به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۹۱۲۷

بیرقدار ترکیه موشک شلیک کرد

بیرقدار ترکیه موشک شلیک کرد
گروه بین الملل: ترکیه توانست موشک را با موفقیت پرتاب کند؛ این پرتاب توانایی درگیری موشک کروز چاکر که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد را نشان می‌دهد. جالب است بدانید این موشک همچنین توانایی پهپاد بیرقدار را به رخ می‌کشد، چراکه این پهپاد قادر است دو موشک چاکر را به طور همزمان حمل کند.
به گزارش خبرآنلاین، موشک کروز چاکر محصول شرکت صنایع موشکی Roketsan که در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار رونمایی شد، نشان دهنده آخرین پیشرفت ترکیه در فناوری موشکی است که هم برای درگیری زمینی و هم برای درگیری با هدف دریایی طراحی شده است.
این موشک مجهز به فناوری‌های پیشرفته، می‌تواند در ارتفاعات پایین پرواز کند و امکان ناوبری موثر بر روی مناظر مختلف را فراهم کند. علاوه بر این، انعطاف پذیری ماموریت، به روزرسانی مسیر، تغییرات هدف، یا لغو ماموریت را در طول پرواز امکان پذیر می‌کند.
موشک چاکر با وزن ۲۷۵ کیلوگرم یک کلاهک ۷۰ کیلوگرمی را در خود جای داده است که در انواع ترموباریک یا زره پوش موجود است. با برد بیش از ۱۵۰ کیلومتر و سرعت کروز بین ۰.۷۵ تا ۰.۸۵ ماخ خود نیز می‌تواند با دقت و کارایی با اهداف درگیر شود. پهپاد بیرقدار آکینجی که به دلیل ظرفیت بارگیری شهرت دارد، می‌تواند دو موشک چاکیر را در نقاط سخت خارجی خود حمل کند.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها