به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۸۵۷

آقای خاندوزی گزارش واقع‌بینانه بدهید

آقای خاندوزی گزارش واقع‌بینانه بدهید
گروه فیلم: در نشست خبری وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، درآمدهای دولت و بودجه 1403 تحت بررسی قرار گرفت. یک کارشناس اقتصادی این اظهارات را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کامران ندری، کارشناس اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، درباره عملکرد احسان خاندوزی در وزارت اقتصاد گفت: «خط‌مشی دولت سیزدهم این است که به رکود توجهی نمی‌شود و این اعتقاد وجود دارد که مردم باید هر سال مالیاتی بیش از سال قبل پرداخت کنند اما این موضوع به اقتصاد و تولید ضربه می‌زند.»
او ادامه داد: «اگر آقای خاندوزی واقعاً به دنبال حل مشکل اقتصاد کشور است، باید گزارش‌های واقع‌بینانه‌ای از وضعیت اقتصادی به مسئولان امر ارائه دهد و به این موضوع اذعان کند که نمی‌تواند در شرایط تحریمی، بدون فشار به مردم کشور را اداره کند.»
....
خاندوزی همچنین افزود: «در قانون هفتم توسعه آورده شده است که اقتصاد ایران باید در پنج سال پیش‌ رو رشد پایدار هشت درصد سالانه داشته باشد اما مشخص نیست این رقم بر چه اساسی اعلام شده است. در شرایط تحریمی، با مداخله دولت و نهادهای شبه‌دولتی در اقتصاد، ایجاد انحصارها متعدد، بوروکراسی سخت و هزینه‌‌های بسیار تحمیل‌شده بر اقتصاد، به نظر نمی‌رسد بتوان مشکلات اقتصادی را به همین سادگی حل کرد. این مشکلات هم تازه به‌ وجود نیامده و اقتصاد ایران، مشکلات مزمن و انباشت‌شده دارد.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها