به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۸۹۲۴

این علامت نشان دهنده ابتلا به زوال عقل است

این علامت نشان دهنده ابتلا به زوال عقل است
گروه علمی:محققان دانشگاه تورنتو و مرکز مراقبت سالمندان بایکرست در کانادا دریافتند که سرعت صحبت کردن ممکن است سرنخ بهتری در مورد سلامت مغز نسبت به مشکل در یافتن کلمات مناسب باشد که با بالا رفتن سن افراد رایج است.به گزارش ایسنا، دانشمندان کشف کردند که سرعت صحبت کردن فرد می‌تواند نشانگر سلامت مغز باشد.
 
تایج تحقیق جدید نشان داد که نحوه صحبت کردن می‌تواند نشان دهد که آیا احتمال ابتلا به زوال عقل در فرد بیشتر است یا خیر.این بیماری ویرانگر زمانی رخ می‌دهد که مغز شروع به زوال می‌کند و می‌تواند باعث مشکلاتی در حافظه، رفتار و حتی حرکت شود که معمولا در افراد مسن به خصوص افراد بالای ۶۵ سال اتفاق می‌افتد.

گاهی اوقات تشخیص اینکه فردی مبتلا به زوال عقل است دشوار است زیرا علائم ممکن است شبیه چیزهای عادی به نظر برسند که در زمان پیری ما رخ می‌دهند، اما اکنون، دانشمندان موردی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به ما کمک کند فقط با گوش دادن به صحبت‌های فرد متوجه شویم که آیا وی به زوال عقل مبتلا شده است یا خیر.

محققان دانشگاه تورنتو و مرکز مراقبت سالمندان بایکرست در کانادا دریافتند که سرعت صحبت کردن ممکن است سرنخ بهتری در مورد سلامت مغز نسبت به مشکل در یافتن کلمات مناسب باشد که با بالا رفتن سن افراد رایج است.

دکتر جید ملتزر گفت: نتایج ما نشان می‌دهد که تغییرات در سرعت کلی صحبت کردن ممکن است منعکس‌کننده تغییرات در مغز باشد.وی همچنین خاطرنشان کرد: این مورد نشان می‌دهد که سرعت صحبت کردن باید به‌عنوان بخشی از ارزیابی‌های شناختی استاندارد مورد آزمایش قرار گیرد تا به پزشکان کمک کند زوال شناختی را سریع‌تر تشخیص دهند و به افراد مسن کمک کند تا با افزایش سن از سلامت مغز خود حمایت کنند.
برچسب ها: آلزایمر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها