به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۷۰

هيگ: برنامه‌ دخالت نظامی در عراق نداریم

گروه بين​الملل: وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که لندن هیچ برنامه‌ای برای دخالت نظامی در عراق ندارد اما ممکن است به شیوه‌های مختلف به بغداد در مواجهه با داعش کمک کند.
هيگ: برنامه‌ دخالت نظامی در عراق نداریم
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ویلیام هیگ با حضور در برنامه "اندرو مار شو" شبکه بی.بی.سی گفت: این بسیار حیاتی است که تمامی گروه‌های عراقی از جمله کردها، سنی‌ها و شیعیان در کنار هم برای کشورشان تلاش کنند. وی ادامه داد: پایان دادن به تهدیدات داعش در عراق و سوریه به نفع تمامی کشورهای جهان است و انگلیس نیز ممکن است که به شیوه‌های مختلف به عراق کمک کند اما به فکر دخالت نظامی در عراق نیست و برای این کار نیز طرح و برنامه‌ای ندارد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه پس از آنکه ژان کلود یونکر به عنوان رئیس آتی کمیسیون اروپا انتخاب شد، متحمل شکستی دشوار در اروپا شد. دیوید کامرون گفته است که خواهان تغییراتی در قوانین مربوط به نقل و انتقال مقامات و کارکنان در اتحادیه اروپا و حق آنها در بدست آوردن مزایا شده است تا طی آن پارلمان‌های کشورهای عضو بتوانند جلوی قوانین اتحادیه اروپا را بگیرند. وی همچنین متعهد شده که انگلیس را از پیمان 1957 اتحادیه اروپا بیرون خواهد کشید. ویلیام هیگ، ادامه داد: هنوز خیلی زود است که بگوئیم ما دیگر به اصلاحات مورد نظرمان نخواهیم رسید.
وی افزود: نخست وزیر انگلیس سابقه خوبی در موفقیت در مذاکرات با اتحادیه اروپا داشته که از جمله آنها کاهش بودجه اتحادیه اروپا و وتو کردن یک پیمان مالیاتی بوده است. وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به اینکه آیا این کشور به سمت خروج از اتحادیه اروپا حرکت می‌کند گفت: این انگلیسی‌ها هستند که در پایان در همه‌پرسی برنامه ریزی شده حزب محافظه کار درباره پاسخ این سوال تصمیم می‌گیرند.
مرجع : ايسنا