به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۳۶۷۹
محتشمی: سکوت یا پاسخ متواضعانه راه‌ مواجهه با نقد است

دولت های نهم و دهم نمادی از عصبانیت بود

گروه سیاسی: دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه دولت های نهم و دهم همواره در مواجهه با نقد نوعی عصبانیت و بعضا خشونت لفظی به کار می برد، اظهار کرد: در برخی رفتارهای دولت یازدهم رگه‌هایی از عصبانیت‌های دولت گذشته هر چند اندک اما دیده می‌شود.
دولت های نهم و دهم نمادی از عصبانیت بود
مجید محتشمی با بیان اینکه دولت های نهم و دهم نمادی از عصبانیت بود، اظهار کرد: دولت های نهم و دهم همواره در مواجهه و واکنش با نقد نوعی عصبانیت و بعضا خشونت لفظی به کار می برد. وی با بیان اینکه امروز نیز به نظر می رسد رگه های از این نوع عصبانیت هر چند اندک در برخی رفتارهای دولت یازدهم دیده می‌شود به آیات قرآن کریم در مورد مواجهه انسانها در مقابل همه پدیده‌ها اشاره کرد و گفت: قرآن کریم بر عباراتی نظیر « قولا لین» « قولا بلیغا» « قولا معروفا» و ... تأکید کرده است و به عنوان روش مواجهه در مقابل هر پدیده‌ای به پیامبر و مردم توصیه شده است.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه رعایت کردن همه این موارد باید در استراتژی دولت یازدهم قرار بگیرد، گفت: توصیه جبهه اصلاح طلبان به دولت و همه کارگزاران این است که در مقابل انتقاداتی که حتی رگه‌های تندروی نیز در آنها وجود دارد، به صورت کاملاً‌ متواضعانه و بزرگوارانه پاسخ دهد. سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با اشاره به رفتار حسن روحانی در دوران رقابت های انتخاباتی و پس از پیروزی وی در این رقابت ها گفت: امیدواریم همانطور که در طول رقابت های انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شاهد نوعی لطافت در رفتارها و گفتارهای آقای روحانی بودیم ایشان همچنان نیز خاضعانه و متواضانه و بزرگوارانه پاسخگوی انتقادات اصولگرایان باشد.

محتشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم شاهد جهت گیری مثبت دولت در مواجهه انتقادات هستیم اظهار کرد: برخلاف جهت‌گیری منفی که در دولت های نهم و دهم در مورد نحوه مواجهه دولت با نقد شاهد بودیم دولت یازدهم جهت‌گیری کاملاً‌ مثبتی در این مورد داشته و ما مشاهده می کنیم که این روند روز به روز در حال بهبود است. دبیر کل حزب آزادی در پایان با اشاره به نحوه مواجهه با انتقادات مختلف گفت: یکی از روش‌های مواجهه با نقد های گوناگون پاسخ متواضعانه است. سکوت نیز می تواند یکی دیگر از روش های مواجهه با نقد باشد.در مواردی که اصولگرایان نه به عنوان دشمن بلکه به عنوان رقیب مطالب غیر مستندی مطرح می‌کنند یا از خشونت لفظی استفاده می‌کنند،سکوت و پاسخ ندادن مانع از ایجاد تنش بیشتر در جامعه می‌شود.
مرجع : ایسنا