به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۴۷۷۹

زمان برای اوکراین به شماره افتاده است

زمان برای اوکراین به شماره افتاده است
گروه بین الملل: یك ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا به کنگره ایالات متحده گفت که بدون حمایت واشینگتن گلوله‌های توپخانه و سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین «طی مدت زمان کوتاهی» تمام خواهد شد و آنها در معرض شکست‌های نسبی و کامل قرار خواهند گرفت.
ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده اروپا، به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که روسیه در حال حاضر در ازای هر گلوله توپ نیروهای اوکراینی، پنج گلوله شلیک می‌کند و این نابرابری طی هفته‌های آینده به ۱۰ گلوله در ازای هر یک گلوله افزایش خواهد یافت.
 کاولی اظهار داشت: «اگر یک طرف بتواند شلیک کند و طرف مقابل نتواند پاسخ بدهد، آن طرفی که نمی‌تواند شلیک کند بازنده خواهد بود. بنابراین، خطرات بسیار زیاد است.»
وی افزود: «آنها امسال حقیقتا به ما نیاز دارند و بدون کمک ما، نمی‌توانند پیروز شوند.»
مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، حاضر نیست تا لایحه‌ای را که ۶۰ میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد به رای بگذارد. کاخ سفید در این حال برای یافتن راه‌های کمک به کی‌یف که بیش از دو سال است در جنگ با روسیه به سرمی‌برد، تقلا می‌کند.
برخی از نمایندگان کنگره ناامیدی خود را از عدم دستیابی به توافق بر سر این لایحه که سنا پیش از این تصویبش کرده است، ابراز کرده‌اند.
الیسا اسلوتکین، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده از میشیگان، در جلسه استماع  گفت که مایک جانسون «باید مثل یک آدم بزرگسال رفتار کند» و دست به انتخاب بزند، حتی اگر به قیمت از دست دادن موقعیتش تمام شود.
وی افزود: «رهبری یعنی همین.»
پیش از این جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، نسبت به عدم اختصاص منابع مالی برای اوکراین ابراز نگرانی کرده است. ماه گذشته نیز لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، هشدار داد که بقای اوکراین در خطر است و تلاش کرد تا متحدان واشینگتن را قانع کند که ایالات متخده همچنان خود را به اوکراین متعهد می‌داند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها