به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۶۶۵۸۹

رابطه الاکلنگی مل گیبسون و رابرت داونی‌جونیور

رابطه الاکلنگی مل گیبسون و رابرت داونی‌جونیور
گروه فرهنگی:کارگردان «مصائب مسیح» از رابرت داونی جونیور، دوست قدیمی خود بابت پادرمیانی وی در بخشودگی این کارگردان از سوی هالیوود، سپاسگزاری کرد. او گفت: ما همیشه یک رابطه الاکلنگی با هم داشته‌ایم. وقتی رابرت درگیر اعتیاد بود، من پاک بودم و وقتی من درگیر الکل بودم، او پاک بود... در این دو سال، هیچ خبری از من در هالیوود نبود و با این‌ حال، رابرت پشت من درآمد...

به گزارش صبا، مل گیبسون در جدیدترین مصاحبه خود با نشریه Esquire، رابرت داونی جونیور را جسور و سخاوتمند خواند. گیبسون در سال ۲۰۰۶ به اتهام ضرب و شتم یک زن دستگیر شده بود و در موردی دیگر، اظهاراتی به زعم هالیوود «ضد یهود» کرده بود. پس از مدتی داونی جونیور از متولیان هالیوود خواست تا این کارگردان/بازیگر را ببخشند.

فیلمساز استرالیایی الاصل در این مصاحبه گفت: «من چند سال پیش درگیر ماجرایی شدم که تقریباً به فعالیت هنری من پایان داد. من هنگامی که در صندلی عقب ماشین پلیس نشسته بودم، حرف‌های احمقانه‌ای زدم؛ ناگهان در لیست سیاه هالیوود قرار گرفته و به مظهر کنسل-شدن تبدیل شدم. رابرت پس از دو سال از این ماجرا من را به مراسمی که قرار بود در آن جایزه بگیرد دعوت کرد. ما همیشه یک رابطه الا کلنگی با هم داشته‌ایم. وقتی رابرت درگیر اعتیاد بود، من پاک بودم و وقتی من درگیر الکل بودم، او پاک بود. لذا در این دو سال، هیچ خبری از من در هالیوود نبود و با این‌ حال، رابرت پشت من درآمد. این حرکت او بسیار شجاعانه و سخاوتمندانه بود. من بابت این قضیه، عمیقاً او را دوست دارم.»

گیبسون به شوی اهدای جایزه American Cinematheque در سال ۲۰۱۱ اشاره داشت. رابرت داونی جونیور برنده جایزه این سال بود و تصمیم گرفت در سخنرانی پس از دریافت جایزه، به دفاع از گیبسون بپردازد. داونی جونیور که خود یهودی است، از هالیوود خواست: «اشتباه دوست مرا ببخشید و به او همان فرصتی را که چند سال پیش به من دادید، بدهید. به او اجازه دهید تا بدون شرمندگی، به فعالیت محشر خود ادامه داده و به هنر ما بیافزاید.»

بازیگر آیرن‌من در ادامه افزود: «اگر شما تابحال هیچ خطایی را مرتکب نشده‌اید، نشان می‌دهد که در صنعت اشتباهی فعالیت می‌کنید. لذا گیبسون را بخشیده و فرصت دوباره به وی دهید.»

ستاره فیلم‌های ابرقهرمانی مارول در اواخر دهه نود میلادی، در لیست سیاه هالیوود قرار گرفته بود. او در این دوران درگیر چند پرونده دادگاهی بابت حمل هروئین، کوکائین و اسلحه شده بود که به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. سپس به‌علت سرپیچی از دستور دادگاه مبنی بر ارائه تست اعتیاد منفی، به چهار ماه حبس محکوم شد. او مجدداً در سال ۱۹۹۹ بابت حمل مواد مخدر، به سه سال زندان رفت که پس از پانزده ماه بیرون آمد. او دوباره به علت حمل مواد پس از چند ماه دوباره دستگیر شد.

حتی کریستوفر نولان در مصاحبه‌ای اشاره داشت که حین انتخاب بازیگر نقش بتمن، از رابرت داونی جونیور می‌ترسید و انتخاب وی را امر ریسکی می‌دانست. کارگردان «اوپنهایمر» در مصاحبه‌ای گفت: «من حرف و حدیث‌های زیادی درباره تو شنیده بودم؛ به من گفته بودند که تو دیوانه‌ای… فقط چند سالی بود که از ماجرای دادگاه‌های تو گذشته بود…»

سابقه کیفری داونی جونیور، انتخاب وی را برای نقش «آیرن من» سخت کرده بود؛ اما او انتخاب اصلی دیوید میزل مدیرعامل وقت کمپانی مارول بود. میزل در این رابطه گفته بود: «هیئیت مدیره وقتی از خبردار شد که من آینده کمپانی را در دستان یک معتاد گذاشته‌ام، فکر می‌کردند که من دیوانه شده‌ام.»

موفقیت عظیم مجموعه فیلم‌های Iron Man موجب بهبود و پاکسازی چهره مخدوش شده داونی جونیور در هالیوود شد. لذا این بازیگر به خوبی از موهبت فرصت دوباره، آگاه است.ورایتی در گزارش خود اشاره داشت: «اما وجهه مل گیبسون به دوران اوج پیش از ۲۰۰۶ بازنگشته است. با اینکه او در سال ۲۰۱۶ نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.»

البته وجهه مل گیبسون نزد مسیحیان کاتولیک هیچ‌وقت مخدوش نشده بود و این روزها، بیش از پیش، میان مسیحیان محبوب است. گیبسون در چند مصاحبه اخیر خود اشاره به تجدید میثاق با آرمان‌های دینی داشته و گفت توبه کرده است. متولیان هالیوود به‌نوعی می‌خواستند تا جلو محبوبیت جهانی وی را نزد چند صد میلیون کاتولیک گرفته و با هر بهانه‌ای، چهره وی را مخدوش کنند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها