به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۹:۴۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۵۴۱۸۹

3 سال اسارت بخاطر نداشتن جهیزیه کافی!

گروه حوادث: پلیس هند زنی را از اسارت رها کرده که ادعا می‌شود خانواده شوهرش او را به خاطر نداشتن جهیزیه کافی سه سال حبس کرده بودند.
3 سال اسارت بخاطر نداشتن جهیزیه کافی!
یکی از ماموران پلیس هند گفت: این دختر که «گونجا دِوی» نام دارد و 25 ساله است در هنگام رهایی، لباس مندرسی پوشیده بود و هراسان به نظر می‌رسید. دوی همچنین در تمام مدت اسارت از دیدن دخترش که حالا سه سال دارد، محروم شده بود. جهیزیه در هند از سال 1961 میلادی غیرقانونی اعلام شد اما در عمل هنوز سنتی بسیار رایج است و هر سال هزاران زن در این کشور در مشاجرات مربوط به جهیزیه کشته می‌شوند.

جهیزیه دادن و گرفتن یک سنت قدیمی در جنوب هند است. بر اساس آن خانواده عروس پول نقد، لباس و جواهرات به خانواده داماد می‌پردازند. فعالان اجتماعی ضدجهیزیه می‌گویند که این سنت در عمل زنان را در برابر خشونت خانوادگی و مرگ آسیب‌پذیر می‌کند. پلیس هند می‌گوید: گونجا دِوی را احتمالا خانواده شوهرش در ایالت بهار زندانی کرده بودند. پس از آن که «شیام سوندار سینگ»، پدر دوی به پلیس شکایت کرد که به او در سه سال گذشته اجازه داده نشده دخترش را ببیند، پلیس تحقیقات خود را شروع کرد و در نهایت این زن نجات پیدا کرد. به گفته پلیس دوی اکنون به پدرش سپرده شده است. هنوز مشخص نیست که چرا پدر این زن برای مراجعه به پلیس و نجات دخترش دیر اقدام کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، وضع فلاکت‌بار این زن روز دوشنبه در رسانه‌های سراسری مطرح و اعلام شد که او در یک حمام تاریک و کثیف زندانی شده بود و مقدار کمی غذا دریافت می‌کرد.
مرجع : ایسنا