به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب : ۴۵۹۲۸۱

چه نرم افزار حسابداری برای کارگاه تولیدی مناسب است؟

گروه کسب و کار: استفاده از نرم افزارها در صنایع تولیدی و بسته بندی اهمیت بسیار زیادی دارد. یک نرم افزار حسابداری دقیق در این حوزه‌ها از اتلاف و هدر رفت انرژی و مواد پیشگیری می‌کند. رسیدگی به امور مالی و بهای تمام شده هر یک از کالاهای تولید شده نیز در این نرم افزارها میسر خواهد بود.
چه نرم افزار حسابداری برای کارگاه تولیدی مناسب است؟
باید دید یک نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد و کدام یک از گزینه‌های موجود برای انجام این امور مناسب تر هستند. علاوه بر تاثیر فوق العاده این پلتفرم‌ها بر مدیریت بهتر در بخش تولید، تاکید ارگان‌های دولتی بر محاسبات پیشرفته نیز سبب افزایش میزان استفاده از نرم افزارهای حرفه ای در این حوزه شده است. در سال‌های اخیر قوانین مالیاتی سختگیرانه برای رسیدگی به وضعیت امور مالی اصناف مختلف تصویب شده اند که لازمه رسیدگی به آن‌ها استفاده از یک ابزار کارآمد در این امور است.

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی
نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی با هدف اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای رهبری کسب و کارهای مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار نظارت و مدیریت بر بخش‌های مختلف واحد تولیدی مربوطه را ساده تر می‌کند. بررسی اطلاعات مالی و ارائه گزارش‌های ماهانه و سالانه در این نرم افزارها، سبب استخراج اطلاعات مفیدی از داده‌های مالی صنایع مختلف خواهد شد. این مسئله مزایای بی شماری برای مدیران ارشد و مسئولین امر در این کسب و کارها به همراه دارد.
در صورتی که از روش‌های دستی و سنتی برای ورود اطلاعات مالی مراکز تولیدی استفاده کنید، زمان به هدر رفته شما به شدت افزایش می‌یابد. این کار نیازمند ساعت‌ها وقت و انرژی است و پروسه پیچیده ای دارد. اما استفاده از یک  نرم افزار حسابداری برای کارگاه این فرایند را بسیار ساده خواهد کرد. کلیه اطلاعات در بخش‌های مختلف این پلتفرم‌های محاسباتی به صورت خودکار ثبت و ضبط می‌شوند. به این ترتیب کارفرمایان پروژه‌های تولیدی با مشکلی در خصوص ورود اطلاعات و طبقه بندی اسناد مالی رو به رو نخواهند شد.

چگونه  یک نرم افزار حسابداری تولیدی انتخاب کنیم؟
برای انتخاب هر یک از این پلتفرم‌ها باید به قابلیت‌های به کار رفته در بخش‌های مختلف نرم افزار مورد نظر دقت داشته باشید. ابزارها و قابلیت‌های موجود در هر بخش رسیدگی به امور کارگاه‌های تولیدی را ساده تر می‌کنند. این ابزارها به تدریج جایگزین کلیه روش‌های دستی برنامه ریزی خواهند شد و مزایای بیشماری به همراه دارند. در ادامه برخی از معیارهای انتخاب یک نرم افزار حرفه ای را ارزیابی می‌کنیم:

قابلیت انبارگردانی واحد تولیدی
یکی از مهمترین بخش‌های واحدهای تولیدی قسمت انبار مواد اولیه است و بخش انبارداری محصولات تولیدی است. در این قسمت‌ها ورود اطلاعات دقیق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای محاسبه سود و زیان مجموعه انجام می‌شود. صدور تگ‌های انبار در بخش انبارگردانی در یک نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی مزایای بی شماری به همراه دارد. به این ترتیب رسیدگی به وضعیت انبارهای واحد تولیدی بهتر انجام می‌شود. این مسئله سو استفاده از منابع موجود در انبارهای واحدهای تولیدی را به حداقل می‌رساند.



قابلیت‌های برآورد حداقل و حداکثر کالاها
در یک نرم افزار حرفه ای، قابلیت‌های فوق العاده ای برای برآورد حداقل و حداکثر کالاها تعریف شده است. برای برنامه ریزی در راستای اهداف یک مرکز تولیدی بررسی این موارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید میزان موجودی هر کالا را در بخش‌های مختلف کارگاه ارزیابی کرده و بر این اساس فرایند خرید مجدد مواد اولیه و تولید کالاها را انجام دهید.

قابلیت‌های کنترلی نرم افزار حسابداری
یک نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی کنترل ورودی و خروجی مواد اولیه را نیز با دقت بالا انجام می‌دهد. این قابلیت نیاز به نیروهای انسانی در واحدهای تولیدی را به حداقل می‌رساند. به این ترتیب از ایجاد خسارت یا سو استفاده از اجناس انبار نیز پیشگیری خواهد شد. با این قابلیت‌ها کلیه مواد اولیه وارد شده به انبار بررسی شده و نظارت دقیقی بر میزان خروجی بخش انبارداری کارگاه انجام می‌گیرد.

سیستم گزارش گیری پیشرفته
ارائه گزارش‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف این نرم افزارها نیز یک قابلیت هوشمند به شمار می‌رود. گزارش سودهای واحد تولیدی در پایان هر ماه و هر هفته مزایای بی شماری در بخش برنامه ریزی و مدیریت پروژه به همراه دارد. ارائه گزارش در خصوص تخمین هزینه‌های صرف شده در بخش‌های مختلف واحد تولیدی نیز امکانات بی شماری در اختیار این کسب و کارها قرار می‌دهد. این قابلیت‌ها در سریع ترین زمان ممکن در دسترس قرار می‌گیرند. کلیه محاسبات مربوط به سیستم گزارش گیر به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌شوند.

نکات انتخاب نرم افزار حسابداری کارگاهی و تولیدی
نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی با در نظر گرفتن چند نکته ساده انتخاب می‌شود. در این زمینه باید حتما به نوع کسب و کار خود دقت داشته باشید و نیازهای موجود در واحد تولیدی را ارزیابی کنید. در ساختار هر یک از نرم افزارهای صنعتی ابزارها و قابلیت‌های ویژه ای در اختیار افراد قرار می‌گیرند که کار آن‌ها را برای رسیدگی به امور محاسباتی ساده تر می‌کنند. این ابزارها باید متناسب با کسب و کار و فعالیت‌های شما انتخاب شوند.



جمع بندی
در این بخش در رابطه با انواع نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی ویژگی‌هایی را بررسی کردیم. یک نرم افزار ایده آل با ارائه کلیه این قابلیت‌ها، مدیریت و نظارت بر بخش‌های مختلف واحدهای صنعتی را ساده تر می‌کند. در این میان پلتفرم هوشمند گیتی حساب یک پکیج ایده آل برای ارائه این خدمات به شمار می‌رود و کلیه نیازهای واحدهای تولیدی را برآورده می‌کند. شما می‌توانید این نرم افزارها را برای رسیدگی به قسمت‌های مختلف فروشگاه به کار ببرید. در قسمت‌های انبارداری، بخش ورود و خروج پرسنل، حسابداری و... وجود یک سیستم اطلاعات پیشرفته حائز اهمیت خواهد بود.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها