به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۵۱۵۷۲

با کسانی که فحش می‌خورند

گروه فرهنگ و هنر: حمید امجد با روخوانی بخش‌هایی از نمایشنامه تازه‌اش سه خواهر و دیگران از حمله‌هایی که این روزها به برخی از هنرمندان تئاتر می‌شود، اظهار تاسف کرد.
با کسانی که فحش می‌خورند
این هنرمند تئاتر روز شنبه 25 مرداد ماه بخش‌هایی از نمایشنامه تازه‌اش را در برنامه‌ هفت شب نمایشنامه خوانی در برج میلاد روخوانی کرد اما در عین حال اظهار تاسف کرد: این روزها به همکاران و دوستانم حمله‌های بی‌معنایی می‌شود؛ شاید غیرمستقیم به خود تئاتر حمله می‌شود. دوست دارم کنار کسانی باشم که این روزها فحش می‌خورند، دوست دارم کنار خود تئاتر باشم. امجد با ابراز خرسندی از حضور محمد چرم‌شیر به عنوان یکی از نمایش‌نامه‌نویسانی که در این برنامه نمایش‌نامه خوانده است، اضافه کرد: شاید متن من، برای روخوانی در این برنامه کامل نبود اما خوشحالم که در این برنامه کنار محمد چرم‌شیر هستم و نام من کنار او و علیرضا نادری و دیگر دوستان قرار می‌گیرد.

این هنرمند و پژوهشگر هر چند از برگزاری این برنامه ابراز خشنودی کرد اما در عین حال به جای خالی نمایشنامه‌نویسانی همچون محمد رحمانیان‌، محمد یعقوبی‌، نغمه ثمینی‌، محمد رضایی راد و ... اشاره و اظهار امیدواری کرد: جلسات نمایشنامه‌خوانی در برج میلاد ادامه داشته باشد و در دوره‌های بعدی این نمایشنامه‌ نویسان نیز در این برنامه حضور داشته باشند.

امجد یادآور شد: این نمایشنامه را از هنگام نوشتنش به دوستم دکتر محمد کوثر تقدیم کرده‌ام و خوانش امروز و هر اجرای دیگر آن را به بابک احمدی، دوست دیگرم تقدیم می‌کنم. این نمایش‌نامه‌نویس،کارگردان و پژوهشگر تئاتر در ادامه توضیحاتی درباره نمایشنامه تازه‌اش سه خواهر و دیگران ارائه کرد و افزود: همان‌گونه که از نام این نمایشنامه مشخص است‌، بنیان این متن از نمایشنامه سه خواهر نوشته چخوف گرفته شده است.

نویسنده نمایش‌نامه‌های بی شیر و شکر،نیلوفر آبی و مهر و آینه‌هاادامه داد: آثار چخوف این امکان را می‌دهند که برخی از درون‌مایه‌هایش را برجسته‌تر کنیم و نمایشنامه من شامل ترکیب نمایشنامه سه خواهر با چند متن دیگر از چخوف مانند باغ آلبالو است؛ چرا که برخی از عناصر نمایشنامه‌ام را از این اثر گرفته‌ام. البته در این متن ارجاعی هم به جهان نمایشنامه شاه‌لیر اثر شکسپیر داریم.

امجد نمایش‌نامه‌اش را در حضور چهره‌هایی چون محمد رحمانیان دیگر نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، بابک احمدی پژوهشگر و نویسنده‌، ژیلا اسماعیلیان مدیر انتشارات نیلا و ...خواند. حمید امجد نمایشنامه‌اش را در بخش میز کار نویسنده ارائه کرد و پس از آن نیز دو نمایشنامه دنیا یک تیغ ماهی است که ما به آن وصل شده‌ایم نوشته و کار فاطمه محمودی و تابو نوشته محمدرضا رسولی با بازنویسی پریسا کیومرثی در بخش صدای نسل تازه که ویژه دانشجویان تئاتر است، اجرا شدند.
برنامه هفت شب نمایشنامه خوانی در برج میلاد 26 مرداد ماه با روخوانی نمایشنامه تازه علیرضا نادری به پایان می‌رسد.
مرجع : ايسنا