به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۰۵۹۴
ابتکار در یک نگاه

توافق هسته​اي به وقت اضافه کشيده شد

گروه سیاسی: توافق در وقت اضافه، پاسخ وزیر پیشنهادی علوم به اتهامات سیاسی و یکی هست که دیگه نیست! مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار برای چاپ در شماره روز شنبه محسوب می‌شود.
توافق هسته​اي به وقت اضافه کشيده شد
این روزنامه تیتر یک را با عنوان توافق در وقت اضافه، اختصاص داد و نوشت: قطار مذاکرات هسته‌ای از ایستگاه مسقط عبور کرد و تا چند روز آینده وارد ایستگاه پایانی خود در وین می‌شود. قبل از نشست عمان به گفته دیپلمات‌ها تنها گزینه توافق روی میز بود اما در حالی که کمتر از 10 روز دیگر به پایان ضرب الاجل توافق نامه ژنو باقی مانده است، اخباری مبنی بر تمدید مذاکرات به گوش می‌رسد و منابع خبر می‌دهند که احتمالا توافق جامع در زمان تمدید مذاکرات به دست بیاید. مذاکرات هسته‌ای در مسقط پایتخت عمان به پایان رسید، اما هیچ گونه بیلان و بیانیه کاری از سوی مقامات کشورمان و طرف‌های مقابل درباره آن به شکل رسمی اعلام نشد.

روزنامه ابتکار با بررسی موضوع پاسخ وزیر پیشنهادی علوم به اتهامات سیاسی، نوشت: چهارمین گزینه رییس جمهور برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری لحظاتی پس از طرح نامش در رسانه‌ها با حملات عجیبی از سوی برخی از مخالفان دولت مواجه شد که او را به فتنه 88 وصل کرده بودند و لابد تلاش برای براندازی نظام. او اما در اولین اظهارنظر رسانه‌های این اتهامات سیاسی را کذب محض می‌داند.

این روزنامه با انعکاس موضوع یکی هست که دیگه نیست!، نوشت: مرتضی پاشایی خواننده محبوب کشورمان که مساله بیماری‌اش در هفته گذشته نظر تمام رسانه‌ها را جلب کرده بود دیروز صبح، 23 آبان ماه، پیش از آنکه تمام علایم حیاتی‌اش از کار بیفتد، دارفانی را وداع گفت. وی علاوه بر خوانندگی، نوازنده و آهنگ ساز پاپ فارسی هم بود. پاشایی اخیرا با وجود بیماری، ترانه نگران منی را برای برنامه ماه عسل به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی اجرا کرده بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

زمزمه اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در حالی قانون بودجه سال 93 دولت را مکلف به حذف دهک‌های پردرآمد یارانه بگیر از طریق شناسایی نیازمندان دریافت آن کرده است که حدود 8 ماه از سال می‌گذرد. بر این اساس این روزها انتقادات مجلس نشینان از عدم اجرای این بخش مهم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شدت گرفته است. این در حالی است که وزیر اقتصاد چندی پیش از نهایی شدن شناسایی 10 میلیون نفر از اغنیا و ثروتمندان به منظور حذف یارانه نقدی آنها خبرداده و اعلام کرده بود که این افراد به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه بگیران حذف می‌شوند و لیست جدید یارانه بگیران به زودی نهایی می‌شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع بازتاب پرواز “RQ-170” ایرانی در رسانه‌های خارجی، نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در روزهای اخیر فیلم ویدیویی موفقیت آمیز بودن ساخت یک پهپاد رادار گریز در ایران را منتشر کرد. انتشار این فیلم و دستیابی ایران به توانایی ساخت این پهپاد بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های خارجی داشته است.