به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۳۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۵۲۶۰۱
صدورحکم جلب برای وزیرراه و شهرسازی

قالیباف؛ تکذیب پس از پایان آن همه تحسین!

گروه سیاسی: « تکذیب پس از پایان تحسین !» و « فلسطین غرق در جشن پیروزی» مهمترین خبرهای روزنامه آرمان روز چهارشنبه است.
قالیباف؛ تکذیب پس از پایان آن همه تحسین!
این روزنامه تیتر یک را به عنوان تکذیب پس از پایان تحسین ! اختصاص داد و نوشت: دیروز آقای قالیباف با این جمله که نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم گفت: فروردین 85 ابلاغ کردم 10درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد. شهردار تهران با بیان اینکه من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، افزود: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات مساله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده است درحالی که من با این مساله مخالف هستم. در این راستا می‌توان چندگمانه را مطرح کرد؛ نخست اینکه آقای شهردار از تحسین و تمجیدهای ارسالی از سوی هم طیفان خود و برخی نیروهایی که دغدغه مسایل فرهنگی جامعه را دارند و همکاری آقایان و خانم‌ها را دلیلی برای این مشکلات ارزیابی می‌کنند، خشنود بوده و تمایل داشته تا آخرین تحسین‌ها را بشنود و سپس اقدام به تکذیب کند.

روزنامه آرمان عنوان فلسطین غرق در جشن پیروزی را برجسته کرد و نوشت: آتش بس طولانی مدت با میانجیگری مصر و با تن دادن رژیم صهیونیستی به خواسته‌های مقاومت رسما آغاز شد و مردم غزه با سردادن تکبیر و شلیک هوایی این پیروزی را جشن گرفتند. محمود عباس در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از نقش کلیدی مصر در انعقاد توافق آتش بس، تاکید کرد که این توافق از ساعت 19 به وقت محلی به اجرا گذاشته می‌شود. در پی برقراری آتش بس، صدای تکبیر مردم نوار غزه در مساجد طنین انداز شد. به دنبال پیروزی مقاومت پس از 51 روز جنگ قهرمانانه، مردم غزه همچنین در کوچه و خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند. .بنا به گفته مسوولان فلسطینی توافقنامه آتش بس به بازگشایی کامل گذرگاه‌های غزه خواهد انجامید و به محاصره این منطقه پایان می‌دهد.براساس این گزارش مسایل دیگر مانند احداث بندر و فرودگاه در غزه یک ماه پس از اجرای توافقنامه در مذاکرات غیر مستقیم پیگیری می‌شود.

52 درصد ایرانی‌ها کار نمی‌کنند! تیتر دیگر این روزنامه است. شنیده شد که طبق آخرین بررسی‌های مرکز آمار ایران، بیش از 40میلیون ایرانی با اینکه در سن کار هستند اما به دلیل اینکه مشارکت اقتصادی ندارند جزء جمعیت غیرفعال اقتصاد ایران محسوب می‌شوند. اقتصادنیوز در ادامه می‌نویسد؛ این تعداد حدود 52 درصد از کل جمعیت 77 میلیون نفری ایران هستند. این افراد بین 10 تا 65 سال سن دارند اما به دلایلی نه شاغلند و نه بیکار. در واقع این تعداد ایرانی اصلا جزء جمعیت فعال ایران به حساب نمی‌آیند.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان احکام پرونده سانحه تهران- قم اعلام شد، پرداخت. سرتیم بررسی سانحه تصادف اسکانیا به تازگی درباره احکام چهار مقصر حادثه تصادف اسکانیا در آزادراه تهران- قم گفت: علاوه بر صدور وثیقه‌های میلیاردی برای سازمان استاندارد و شرکت عقاب افشان، احتمال صدور حکم جلب برای مقامات وزارت راه وجود دارد.تقریبا حدود یک سال پیش، ساعت 22:45 هجدهمین روز شهریورماه 1392 بود که حادثه دلخراش تصادف دو اتوبوس اسکانیا در آزاد راه تهران- قم جان 44 تن از هموطنانمان را گرفت. سرتیم بررسی سانحه تصادف اسکانیا در توضیح حکم دادگاه برای چهار مقصر این حادثه توضیح داد: در این راستا دادگاه قرار وثیقه نقدی 4 میلیارد تومانی برای سازمان استاندارد صادر کرده است . او بیان کرد: همچنین برای وزارت راه و شهرسازی به عنوان مقصر دیگر این حادثه، حکم جلب صادر شده است که در حال بررسی هستیم. این حکم جلب باید برای وزیر راه و شهرسازی صادر شود یا رییس سازمان راهداری. هراتی افزود: راننده در این سانحه جان باخته است. اما دادگاه برای شرکت عقاب افشان به عنوان مقصر دیگر حادثه، قرار وثیقه 9 میلیارد تومانی دارد.

این روزنامه با انتخاب موضوع سفیر عربستان چرا رفت چرا برمی‌گردد؟نوشت: دولت روحانی یک سالی است تلاش می‌کند تا روابط ایران و عربستان؛ به عنوان 2 قدرت منطقه ای بهبود پیدا کند اما تقابل در دستگاه حاکمیت عربستان سعودی مانع از تحرک دستگاه سیاست خارجی این کشور در طول یک سال اخیر شده بود. دام عبدالرحمان غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران در دیدار با آیت ا... هاشمی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن دیدار پیشانی آیت ا... هاشمی را بوسیده بود، منجر شد ریاض سفیر خود را از تهران فراخواند. یک منبع آگاه  گفت که دولت عربستان از این کار سفیر خود در تهران عصبانی شده و در اعتراض به این رفتار او را فراخوانده است. دولت سعودی از الشهری خواسته، اواخر این هفته دوباره به تهران برگردد و در محل ماموریت خود حاضر شود. ظاهرا سفیر عربستان، چهارشنبه و پنجشنبه به تهران برمی‌گردد و این به معنای عادی شدن نسبی روابط دو کشور پس از بحران‌های چند ماه اخیر، به خصوص پس از بحران نخست وزیری در عراق است.