به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۶۵۶۴۵

بریتانیا درخواست اوکراین را رد کرد

بریتانیا درخواست اوکراین را رد کرد
گروه بین الملل: وزیر خارجه بریتانیا درخواست اوکراین برای مشارکت این کشور در سرنگونی پهپادها و موشک‌های روسی که به خاک این کشور حمله می‌کنند را رد کرد و گفت چنین اقدامی می‌تواند خطر درگیری را به‌دنبال داشته باشد.
دیوید کامرون این اظهارات را پس از آن بیان کرد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، از نقش نیروی هوایی این کشور در سرنگونی پهپادها و موشک‌های ایران که به خاک اسرائیل شلیک شده بودند پرده برداشت.به‌دنبال دفع این حملات، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به‌طور تلویحی از محدودیت‌های کمک‌ غرب به کی‌یف برای دفع حملات پهپادی و موشکی روسیه انتقاد کرد و گفت: «جهان اکنون شاهد اقدامات متحدان اسرائیل در آسمان و کشورهای همسایه بودند که چگونه اتحاد مؤثر می‌تواند سدی در برابر ترور باشد».
او افزود: «ترور باید همه جا و کاملاً از بین برود، نه این‌که در بعضی نقاط بیشتر و در بعضی نقاط کمتر».
دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، در پاسخ به پرسش مجری رادیو ال‌بی‌سی این کشور که پرسیده بود چرا لندن در سرنگونی پهپادهای روسی بر فراز خاک اوکراین به مانند مورد اسرائیل مشارکت نمی‌کند، گفت: «ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراینی‌ها کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار نیروی اوکراینی را آموزش داده‌ایم و اولین کشوری بودیم که سلاح ضد تانک، توپخانه دوربرد و تانک در اختیار این کشور قرار دادیم».
او اما نسبت به خطرات استفاده از سرمایه‌های نظامی بریتانیا برای رویارویی مستقیم با روسیه هشدار داد و گفت: «مشکل این است که باید از بروز یک جنگ گسترده‌تر در اروپا جلوگیری کرد، یکی از مواردی که باید انجام دهید این است که از برخورد مستقیم نیروهای ناتو با سربازان روسی جلوگیری کنید. این خطر درگیری را به‌دنبال دارد».
وزیر خارجه بریتانیا تصریح کرد بهترین اقدام این است که کشورها به حمایت مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک از اوکراین ادامه دهند. کامرون افزود: استفاده از جنگنده‌ها «لزوما بهترین راه برای سرنگون کردن موشک و پهپاد نیست، سامانه دفاع هوایی موثرتر است».
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها