به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۹۰۳۹
اطلاعات در یک نگاه

پرونده متخلفان بورسيه به​دادگاه ارائه​می‌شود

گروه سیاسی: شکست سنگین داعش در عراق و لبنان و رییس جمهوری: باید در مقابل فساد با جدیت ایستادگی کنیم تیترهایی هستند که روزنامه اطلاعات روز دوشنبه با قلم درشت به آنها پرداخت.
پرونده متخلفان بورسيه به​دادگاه ارائه​می‌شود
این روزنامه تیتر یک را به موضوع شکست سنگین داعش در عراق و لبنان، اختصاص داد و نوشت: رسانه‌ها از شکست سنگین تروریست‌های داعش در عراق، سوریه و لبنان خبر دادند. در همین رابطه ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور موفق شدند منطقه راهبردی جرف الصخر را از داعش پس بگیرند. از طرفی عملیات گسترده نیروهای حزب الله و ارتش لبنان در مناطق مرزی با سوریه نیز موجب شد تا ابوبکرالبغدادی، سرکرده داعش به نیروهای خود دستور عقب نشینی دهد. این در حالی است که مبارزان کرد کوبانی نیز ضربات مهلکی به داعش وارد کردند.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با انعکاس عنوان رییس جمهوری: باید در مقابل فساد با جدیت ایستادگی کنیم، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: تلاش پیگیری در حال انجام است و مردم عزیز هیچ تردیدی نداشته باشند که گذشتی در کار نخواهد بود و دولت با همه توان این مسأله را پیگیری کرده و عامل یا عاملین این جنایت به دست عدالت سپرده شده و اشد مجازات برای کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، اعمال خواهد شد.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی با بازتاب عنوان دکتر نجفی: پرونده متخلفان در اعطای بورس به دادگاه ارائه می‌شود، نوشت: دکتر محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام مشخص شدن تکلیف افرادی که به طور غیرقانونی بورسیه شده‌اند، بر برخورد با مدیران و مسوولانی که باعث خدشه‌دار شدن حیثیت وزرات علوم و رخ دادن این فاجعه علمی شده‌اند، تاکیدکرد.

اجرای بزرگترین طرح انتقال آب برای صنایع معدنی به کویرمرکزی تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. بزرگترین طرح انتقال آب از خلیج فارس به کویر مرکزی ایران برای کاهش مصرف در صنایع معدنی این منطقه به اجرا گذاشته می‌شود. معادن گل گهر سیرجان و مس سرچشمه در استان کرمان و سنگ آهن چادرملو در استان یزد جزو بزرگترین صنایع معدنی ایران محسوب می‌شوند که با وجود اعمال روش‌های بازیافت آب در خطوط تولید خود، همچنان فشار زیادی به ذخایر آبی کویر مرکزی ایران وارد می‌کنند.

این روزنامه در خبری دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم عسکر اولادی با رهبر معظم انقلاب را برجسته کرد. آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار خانواده و جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت مجاهد صادق و یار وفادار انقلاب، مرحوم حبیب الله عسکراولادی که در تاریخ 17/10/1392 برگزار شده بود، مرحوم عسکراولادی را برخوردار از سه خصوصیت برجسته تدیّن، تخلّق و تفکّر خواندند و تاکید کردند: تلاش، کار و تحرک سیاسی مستمر، از ویژگی‌های درس آموز مرحوم عسکراولادی و گویای این واقعیت است که انسان در میدان مبارزه هیچگاه نباید احساس پیری، خستگی، تنبلی و گوشه نشینی به خود راه دهد.