به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۵۷۷۳۰

افزایش ۸۷ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه؛ ۲۱۲ هزار نفر در ژانویه!

گروه جامعه: گزارش جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از جهش ۸۷ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه پارسال خبر داده است.
فرودگاه آتاتورک
فرودگاه آتاتورک
بر اساس آمار منتشر شده در سایت این وزارتخانه، نزدیک به ۲۱۲ هزار ایرانی در ماه گذشته میلادی به این کشور سفر کرده و بعد از شهروندان روسیه، در صدر ورود گردشگر خارجی به ترکیه قرار گرفته‌اند. شهروندان بلغارستان، آلمان و گرجستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع طی ماه ژانویه ترکیه پذیرای دو میلیون و ۴۷ هزار گردشگر خارجی بوده که افزایش اندکی نسبت به ماه مشابه پارسال نشان می‌دهد.
در این میان، جزئیات آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور نشان می‌دهد ورود شهروندان اسرائیلی به ترکیه از نزدیک ۴۷ هزار نفر در ژانویه پارسال به چهار هزار نفر در ماه گذشته سقوط کرده است. دولت ترکیه از زمان آغاز جنگ غزه در نیمه مهرماه، انتقادات گسترده‌ای به اسرائیل داشته است.
ورود گردشگران از دیگر کشورهای عربی نیز عمدتا یا تغییری نکرده و یا مقداری افت داشته؛ اما ۳۹ هزار گردشگر عربستانی در ماه ژانویه به این کشور سفر کرده که رشدی ۳۰ درصدی نشان می‌دهد. ترکیه پارسال از محل ورود نزدیک به ۵۰ میلیون گردشگر خارجی بیش از ۵۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که رشدی ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل آن داشت. امسال ترکیه جذب ۶۰ میلیون گردشگر خارجی و ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری را هدف‌گذاری کرده است.
مرکز آمار ترکیه اخیرا گزارشی منتشر کرد که نشان از نصف شدن خرید مسکن در این کشور توسط خارجی‌ها دارد. در ژانویه امسال دو هزار و ۷۳ واحد مسکن در این کشور توسط خارجی‌ها خریداری شده است. ایرانی‌ها نیز خرید مسکن از ترکیه را از ۵۲۶ واحد در ژانویه پارسال به ۲۰۸ واحد در ماه مشابه امسال کاهش داده‌اند. شهروندان روسیه در صدر خریداران ملک در ترکیه هستند و بعد از ایران، شهروندان کشورهای عراق، اوکراین، قزاقستان، آلمان و جمهوری آذربایجان قرار دارند.
سقوط چشمگیر فروش مسکن به خارجی‌ها به دلیل سخت‌گیری بیشتر ترکیه در اعطای شهروندی به خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رخ داده است. ترکیه به‌دلیل جلوگیری از خرید لجام‌گسیخته مسکن توسط شهروندان کشورهای درگیر جنگ، خصوصا روسیه و اوکراین، شرط دریافت شهروندی یا اقامت ترکیه را از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری در بازار املاک به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داده است.
 
برچسب ها: ترکیه

۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۹:۳۴
درود بر شما و تشکر از اینکه امکان اطهار نظر زیر پستها را فراهم کردین. در موردش اطلاع رسانی هم کنید تا کاربران بدونند و بیان در گفتگوها و ارسال نظرات و کامنتها شرکت کنند. (439314)
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۹:۳۶
لطفا در صفحه نخست سایت در مورد مسائل مختلف یک بخش نظرسنجی بگذارید و رای گیری کنید. مثلا الان راه اندازی یک نظرسنجی با عنوان اینکه آیا در انتخابات مجلس شرکت میکنید؟ ، خیلی میتونه جالب و جذاب باشه. با تشکر از شما عزیزان (439315)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۹:۳۶
خیلی از این افراد که به ترکیه سفر می‌کنند دیگر برمی‌گردند و به اروپا مهاجرت می‌کنند. (439316)
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۲:۳۹
کاشکی منم پول داشتم میرفتم مسافرت (439327)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها