به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۷۲۵۷
سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد:

بحران آوارگان سوریه، بزرگترین جابجایی در جهان

گروه بين​الملل: سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بحران آوارگان سوری در حال تبدیل شدن به بزرگترین جابجایی جهان است.
بحران آوارگان سوریه، بزرگترین جابجایی در جهان
به گزارش خبرگزاری شینهوا، استفان دوجاریک به نقل از آژانس عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرد: امروز نزدیک به سه میلیون آواره سوری وجود دارد و تعداد آنهایی که به دنبال مامنی امن برای خودشان هستند در هر ماه به 100 هزار تن می‌رسد. آژانس عالی آوارگان سازمان ملل در گزارشی آورده است: ناکامی در تامین حمایت‌های کافی انسانی از آوارگان سوری در پایان سال 2014 باعث پیامدهای ناگوار برای آوارگان و از میان رفتن ثبات در منطقه از جمله بروز تهدید جدی امنیتی برای لبنان می‌شود که میزبان آوارگان سوری است.

این هشدار درباره تبدیل شدن بحران آوارگان سوری به بزرگترین جابجایی جهانی در حالی مطرح شده که آژانس عالی آوارگان سازمان ملل آماده است تا امروز (جمعه) برنامه واکنش منطقه‌ای سوریه در سال 2014 را به ژنو ارائه دهد و از کشورهای کمک رسان درخواست 3.74 میلیارد دلار برای کمک به برنامه پذیرش آوارگان در کشورهایی چون لبنان، اردن، ترکیه، عراق و مصر کند. سخنگوی سازمان ملل با اعلام اینکه پروژه‌های کنونی آژانس عالی آوارگان سازمان ملل تعداد 250 هزار آواره عراقی را به ثبت رسانده که تا پایان سال جاری میلادی به دنبال دریافت کمک‌های بشردوستانه خواهند بود، ادامه داد: این آژانس اعلام کرده که آوارگان عراقی نیز به دنبال دریافت کمک‌های بشردوستانه به دلیل افزایش بحران و ناآرامی در این کشور هستند.

بنا بر گزارش این آژانس تاکنون در سال جاری میلادی میزان کمک‌های دریافتی برای کمک به آوارگان سوری مبلغ 1.1 میلیارد دلار بوده است و این آژانس به دنبال دریافت کمک‌های بیشتر برای تامین غذا، امور بهداشتی، آموزشی و حفاظت از آوارگان است و این مبلغ تنها 30 درصد از مبلغی است که آژانس عالی آوارگان سازمان ملل آنرا برای کمک به 3.6 میلیون آواره سوری در منطقه در پایان سال جاری میلادی درخواست کرده است.
مرجع : ايسنا