به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۶۹۱۹
جلسه پارلمان عراق سرنوشت ساز است

صدر: نوری مالکی نامزد نخست وزیری نشود

گروه بین الملل: رهبر جریان صدر عراق جلسه پارلمان عراق را "سرنوشت ساز" خواند و به نوری مالکی سفارش کرد که برای تصدی پست نخست وزیری برای سومین بار نامزد نشود.
صدر: نوری مالکی نامزد نخست وزیری نشود
مقتدی صدر، در بیانیه‌ای عنوان داشت: روز سه شنبه نخستین جلسه پارلمان برگزار می‌شود. این جلسه باید در زمان تعیین شده برگزار شود چرا که سرنوشت ساز است و مردم عراق بی‌صبرانه منتظر برگزاری این جلسه هستند تا رنج‌های امنیتی، خدماتی و سیاسی‌شان پایان یابد. وی خاطرنشان کرد: حضور در این جلسه بسیار مهم است به همین دلیل من از تمامی فراکسیو‌ن‌ها می‌خواهم تا در این جلسه حضور یافته و تمام اختلافاتی که کشور را به پرتگاه جنگ، گرسنگی و ترس رسانده است پشت سر بگذارند. مقتدی صدر با درخواست از تمام فراکسیون‌های سیاسی برای آنکه نامزدهای خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری، ریاست پارلمان و نخست وزیری معرفی کنند، عنوان داشت: هیچ فراکسیونی حق ندارد تا زمانی که انتخاب نامزدی از فراکسیون دیگر خارج از چارچوب قانون متعارف نباشد در انتخاب نامزد فراکسیون دیگر مداخله کند.

رهبر جریان صدر عنوان داشت: من به برادرم نوری مالکی، نخست وزیر عراق سفارش می‌کنم تا منافع عمومی را بر منافع شخصی ارجحیت دهد و خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری برای سومین بار کاندید نکند چرا که تمام شرکا به این مساله تمایل دارند و علاوه بر آن‌ها مرجعیت و بسیاری از اقشار مردم نیز خواهان این امر هستند.

وی عنوان داشت: باید دوره‌ جدید پارلمان آغاز تقویت نقش این نهاد باشد و همانطور که در قانون اساسی یاد شده است پارلمان زمام امور را در دست بگیرد و دولت جدید در امور پارلمان مداخله نکند.
مرجع : ایسنا