به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۸۸۸۱
نيمه نهايي ليگ جهاني واليبال

تيم واليبال ايران از راه‌يابي به فينال بازماند

گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران با شکست 3 بر صفر مقابل آمريکا در نيمه نهايي ليگ جهاني واليبال از صعود به فينال بازماند.
تيم واليبال ايران از راه‌يابي به فينال بازماند
تيم ملي واليبال ايران در مرحله نيمه نهايي ليگ جهاني واليبال به مصاف تيم قدرتمند آمريکا رفت که با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25- 18، 25-22 و 25- 16 شکست خورد. از حدود يکساعت قبل از شروع مسابقه جمعيت قابل توجهي از تماشاگران ايراني در سالن مسابقه حاضر شده بودند. حتي يک خانم ژاپني با در دست داشتن عکس سعيد معروف به تشويق تيم ايران مي پرداخت. طبق اعلام فدراسيون جهاني بعد از ايتاليا، تيم ايران دومين تيم پرطرفدار اين مسابقه است.

تيم آمريکا سه طلا و يک برنز را در مسابقات المپيک کسب کرده است. آن ها پيش از اين در سال 2008 ليگ جهاني هم طلا گرفته بودند. در سال 2012 در صوفيه نقره و در سال هاي پيش از آن نيز دو برنز داشتند. تيم ايران پيش از اين يکبار مقابل آمريکا با نتيجه 3 بر 2 در مسابقات بين قاره اي پيروز شده بود. حالا اين دو تيم بار ديگر بعد از يکسال در نيمه نهايي ليگ جهاني به مصاف هم رفته بودند. برنده اين مسابقه مي توانست فيناليست شود. 

موسوي به بازي رده‌بندي نمي‌رسد
سرعتي‌زن تيم ملي واليبال ايران که در جريان بازي نيمه‌نهايي مقابل آمريکا دچار گرفتگي عضله شد به بازي فردا در مرحله‌ي رده‌بندي نمي‌رسد. محمد موسوي بازيکن سرعتي تيم ملي واليبال ايران که عنوان بهترين مدافع روي تور مسابقات ليگ جهاني را تا پيش از نيمه‌نهايي به دوش مي‌کشيد در جريان بازي تيم‌هاي واليبال آمريکا و ايران دچار گرفتگي عضله پا شد که به تشخيص پزشک تيم ملي او به بازي فردا در مرحله رده‌بندي نمي‌رسد.

کواچ: خسته نبوديم، خيلي بد بازي کرديم
اسلوبودان کواچ با تأکيد بر اينکه قدر بازي در مرحله نيمه‌نهايي را ندانستيم گفت: بازيکنان به تاکتيک‌هاي مورد نظرم عمل نکردند و خيلي بد بازي کرديم.  سرمربي تيم واليبال ايران پس از باخت مقابل آمريکا و بازماندن از راه‌يابي به فينال ليگ جهاني اظهار کرد: بازي بسيار مهمي داشتيم اما قدرش را ندانستيم. خيلي بد بازي کرديم. امروز تيم ايران بدون انرژي بازي کرد. خوب سرويس نزديم و شکست خورديم.

وي افزود: وقتي در چنين سطحي با تيم آماده‌اي چون آمريکا روبرو مي‌شويم کار خيلي سخت مي‌شود. اينکه تاکنون چگونه کار کرده‌ايم مهم نيست بلکه عملکرد تيم را در مهم‌ترين بازي تورنمنت قضاوت مي‌کنند و ما نبايد در چنين مقطعي اين‌طور بد بازي کنيم. سرمربي تيم واليبال ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا بازيکنان تيم ملي خسته بودند گفت: چنين نيست. بازيکنان تيم ما بعد از بازي ديروز شرايط خوبي داشتند. ما بد بازي کرديم. البته بازيکنان تلاش زيادي کردند اما اشتباهات تکنيکي و تاکتيکي زيادي در زمين داشتيم. من از دست بازيکنانم عصباني شدم زيرا وقتي که بازيکنانم به تاکتيک‌هاي مورد نظر من در زمين عمل نکردند واقعاً ناراحت شدم. 

داورزني: بايد اين باخت را فراموش کرد
رئيس فدراسيون واليبال با اشاره بر اينکه تيم آمريکا بهتر از ايران بازي کرد و پيروز شد تأکيد کرد: بايد با کسب تجربه از اين بازي، باخت را فراموش کنيم و به فکر مسابقه رده‌بندي باشيم. محمدرضا داورزني اظهار کرد: امروز تيم آمريکا خيلي خوب بازي کرد و پيروز شد. ايران هم خوب نبود و باخت. ما در دور مقدماتي و بعد از مسابقات جام بين قاره‌اي هيچ‌گاه با آمريکا بازي نداشتيم. بعد از مدت‌ها با اين تيم روبرو مي‌شديم. آمريکايي‌ها خيلي منظم بازي کردند. خوب سرويس زدند و خوب دفاع کردند. به نظرم بازيکنان ايران اسير سرويس‌هاي خوب حريف شدند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: تيم ايران در اين مسابقه دريافت خوبي نداشت و پاس‌ها هم نرسيد. در ورزش هم تيمي که کمتر اشتباه کند پيروز مي‌شود. شايد خستگي بازي ديروز هم در اين باخت تأثير داشت. بايد قبول داشت که همان‌قدر که ما بد بوديم آمريکا خوب بود. احساس مي‌کنم وقتي بازيکنان به جمع چهار تيم برتر رسيدند احساس رضايت کردند و روحيه تلاش و جنگندگي براي رسيدن به فينال ضعيف شد.

رئيس فدراسيون واليبال ايران با تحسين محمد موسوي تأکيد کرد: مصدوميت موسوي هم مزيد بر علت شد که تيم ايران نتواند پيروز شود. مجموعاً عملکرد کلي تيم ايران برخلاف بازي ديروز خوب نبود. در ورزش گاهي مي‌بريم و بعضي وقت‌ها هم مي‌بازيم. تجربه‌ي اين برد و باخت‌ها در آينده به ما کمک خواهد کرد. ما در قهرماني جهان و ليگ جهاني سال آينده با آمريکا هم‌گروه هستيم. مطمئناً با تجربه اين مسابقه مي‌توانيم آمادگي خوبي براي آينده داشته باشيم.

داورزني تأکيد کرد: بايد بازي امروز را فراموش کنيم و به فکر مرحله رده‌بندي باشيم. امروز خوب بازي نکرديم و در کل عملکرد خوبي نداشتيم. حالا نبايد در مورد باخت صحبت کنيم و بايد تلاش کرد تا فردا بازي بهتري انجام دهيم. بازيکنان بايد اين باخت را فراموش کنند و در بازي رده‌بندي بهترين نمايش خود را نشان دهند. آن‌ها قبلاً ثابت کرده‌اند که توانايي بيشتري دارند.