به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۵۱۵۱۸

ارتش آزاد: داعش در حال تصرف حلب!

گروه بين الملل: ائتلاف مخالفان سوریه امروز (شنبه) در نشست خود در استانبول ترکیه از جامعه بين المللي درخواست كمك فوري براي جلوگيري از سقوط قريب الوقوع حلب توسط تروريست هاي داعش نمودند.
پس ا ز اينكه منابعی در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که واشنگتن از ائتلاف ملي مخالفان اسد خواست تا درخواست خود را از جامعه بین‌الملل برای از بین بردن گروه داعش و حمله به پایگاه‌های آن در سوریه مطرح سازد، رهبران اين ائتلاف عصر  امروز در نشستي اضطراري شركت كرده و در پايان آن در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت و با شرح جزييات اوضاع در اطراف شهر حلب اعلام كردند: اگر جامعه جهاني به ياري مخالفان نشتابند، داعش به زودي اين شهر را به طور كامل تصرف خواهد كرد.
 
در همين راستا رهبران ائتلاف مخالفان سوریه و رهبران ارتش آزاد رسما از آمريكا و ديگر ممالك درخواست كمك فوري كردند. «هادي البحرا» رييس ائتلاف ملي سوريه در اين كنفرانس گفت: تروريست‌هاي داعش پس از تصرف شهرهايي چون موصل در عراق و به دست آوردن حجم زيادي از اسلحه سنگين و مدرن، آنها را وارد سوريه كرده و جنگي نابرابر را با نيروهاي ملي مخالف آغاز كرده‌اند و اگر به ارتش آزاد كمك نشود، حلب به دست آنها خواهد افتاد، زيرا سلاح مخالفان سوري در مقايسه با داعش بسيار ناچيز است. 

وي افزود: اين گروه تروريستي، كه اعضايش غير سوري هستند، مبارزه سوري ها را نيز به انحراف كشانده و در حاليكه 9 ميليون مردم سوريه بيش از 3 سال است آواره كشورهاي ديگر شده و اكثر شهرهاي ما در بمباران هاي ارتش سوريه با خاك يكسان شد و 170 هزار نفر از سوري‌هان جان خود را از دست داده‌اند اين گروه عقب مانده و غير سوري چهره انقلاب سوريه را مخدوش كرده است. 
گفتني اينكه حلب، دومين شهر بزرگ محسوب مي شود كه بيش از دو سال است بخشهاي عمده آن در كنترل ارتش آزاد سوريه (مخالفان) است و بخش هايي از آن نيز در كنترل ارتش دولتي سوريه مي‌باشد و حالا داعش در صدد تصرف آن است.