به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۵۸۴۰۲

یک چهارم مردم غزه در یک قدمی قحطی

یک چهارم مردم غزه در یک قدمی قحطی
گروه بین الملل: یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل متحد  به شورای امنیت گفت که دست‌کم ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه، برابر یک چهارم جمعیت آن، در یک قدمی قحطی قرار دارند و هشدار داد که در صورت‌عدم انجام اقداماتی برای مهار این معضل، این قحطی «تقریبا اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.
رامش راجاسینگهام، مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت: «تا زمانی که این جنگ و خطر گسترش آن به مناطق پرجمعیت جنوب غزه ادامه داشته باشد، امکان بسیار اندکی [برای مهار] این معضل وجود دارد. بنابراین ما دوباره درخواست خود برای آتش‌بس را تکرار می‌کنیم.»
وی در ادامه سخنان خود به شورای امنیت گفت که از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است و عملا تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری در نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی نیاز دارند که متاسفانه این کمک‌ها بسیار هم ناکافی هستند.رامش راجاسینگهام افزود که سازمان ملل و گروه‌های امدادی «با موانع بسیار بزرگی برای رساندن حداقل تدارکات به غزه مواجه هستند.»به گفته او، این موانع شامل بسته شدن گذرگاه‌ها، محدودیت‌های ارتباطاتی، روش‌های سخت بازرسی، هرج و مرج، جاده‌های تخریب‌شده و مهمات منفجر نشده می‌شود.
در ادامه این نشست شورای امنیت، جاناتان میلر، معاون سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، گفت که اسرائیل خود را متعهد به بهبود شرایط انسانی در غزه می‌داند و افزود که محدودیت‌ها در میزان کمک‌ها و سرعت ارسال آنها به خاطر ظرفیت محدود سازمان ملل و سایر نهادهای امدادی است.
 میلر تاکید کرد: «اسرائیل در سیاست‌های خود شفاف بوده است. مطلقاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. تکرار می‌کنم، هیچ محدودیتی در رابطه با میزان کمک‌های بشردوستانه‌ای که می‌تواند به غیرنظامیان در غزه برسد، وجود ندارد.»رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، نیز به شورای امنیت گفت که واشینگتن از اسرائیل خواسته است که گذرگاه‌های مرزی را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باز نگه دارد و اجازه دهد که گذرگاه‌های بیشتری گشوده شوند.
وی اظهار داشت: «به زبان ساده این که اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام بدهد. ما از اسرائیل می‌خواهیم که با کنترل درگیری‌ها این اطمینان را ایجاد کند که کمک‌های بشردوستانه در نهایت ایمنی و بدون خطر به غزه انتقال خواهند یافت.»همچنین کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، در شورای امنیت اعلام کرد که این نهاد «آماده است تا در صورت توافق آتش‌بس، به سرعت عملیات‌های خود را گسترش دهد.»
وی افزود: «اما در این میان، خطر قحطی وجود دارد که این امر ناشی از عدم توانایی در رساندن مواد غذایی کافی به مردم غزه و شرایط عملیاتی تقریبا غیرممکنی است که کارکنان ما عملا با آن مواجه هستند.»
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها