به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۰۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۱۶۸۸
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبایی:

دوران‌کنترل‌دانشگاه با دوهزار دوربین گذشت

افشای فهرست بورسیه های غیرقانونی بسیاری از مسایل را روشن می کند
گروه سياسي: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبایی گفت: در صورتی که رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اسامی افرادی را که بورسیه های غیرقانونی دریافت کرده اند ، افشا کند بسیاری از مسایل روشن خواهد شد.
دوران‌کنترل‌دانشگاه با دوهزار دوربین گذشت
هادی ذوالفقاری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از دلایل استیضاح کنندگان وزیرعلوم، به کارگیری افرادی در این وزارتخانه عنوان شده است که در فتنه سال 1388 حضور داشتند. وی افزود: اگر چنین موضوعی مطرح بوده چرا زمانی که این انتصاب ها صورت گرفت اعتراضی نشد و اکنون پس از 8 ماه موضوع را مطرح کرده اند!؟ واضح است که طرح این موضوع بهانه بوده و دلیل استیضاح فرجی دانا را باید در مساله دیگری جست و جو کرد. وی ادامه داد: طرح موضوع استفاده از افرادی که در فتنه 88 حضور داشتند صرفا توجیهی برای افکار عمومی در خصوص طرح موضوع استیضاح فرجی دانا بوده است. وی اضافه کرد: با جست وجوی دلیل اصلی استیضاح وزیر علوم در اتفاق هایی که در دانشگاه ها رخ داده به موضوع بورسیه های غیرقانونی می رسیم، چرا که پس طراین موضوع توسط فرجی دانا، استیضاح وی نیز کلید خورد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبایی با بیان اینکه مجلس باید به خواست مردم توجه کند، اظهار داشت: اگر مجلس برآمده از بطن و رای مردم است باید به تغییر فضای سیاسی کشور توجه کند. ذوالفقاری تصریح کرد: مردم خواست خود را با انتخاب رییس جمهوری نشان دادند و مجلس نیز باید به این خواست احترام بگذارد و بداند که دوران قبل به هیچ عنوان برگشت پذیر نیست. وی افزود: اگر اقلیت تندرو در خیال باطل خود فکر می کنند که دوران قبل باز می گردد باید بدانند که مردم و دانشجویان این اجازه را به هیچ عنوان نخواهند داد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبایی گفت: یکی از نخستین انتصاب ها در سطح روسای دانشگاه ها در دولت اخیر موضوع تغییر رییس دانشگاه علامه طباطبایی بود. اگر اکنون از هر نهادی بیایند و نظر دانشجویان و اساتید را در مورد این تغییر جویا شوند به طور حتم همه دانشجویان و افراد منصف این موضوع را قبول دارند که یکی از بهترین انتخاب ها در وزارت علوم بوده است. وی ادامه داد: دانشگاه های کشور دیگر امثال صدرالدین شریعتی (رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی) را نمی پسندند و دوران چنین افرادی که با دو هزار دوربین بخواهند یک دانشگاه را کنترل کنند گذشته است و برگشت پذیر نیز نخواهد بود.

* فرجی دانا تلاش کرده دانشگاه ها را از حرکت به سمت التهاب باز دارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبایی گفت: علملکرد فرجی دانا تاکنون به این سمت بوده که فضای دانشگاه به سمت التهاب نرود و دانشگاه ها علاوه بر اینکه از رخوت و بی تحرکی درآینده ، به سمت پویایی، نشاط و فعالیت حرکت کنند و فعالان دانشجویی بتوانند به فعالیت سالم خود ادامه دهند. ذوالفقاری با بیان اینکه در دوران قبل بسیاری به از فعالان دانشجویی به ناحق برچسب فعالیت های غیرقانونی زده شد، افزود: فرجی دانا تلاش کرده است تا آرامش را به دانشگاه برگرداند، در عین اینکه آرامش فکری دانشجویان برای ابراز ایده های مختلف آنها نیز حفظ شود.