به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۵۳۶۴۸
کفاشیان: پیشنهاد لیدز بازارگرمی است

قرارداد کيروش از بیت‌المال پرداخت‌نمی‌شود

گروه ورزشي: رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد مبلغ قرارداد 4 سال گذشته کی‌روش، سالی 2/5 میلیون دلار بوده اما در قرارداد جدید، جمع مبلغی که به این مربی و کادرفنی‌اش پرداخت می‌شود، کمتر از این مبلغ است. وی همچنین گفت: مبلغ قرارداد جدید کی‌روش از پول مردم و پول بیت‌المال پرداخت نمی‌شود.
قرارداد کيروش از بیت‌المال پرداخت‌نمی‌شود
به گزارش مهر، علی کفاشیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در همه بخش‌های مدیریتی ورزش حضور داشته، افزود: فوتبال جایگاه ویژه‌ و علاقمندان بسیاری در بین مردم دارد که به همین دلیل نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. ما باید حداکثر تلاش‌مان را به کار ببندیم تا در این رشته بتوانیم موفق ظاهر شده و انتظارات مردم را برآورده کنیم. وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته مردم پس از موفقیت‌‎های فوتبال به خیابان ریخته و شادی کردند، پس آنها توقع دارند فوتبال در مسابقات بعدی هم موفق ظاهر شود، تصریح کرد: باید زیر ساخت‌ها را مورد توجه و اهمیت قرار داد و شرایطی را ایجاد کرد که مسیر توسعه آنها قطع نشود تا شاهد ارائه عملکردی قوی و مورد نظر مردم از تیم‌های فوتبال کشور در آینده‌ای نزدیک باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: هرچقدر به زیر ساخت‌ها بپردازیم اما ویترین فوتبال که همان تیم ملی بزرگسالان است، نتیجه نگیرد، هیچکدام از اقدامات حساب نمی‌شود اما وقتی تیم ملی به جام جهانی رفت، همه از عملکرد فدراسیون تمجید کردند. وی با اشاره به اینکه وقتی تیم ملی فوتبال به جام جهانی رفت، بیشتر از هزینه‌های انجام شده، درآمدزایی کرد، اظهار کرد: اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، می‌گویند مقصر هستید اما وقتی تیم نتیجه بگیرد، همه چیز خوب است. مدیریت در فوتبال چالش‌های بسیاری دارد اما در این شرایط دوست داریم همه چیز تقویت شده و جلو برود، پس می‌طلبد مجلس و دولت به فوتبال و تیم‌های پایه کمک کنند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا شما فقط می‌خواهید کمک‌های مالی برای سایر تیم‌های ملی باشد، افزود: 4 سال پیش که می‌خواستیم کی‌روش را به خدمت بگیریم، او یکی از بهترین مربیان دنیا بود که در جام جهانی هم مربیگری کرده بود. در آن مقطع گفتیم برای جذب این مربی نیاز به بودجه زیادی است که ما نمی‌توانیم آن را فراهم کنیم که علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در نامه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های استخدام کی‌روش را سازمان تربیت بدنی پرداخت می‌کنیم. وی با بیان اینکه با تکیه به همان پشتوانه جلو رفت اما اینکه آن پول پرداخت شد تا نشد، بمانند، خاطرنشان کرد: برای عقد قرارداد جدید با کی‌روش، خودم بصورت مستقیم با این مربی مذاکره می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در قرارداد جدید چه استفاده‌ دیگری از کی‌روش می‌‎شود، افزود: از ابتدا برنامه مدونی برای استفاده از کی‌روش نداشتیم که اشتباهات‌مان در این خصوص را قبول دارم. اما ایشان دو خواسته داشتند که ابتدا داشتن زمین مناسب در تمرینات و دوم حمایت از بازیکنان. او در این مدت آنقدر از نفرات تیمش حمایت کرد که امروز شاهد هستیم بازیکنان اصلی و نیمکت نشین کاملا از او حمایت می‌کنند زیرا همیشه از منافع آنها دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قرارداد پیشین کی‌روش نوشته شده بود این مربی باید در امور آکادمیک، تیم‌ امید و تیم‌های پایه و ... به ما کمک کند که این مسائل به دلایلی انجام نشد و یک مقدار هم نتوانستیم کارها را پیش ببریم، یادآور شد: ارتباطی که کی‌روش می‌بایست با مربیان ایرانی داشته باشد، مانند اوکتاویو نبود زیرا خصوصیات اخلاقی خاصی دارد اما امروز خود کی‌روش برنامه تیم ملی را برای جام ملت‌ها و برنامه تیم امید را برای بازی‌های آسیایی بست، هرچند هنوز با تیم جوانان ما و علی دوستی‌مهر هماهنگ است. اینکه علی دوستی‌مهر در آینده بیاید و با ایشان همکاری می‌کند، بحث دیگری است.

اگر کی‌روش بماند یا نماند علی کفاشیان برد کرده، آیا این موضوع را قبول دارد؟، کفاشیان در این خصوص تصریح کرد: باید پوشش‌هایی به کارمان بدهیم. اگر امروز به جای کی‌روش مربی داخلی بیاوریم که شناخت از فوتبال دارد اما اگر خارجی بیاوریم، به زمان برای شناخت از وضعیت فوتبال دارد. اگر آنها در جام ملت‌ها نتیجه بگیرند همه می‌گویند کار کی‌روش را تکمیل کردند و اگر نگرفت، آنقدر از او انتقاد می‌کنند که محو شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی بهترین اقدام این بود که کی‌روش تا جام ملت‌ها بماند، اگر نتیجه گرفت به کارش ادامه دهد و اگر خوب نباشد، 2 سال وقت داریم تا مربی را تغییر دهیم. ضمن اینکه کی‌روش گفته اگر تیم برود به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی برسد، به کره‌جنوبی رفته تا به این تیم کمک کند. همچنین 50-60 درصد از تیم امید فعلی به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند.

در این هنگام حسینی رئیس کمیته فوتسال و فوتبال مجلس از کفاشیان پرسید چرا در قرارداد که خودتان تهیه کردید، همه مسائل یک‌طرفه و به سود کی‌روش است که وی در این خصوص اظهار کرد: قرارداد را هنوز نبستیم که آن را اعلام کنیم. مبلغ قرارداد 4 سال گذشته کی‌روش، سالی 2/5 میلیون دلار بوده اما در قرارداد جدید، جمع مبلغی که به این مربی و کادرفنی‌اش پرداخت می‌شود، کمتر از این مبلغ است. البته خواسته کی‌روش این است که مفاد و بندهای قرارداد محرمانه بماند ولی اگر منابع قانونی از جمله حسابرسی، سازمان بازرسی و مجلس بخواهند، آن‌ها را در اختیارشان می‌گذاریم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به موضوع مهمی هم اشاره کرد: مبلغی که برای قرارداد جدید کی‌روش هزینه می‌شود، نه از پول مردم و نه بیت‌المال است بلکه از بودجه بدست آمده از صعود تیم ملی به جام جهانی، برای قرارداد جدید کی‌رو هزینه می‌کنیم، از زمانی که به جام جهانی رفتیم، 15 میلیون دلار گرفتیم که 7-8 میلیون دلار هم در آینده به حساب فدراسیون واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال شفاف‌سازی تنها برای لیگ بود نه فدراسیون و اگر خوب جواب دهد هم در فدارسیون آن را اجرایی می‌کند، افزود: تیم ملی و امید هزینه خود را در می‌آورد اما نگرانی من تیم‌های فوتسال، فوتبال ساحلی، بانوان و ... است که باید دولت کمک کند هزینه‌های آن‌ها را بپردازیم. ما پول کی‌روش را می‌دهیم اما دولت جاهای دیگر کمک کند تا به مشکل نخوریم.

رئیس کمیته فوتسال و فوتبال مجلس با اعلام یک بند از قرارداد کی‌روش گفت: در این قرارداد سه جا اعلام شده که ایشان قراردادش را به صورت کلی دریافت خواهد کرد. اول آنجا که کی‌روش نخواهد. دوم آنجا که فدراسیون کی‌روش را نخواهد و سوم در صورت اتفاقات غیر قابل پیش بینی. کفاشیان در این هنگام گفت: دو جا این اتفاق رخ نمی‌دهد؛ اول زمانی که اتفاقات غیر پیش بینی رخ بدهد و دوم وقتی تیم به جام جهانی نرود. درصورتیکه تیم به جام جهانی نرود، ایشان نه پاداشی می‌گیرد و بخش آخر قراردادش را. البته او من را آدم خوبی می‌داند و می‌گوید اگر در جام جهانی نتیجه نگرفتیم، بعد از یک هفته به او اعلام شود که به کارش ادامه دهد یا برود ولی اگر وسط کار و بدون دلیل برکنار شود، غرامت می‌گیرد. ضمن اینکه اگر یشنهاد خوبی از کشورهای دیگر و خصوصا کشورهای عربی به او برسد، غرامت یک‌ساله را می‌دهد و می‌رود.

وی اضافه کرد: دوستان در مجلس به من تضمین بدهند که اگر کار زیر بنایی کردم، سایر تیم‌های پایه موفق شدند اما تیم بزرگسالان به جام جهانی بعدی نرفت، کسی کاری به من نداشته باشد زیرا در زمان مدیریت من یک دوره به جام جهانی نرفتم و یک دوره به جام جهانی رفتم و تفاوتش را می‌دانم.
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در مورد اینکه آیا در صورت عدم حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه، فدراسیون فوتبال اجازه فسخ قرارداد را دارد و تمام مبلغ را تا سه ماه قبل از آن باید به عنوان غرامت بدهد که در این هنگام علی کفاشیان گفت: این اشتباه است. نمی دانم چه کسی آنرا مطرح کرده است. ما خیلی از مفاد قرارداد را عوض کردیم. این قرارداد اولیه بود که بسیار عوض شده است.

از سوی دیگر و در پایان مراسم تجلیل ورزشکاران در حضور رئیس جمهور، علی کفاشیان در مورد جاماندن 5 بازیکن تیم فوتبال امید از سفر به چین، تاکید کرد: پنجشنبه شب متوجه این موضوع شدیم اما برنامه‌ریزی این تیم برعهده کمیته ملی المپیک بوده که برای این موضوع برنامه‌ریزی نشده بود. البته نمی‌دانم مشکل و گیر کجا بوده ولی بزودی بازیکنان به اردوی چین ملحق خواهند شد. وی در مورد پیشنهاد باشگاه لیذریونایتد به کارلوس کی‌روش هم تاکید کرد: بنده به عنوان رئیس فدراسوین خبر ندارم کی‌روش با این تیم انگلیسی قرارداد بسته یا نه. این حرف‌ها بازار گرمی است زیرا کی‌روش به قراردادش متعهد است و سعی می‌کنیم در این هفته قراردادش را برای او ارسال کنیم. کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا کارلوس کی‌روش در جام ملت‌ها روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند یا نه؟، گفت: اگر کی‌روش قرارداد جدیدش را با فدراسیون فوتبال امضا کند در مرحله نخست، تا جام ملت‌ها سرمربی تیم ملی خواهد بود.