به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۷۴۱۳

اردوغان:با اسد و داعش یکسان برخورد شود

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور ترکیه با یکی دانستن اقدامات دولت دمشق با تروریست‌های داعش، رئیس‌جمهوری سوریه را به راه اندازی رعب و وحشت سراسری متهم کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آنکارا نگران این مسأله است که تمرکز ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای آنچه مقابله با تروریست‌های داعش خوانده، توجهات را از موضع دیرینه ترکیه برای سرنگون کردن نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دور کند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع هزاران تن از حامیانش در شهر ترابوزان گفت، باید با نظام اسد و داعش به روش یکسانی برخورد کرد.

اردوغان با اشاره به 1.5 میلیون آواره سوری که در ترکیه اسکان داده شده‌اند، گفت: ما نمی‌توانیم سرنوشت این مردم را در دستان حکومت سوریه که رعب و وحشت و شرایط ترور به راه انداخته، رها کنیم. موضع ما در قبال تمام سازمان‌های تروریستی یکسان است و ما میان سازمان‌های تروریستی تمایزی قائل نمی‌شویم و نمی‌گوییم که یکی خوب است و یکی بد. وی افزود: ما همین موضع را در قبال داعش هم داریم اما سایر سازمان‌های تروریستی نیز تهدیدی علیه ما محسوب می‌شوند. پیش از این نیز احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت: ترکیه درست همان‌طور که مخالف نظام اسد است، با داعش نیز مخالف است و هیچ‌کس نمی‌تواند ثابت کند که ترکیه از داعش حمایت می‌کند.