به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۹:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۸۳۲۲

جلسه پارلمان عراق بار دیگر بی‌نتیجه ماند

گروه بين الملل: دومین جلسه پارلمان عراق که امروز با حضور 233 نماینده کار خود را آغاز کرده بود بار دیگر بی نتیجه پایان یافت و به روز سه‌شنبه موکول شد.
جلسه پارلمان عراق بار دیگر بی‌نتیجه ماند
جلسه امروز پس از آن تشکیل شد که یک منبع پارلمانی اعلام کرد مهدی حافظ، رئیس موقت پارلمان عراق که مسن‌ترین نماینده نیز است، به دلیل تاخیر در حضور تعدادی از نمایندگان ائتلاف کردستان، جلسه پارلمان را به وقت محلی به ساعت یک بعد از ظهر موکول کرد. در همین حال تعدادی نمایندگان ائتلاف کردستان به دلیل آنچه "اوضاع نامساعد جوی" خواندند در پارلمان حاضر نشدند. این در حالی است که یک منبع در پارلمان عراق اعلام کرد که نمایندگان دو فراکسیون "تغییر" و "اتحاد ملی" که متشکل از کردها هستند، وارد ساختمان پارلمان شدند. از سوی دیگر لقاء وردی، از نمایندگان عراقی اعلام کرد: ائتلاف گروه‌های ملی (گروه‌های سنی) تصمیم گرفته است در صورتی که ائتلاف اتحاد ملی (گروه‌های شیعه)، نوری مالکی را به عنوان نامزد خود برای نخست وزیری معرفی کند، جلسه پارلمان را تحریم کند.

در همین حال، ائتلاف گروه‌های عراقی با کاندیداتوری سلیم جبوری برای تصدی پست ریاست پارلمان موافقت کردند. از سوی دیگر، نشستی که میان نوری مالکی با ابراهیم جعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی در ساختمان پارلمان برای دست یابی به توافقی جهت معرفی نخست وزیر آتی عراق برگزار شد، به نتیجه‌ای نرسید. جلسه امروز، دومین جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس پارلمان، رئیس جمهوری و نخست وزیر بود. این در حالی است که اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی درخصوص نامزدهای تصدی این پست‌ها وجود دارد.
مرجع : ايسنا