوری، قانونی و نظارتی دارند که نیازمند رفع آن در ترازنامه است. 

سیستم مالی بدون بانک‌های آمریکایی بدتر خواهد بود
اگر SEC با درخواست‌های انجام‌شده موافقت کند، بانک‌های آمریکایی نقش بزرگتری در کلیت مدیریت دارایی‌های دیجیتال خواهند داشت. در این درخواست‌‌ها آمده است که اگر سازمان‌های بانکی تنظیم شده به طور موثر از ارائه خدمات حفاظت از دارایی‌های دیجیتال محروم شوند، سرمایه‌گذاران، مشتریان و در نهایت سیستم مالی در این بازار محدود به ارائه‌دهندگان نامناسب می‌شود و در نتیجه شرایط فعلی بازار را بدتر خواهد کرد.
برچسب ها: رمز ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها