به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۹۳۶

مرگبارترین حمله روسیه به اوکراین

مرگبارترین حمله روسیه به اوکراین
گروه بین الملل: اصابت سه فروند موشک روسی به مرکز شهر چرنیهیف در شمال اوکراین، دست‌کم ۱۷ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، رخدادی که از آن به عنوان مرگبارترین حملات روسیه به اوکراین طی هفته‌های اخیر نام برده شده است.
ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پی این حمله از متحدان کی‌یف خواست پیش از آن که چرنیهیف به جدیدترین هدف حملات هوایی گسترده روسیه تبدیل شود، تسلیحات دفاع هوایی در اختیار اوکراین قرار دهند. زلنسکی در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «اگر اوکراین تجهیزات دفاع هوایی به اندازه کافی دریافت کرده بود و اگر جهان عزم کافی برای مقابله با وحشت روسیه داشت، این اتفاق رخ نمی‌داد.»ویدیوهای منتشرشده نشان می‌‌دهد که ستون‌های دود از مرکز چرنیهیف به آسمان برمی‌خیزد، شهری که در حدود ۱۵۰ کیلومتری کی‌یف و ۸۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.
به گفته مقامات اوکراین، موشک‌های روسی به منطقه شلوغی در مرکز شهر چرنیهیف برخوردند و یک هتل را ویران کردند. این حمله همچنین به ویرانی چندین ساختمان مسکونی، یک بیمارستان و یک مرکز آموزشی انجامید.اوکراین در بحبوحه تهاجم نظامی روسیه به این کشور با کمبود مهمات از جمله سامانه‌های دفاع هوایی و موشک مواجه است.
این میان بسته کمکی دولت جو بایدن نیز ماه‌هاست که به سد جمهوری‌خواهان در کنگره این کشور برخورد کرده و همین امر فرصتی را برای روسیه مهیا ساخته تا به سازماندهی دوباره نیروهای خود بپردازد و شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های کلیدی این کشور را هدف حملات گسترده قرار دهد.
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها