به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۵۳۹۶۲

سرینا ویلیامز برنده مسابقات اوپن آمریکا

گروه ورزشی: سرینا ویلیامز با شکست دادن کارولاین وزنیاکی در دو ست پی در پی برنده ششمین عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس یو اس اوپن و هجدهمین عنوان گراند اسلم خود شده است.
سرینا ویلیامز برنده مسابقات اوپن آمریکا
این تنیس باز آمریکایی که رتبه اول را در رده بندی جهانی بازیکنان زن جهان دارد در دو ست با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ در فلاشینگ مدوز نیویورک برنده شد. بعد از یک شروع ضعیف از سوی هر دو بازیکن، ویلیامز جای پایش را محکم کرد تا ست اول را ببرد و در ست دوم هم با عملکردی که به روزهای اوج او نزدیک بود بر بازی غلبه داشت. این پیروزی نام او را در کنار بزرگانی مثل مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت ثبت می کند. ویلیامز که ۳۲ سال دارد اکنون سه بار پی در پی برنده مسابقات اوپن آمریکا شده، جایی که اولین بار ۱۵ سال قبل به نخستین گراند اسلم خود دست یافت.

ناوراتیلووا و اورت برای اعطای عنوان قهرمانی در مراسم حاضر بودند. جایزه نقدی این رقابت ۴ میلیون دلار است. سرینا گفت: «نمی شد پایانی بهتر از این را تصور کرد. بردن در این زمین مایه افتخار من است و شدیدا دچار احساساتم کرده. جایی از این بهتر نمی شد به این عنوان رسید.» وزنیاکی که از دوستان نزدیک ویلیامز است گفت: «به سرینا تبریک می گویم. او واقعا امروز مستحق بود و بهتر از من بازی کرد. او الهام بخش من در داخل و خارج از زمین بازی است و یک دوست فوق العاده است و حالا یک نوشیدنی هم به من بدهکار است.»

ویلیامز درحالی وارد این رقابت ها شد که در سال ۲۰۱۴ در هیچ کدام از رقابت های گراند اسلم از دور چهارم فراتر نرفته بود اما در این دو هفته کاملا درخشید. او در سراسر تورنمنت هیچ ستی را واگذار نکرد. وزنیاکی رقیب دانمارکی او در فینال در رده بندی جهانی رتبه دهم را دارد.
مرجع : بی بی سی