به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۵۴۱۶۵
هنوز با استقلال آرمانی فاصله داریم

قلعه‌نویی: نکونام باید 6 سال محروم شود

گروه ورزشي: سرمربی استقلال امیدوار است با رسیدن مصدومان تیم به ترکیب اصلی استقلال بازی های زیباتر و امتیازات بیشتری را جمع آوری می کند. تازه ترين اظهارات قلعه نوعي قبل از بازي با نفت تهران را بخوانيد:
قلعه‌نویی: نکونام باید 6 سال محروم شود
استقلال نسبت به پارسال بهتر و روان تر بازی می کند البته مشکلاتی هم داریم که برطرف می شود. امیدوارم کلیه بازیکنانم به ترکیب برگردند. خسرو حیدری مصدوم است، هنوز شرایط آرمانی اش را پیدا نکرده، آندو در بازی با نفت شرایط بهتری داشت، امیرحسین و حنیف هم باید به دفاع برگردند و یعقوب کریمی هم که همراه تیم ملی است تا جایی که من مجبور شدم از بازیکنان در پست غیرتخصصی شان استفاده کنم؛ مثل محمد قاضی در بازی با نفت دفاع وسط وایستاده بود.

ما هنوز با شرایط آرمانی خیلی فاصله داریم. در بازی با نفت درست است 2 گل به ثمر رساندیم اما این تیم نفرات بسیار خوبی دارد که حتی می توانست برنده میدان باشد. اگر استقلال مشکلاتش را برطرف کند با وجود مربی خوب و مردم با اخلاق به نتایج بهتری می رسد. البته در این دیدار پنالتی ای هم گرفته شد که به آقای حاجی بابایی گفتم که به نظر من اشتباه بود، به هر حال این بازی تمام شد و ما باید به دیدارهای آینده فکر کنیم.

من 15 بازیکن به لیگ معرفی کردم

امسال خیلی از تیم های لیگ جوانگرایی کردند اما من فقط راجع به تیم خودم صحبت می کنم. من هر کجا که بودم همین تفکر را داشتم. 10، 15 بازیکن در حال حاضر در لیگ بازی می کنند که بازیکنان خود من بودند. مثل علیرضا نقی زاده که یک سال در تراکتور پیش من تمرین کرد. کامیابی نیا، سردار آزمون، اکبر ایمانی، همه بازیکنان خود من بودند. در هر تیمی که بودم دو، سه بازیکن خوب به لیگ معرفی کردم اما به خاطر اینکه بلندگوی تبلیغاتی دستم نمی گیرم این کار من بازتاب ندارد.

پارسال مسائلی به وجود آمد که من نتوانستم در استقلال جوانگرایی کنم که دیگر نمی خواهم راجع به آن صحبت کنم. اگر یادتان باشد زمانی که در تیم ملی بودم هم تیم سایه (تیم ب) را تشکیل دادم که در اردن قهرمان شد. الان هم در استقلال همین کار را کردم تیم سایه با حضور بازیکنانی مثل طاحونی و رمضانی، خلیلی، گروسیان، کربلایی و ... تشکیل دادم که در کنار تیم هستند و که از آنها استفاده می کنم.

بازی سخت مقابل نفت

نفت تیم بسیار خوبی است، جایگاه بسیار خوبی هم دارد که با برنامه و ساختار جلو می رود که این نیاز ورزش و فوتبال ما هست بقیه تیم ها هم باید به ساختارسازی باشگاه بیشتر توجه کنند، مربی جوان و خوبی هم دارد که ما بازی سختی مقابل آنها داریم. از من می پرسند که می خواهی مقابل شاگرد سابقت بازی کنی اما من باید در جواب آنها بگویم(با خنده) ما اصلا شاگرد نداریم. منصوریان بازیکن خوب استقلال بوده، زمانی که او می خواست از استقلال خداحافظی کند من به او گفتم که آماده باش جای من را در استقلال بگیری، چون او از دسته بازیکنانی است که راهش را برای مربیگری انتخاب کرده و من مطمئنم در آینده هم موفق می شود.

لازم باشد دست منصوریان را می گیرم

از من می پرسند که همچون دیداری که فیروز کریمی روی سکوها نشسته بود و نمی خواست مقابل استقلال روی نیمکت باشد آیا از منصوریان هم می خواهم که به روی نیمکت برگردد حالا یادم آمد اگر لازم باشد دستش را می گیرم و می آورم روی نیمکت؛ من راجع به اینکه او مقابل استقلال نمی خواهد روی نیمکت بنشیند نمی توانم نظری بدهم هر کسی یک تفکری دارد.

قانون باید 6 سال محکومیت برای نکونام در نظر می گرفت

در حال حاضر وقتم آنقدر ارزش دارد که نمی خواهم راجع به مسائل بی ارزش صحبت کنم، شکایت من از نکونام قانونی است و از همین طریق پیگیری می کنم. خوشحالم که همه فهمیدند که صحبت های او پایه و اساسی نداشت اما فکر می کنم حکم سبکی به او دادند. اگر قانون می خواست درست تصمیم گیری کند باید بین 2 تا 6 سال محرومیت نصیبش می شد. در ادامه هم مردم متوجه خواهند شد که کسی که با آبروی مردم بازی می کند چه عواقبی دارد هنوز خیلی از مسائل رو نشده است.

باید کی روش را حفظ می کردیم

من درباره مربی داخلی در تیم ملی نمی توانم نظر دهم چون خودم ایرانی هستم اما فکر می کنم آقای کی روش باید می ماند. به هر حال قرارداد هم مهم است چون در یک قرارداد دو طرف باید ذینفع باشند. در غیر اینصورت یک طرف متضرر می شود. به نظر من هنوز برای جام ملت های آسیا وقت داریم اما معمولا رسم بر آن است چه تیم هایی که نتیجه گرفته اند و چه تیم هایی که نتیجه نگرفته اند مربی شان را حفظ می کنند به طور مثال اسپانیا نتیجه خوبی نگرفت اما فعلا مربی اش راحفظ کرده، آلمان خوب نتیجه گرفت آن تیم هم مربی اش را حفظ کرد. ما هم باید همین کار را می کردیم. اما باز هم تاکید می کنم که قرارداد باید به سود هر دو طرف باشد.

دایی سرمایه ملی و بین المللی است

دایی سرمایه ملی و بین المللی ایران است، او مربی خوبی است برای همه تیم ها اتفاق می افتد که نتیجه نگیرند. شما ببینید منچستر هم با وجود استادیوم و بازیکن ها و بهترین مربی نتایج خوبی نگرفته. اینطوری نیست که با چند نتیجه بخواهیم مربی خوبی را بسوزانیم و تیمش را زیرسوال ببریم.

البته من از همین جا معذرت می خواهم چون نمی خواهم در کار تیم دیگری دخالت کنم. اما حرف های من کلی گویی است و در جزییات تیم پرسپولیس دخالتی نمی کنم. دیوید مندس، ونگال همه مربیان خوبی هستند اما برای نتیجه گرفتن نیاز به زمان دارند متاسفانه رسم شده که با یک باخت کل ثمره یک آدم را زیر سوال ببرند.

تیم ملی به استقلال و پرسپولیس وابسته نیست
من به این حرف اعتقاد ندارم هر وقت استقلال و پرسپولیس خوب نتیجه نمی گیرند تیم ملی تضعیف می شود. شما اگر به نتایج تیم های شهرستانی نگاه کنید می بینید که در چند سال اخیر نتایج خوبی گرفته اند و مثال بارزش هم قهرمانی فولاد است. به عقیده من الان دیگر روی تمام بازیکنان لیگ می توان برای حضور در تیم ملی سرمایه گذاری کرد.

غرور کاذب

رقیب اصلی استقلال در حقیقت می تواند غرور کاذب خودمان باشد چون به عقیده من همه تیم های حاضر در لیگ سخت هستند و هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت و هر تیمی جلوی ما حاضر می شود از نظر کیفیت بازی، استقلال را اذیت می کند. فقط ما باید جلوی غرور کاذبمان را بگیریم تا بتوانیم روند رو به رشدی داشته باشیم.

تماشاگرها باید به استادیوم بیایند

امیدوارم مثل که مثل سال های 84ـ83 که برای یک بازی معمولی میان هفته 50هزار تماشاگر به استادیوم می آمد. دوباره بتوانیم طوری نتیجه بگیریم که هوادارها تشنه حضور در استادیوم باشند. البته من قبول دارم که گرانی بلیت خیلی تاثیر داشته و همین طور اینترنتی شدن خرید آن. اما استقلال نیاز به حمایت دارد اگر اینطور باشد مطمئن باشید هفته به هفته کیفیت بازی ما هم بالا می رود.
مرجع : آی اسپورت