به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۶۳۶۳۰

حمله مسلحانه به مقر انتظامی سپاه در راسک و چابهار

حمله مسلحانه به مقر انتظامی سپاه در راسک و چابهار
گروه سیاسی: استانداری سیستان و بلوچستان از حمله ناموفق تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار سیستان و بلوچستان خبرداد.
به گزارش ایسنا،علیرضا مرحمتی معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه شب خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است.
گروه تروریستی موسوم به جیش‌العدل (جیش‌الظلم) در اطلاعیه‌ای این عملیات‌ها را بر عهده گرفت است. همان ساعات اولیه معاون امنیتی وزیر کشور خبر از محاصره تروریست‌ها و شهادت ۳ تن از حافظان امنیت داد. نیروهای حافظ امنیت در استان سیستان و بلوچستان، پس از دفع حملات تروریستی و کنترل شرایط، در حال پاکسازی مناطق آلوده هستند. 
میر احمدی گفت: وضعیت در راسک و چابهار تحت کنترل است و به جز راسک و چابهار هیچ محل دیگری درگیری وجود نداشته است و عملیات پاکسازی در راسک و چابهار آغاز شده است.
 در چابهار عناصر تروریستی که قصد ورود به دریابانی را داشتند هر ۳ تروریست کشته شدند و عملیات در حوزه دریابانی تقریبا خاتمه یافته است.  در راسک تروریست ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفتند.
میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور  گفت: همه تروریست ها در محاصره‌اند. نیروهای پشتیبان تروریست‌ها در محاصره‌اند یا فرار کرده‌اند.تعداد تروریست های کشته شده ۸ تن است و حداقل ۶ تن دیگر کشته یا دستگیر خواهند شد.
سید مجید میراحمدی  درباره حمله تروریستی  به چند مقر نظامی در شهرستان چابهار اظهار داشت: همانطور که اعلام کردیم به فضل پروردگار این عملیات تروریستی با شکست ۱۰۰ درصدی و کامل مواجه شده است.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در تکمیل اخبار حمله گفت: تعداد شهدای ما فعلا  ۳ نفر هستند و تعدادی هم مجروح شدند که ان‌شاءالله وضعیت آنها بهبود پیدا کند.
میراحمدی در پایان گفت: بنابراین با توجه به عملیاتی که صورت گرفته تعداد کشته‌ها تروریست‌ها قاعدتا باید بیشتر از ۲۰ نفر باشد ولی آمار دقیق را فرماندهانی که در صحنه درگیر هستند اعلام می‌کنند.وی افزود: در چابهار نیز تروریست‌ها به مقر سپاه حمله کردند و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را به گروگان گرفتند.نیروهای حافظ امنیت مشغول خارج کردن افرادی هستند که به گروگان گرفته شدند.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر از ورود یگان‌های ویژه فراجا به ساختمان‌های مسکونی در چابهار و  رهایی گروگان‌ها از دست تروریست‌ را داد.
در نتیجۀ تبادل آتش مدافعان امنیت با تروریست‌ها، یک نفر از مدافعان امنیت زخمی و ۲ نفر از جمله جانشین کلانتری ۱۱ چابهار به شهادت رسیدند.
معاون امنیتی استاندار هم گفت: در پیِ حملۀ تروریست‌ها  در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها کشته و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند که با ورود یگان‌های ویژۀ فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه هم گفت: با کشته شدن ۳ نفر دیگر از تروریست های مسلح شمار تروریست‌های به هلاکت رسیده به ۱۵ نفر افزایش یافت و تردد هموطنان در چابهار به حالت عادی برگشته است.
در همین حال گفته می‌شود كه تعداد شهدای حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر رسید.
در درگیری‌ها با عوامل تروریستی  تاکنون ۲ مامور فراجا، ۲ مامور مرزبانی و هفت نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند.
 در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، تاکنون ۱۶ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها