به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۵۷۷۲۷
در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی هم نیکی هیلی را شکست داد

گروه بین‌آلملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا،  توانست در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ در کارولینای جنوبی بر رقیب خود نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، غلبه کند.
ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی هم نیکی هیلی را شکست داد
نیکی هیلی که سابقه دو بار فرمانداری ایالت کارولینای جنوبی را در کارنامه خود داشت، امیدوار بود بتواند رشته پیروزی‌ها پیایی دونالد ترامپ قطع کند. با شمارش در حدود ۸۰ درصد از آرا، دونالد ترامپ توانسته است که بیش از ۶۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و نیکی هیلی نیز ۳۹ درصد آرا انتخابات مقدمات حزب جمهوری‌خواه در کارولینای جنوبی را کسب کند.
 دونالد ترامپ با پیروز در کارولینای جنوبی، موقعیت خود را به عنوان کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تحکیم کرد. نیکی هیلی شامگاه شنبه در سخنرانی در جمع هوادارانش با قبول شکست در انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی، به دونالد ترامپ تبریک گفت. سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با این حال تاکید کرد که در رقابت‌های درون حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری باقی خواهد ماند. نیکی هیلی تصریح کرد که در ۱۰ روز آینده خود را برای انتخابات مقدماتی پنجم مارس که به عنوان «سه‌شنبه بزرگ» شناخته می‌شود، آماده خواهد کرد. نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی حاکی از آن بود دونالد ترامپ با حدود ۶۳ درصد در مقابل ۲۵ درصد از نیکی هیلی پیش خواهد گرفت. دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود پس از اعلام نتایج اولیه کارولینای جنوبی تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز پنجم نوامبر ۲۰۲۴ «چشم در چشم» با جو بایدن خواهد شد و به او خواهد گفت: «جو، تو اخراجی .»
نیکی هیلی
ترامپ ۷۷ ساله در ۲۴ ژانویه نیز با کسب ۵۴ درصد از آرا در ایالت نیوهمپشایر  از هیلی پیشی گرفته و هشت روز قبل از آن هم در انتخابات ایالت آیووا با فاصله قابل ملاحظه‌ای نسبت به رقبای خود به پیروزی رسیده بود. ترامپ در نشست محافظه‌کاران آمریکا "تصویری تاریک" از آینده ایالات متحده ترسیم کرد. او گفت: «ما اکنون در دوران ریاست‌جمهوری بایدن در جهنم زندگی می‌کنیم و رای دادن به من تنها بلیط بازگشت به آزادی است. این تنها اقدامی است که می‌تواند از نابودی جهان جلوگیری کند.» هفته آینده (۵ مارس ۲۰۲۴) انتخابات مقدماتی در بیش از ۱۲ ایالت دیگر آمریکا انجام خواهد گرفت. انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری در ایالات متحده نیز ۵ نوامبر سال جاری میلادی (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها