به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۴:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۵۸۰۴۹

به یاد والورده:بهترین اخراج فصل برای تیم بنزما

به یاد والورده:بهترین اخراج فصل برای تیم بنزما
گروه ورزشی:سعد الموسی با اخراج به موقع، به نوعی باعث پیروزی تیمش در دیدار برابر الوحده شد.به گزارش "ورزش سه"، الاتحاد در دیداری سخت و البته جذاب و دیدنی موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد الوحده عبور کند. مسابقه‌ای که به شکلی دراماتیک برای زرد و مشکی پوشان شهر جده به پایان رسید چرا که آنها شکست یک بر صفر را به لطف گل دقیقه 90+4 حمدالله، با پیروزی عوض کردند.

این مسابقه که در استادیوم ملک عبدالله برگزار شد، آبستن اتفاقات زیادی بود. پس از آنکه اودیون ایگالو الوحده میهمان را پیش انداخت، کریم بنزما در وقت‌های تلف شده نیمه نخست فرصت داشت تا بازی را به تساوی بکشاند ولی او یک ضربه پنالتی را از دست داد.

الوحده تا دقیقه 84 با یک گل از میزبان پیش بود تا اینکه عبدالرزاق حمدالله از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. الاتحاد که به دنبال استفاده از فرصت میزبانی بود، حملات خود را به روی دروازه حریف افزایش داد اما بازیکنان این تیم در یک صحنه غافلگیر شدند.

در دقیقه 90 روی یک قطع توپ و انتقال سریع به خط حمله، الوحده توسط یحیی ناجی صاحب موقعیت فوق‌العاده‌ای شد. این بازیکن با فرار از قلب خط دفاعی میزبان، با دروازه الاتحاد تک به تک شد و اودیون ایگالو را نیز بالای دست خود داشت ولی با تکل مدافع میزبان سرنگون شد.

سعد الموسی، مدافع 21 ساله الاتحاد با یک تکل بلند، مانع از حرکت یحیی ناجی شد و کوین اورتگا داور اهل پرو نیز دست به جیب شد و بلافاصله این بازیکن را با یک کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج کرد.مدافع الاتحاد که با این تکل مانع از شکست الاتحاد و دریافت گل دوم شد، اخراجش را پذیرفت و سریعا به سمت رختکن دوید تا باعث اتلاف زمان بازی نشود و بلکه تیمش بتواند در ادامه به گل تساوی برسد. اتفاقی که در نهایت تعجب رخ داد.

الاتحاد در دقیقه 90+4 موفق شد روی همکاری بنزما و عبدالرزاق حمدالله به گل دوم دست یابد و سه امتیاز شیرین و حساس بازی را از آن خود کند. پیروزی که رد پای سعد الموسی در آن کاملا دیده می‌شود چرا که قطعا الوحده می‌توانست از موقعیت دو به تک خود مقابل دروازه میزبان به گل پیروزی برسد.

بسیاری از کاربران عربستانی صحنه کارت قرمز سعد الموسی را با اخراج خودخواسته فدریکو والورده در فینال سوپرجام سال 2020 مقایسه کرده‌اند. جایی که او با یک تکل در دقیقه 117، مانع از گلزنی آلوارو موراتا شد و این کارت قرمز را به جان خرید و در نهایت نیز رئال مادرید توانست با پیروزی در ضربات پنالتی، قهرمان سوپرکاپ شود.

نکته جالب اینکه آن مسابقه رئال مادرید و اتلتیکو نیز دقیقا در همین استادیوم ملک عبدالله شهر جده برگزار شد و والورده نیز رو به همان دروازه ضلغ شرقی ورزشگاه، به روی موراتا مرتکب خطا شد تا کارت قرمز را دریافت کند ولی حریف به گل پیروزی دست پیدا نکند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها