به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۶۰۶۹۶
شرق در یک نگاه

اقتصاد زیر سایه کابوس سیاست

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز یکشنبه عنوان‌های حاشیه سازی علیه دانش، محرومیت ابدی مرتضوی از قضاوت و نفت 70 تا 80 دلاری در بودجه 4» را مورد بررسی قرار داد.
اقتصاد زیر سایه کابوس سیاست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع حاشیه سازی علیه دانش اختصاص داد. چهارمین گزینه پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت علوم، این هفته پا به صحن بهارستان می‌گذارد تا احتمالا همانگونه که بر پیشینیانش در این یک سال و نیم گذشته، پاسخگوی اتهاماتی باشد و او را نیز مانند نیلی احمدآبادی و میلی منفرد، از رسیدن به مسند وزارت علوم بازدارد. روزنامه شرق به عنوان محرومیت ابدی مرتضوی از قضاوت اشاره کرد. سعید مرتضوی دادستان سابق تهران برای همیشه از قضاوت محروم شد. دیوانعالی کشور حکم پرونده کهریزک را تایید کرد. مرتضوی به صورت دایم از احراز شغل قضا و به مدت پنج سال هم از احراز مشاغل دولتی منفصل شده است.

این روزنامه موضوع نفت 70 تا 80 دلاری در بودجه 94 را برجسته کرد. قیمت نفت در بودجه سال 94 حدودا 30 دلار کمتر از بودجه سال 93 تدوین خواهد شد، این خبری است که محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد و گفت: رقمی که اکنون برای هر بشکه نفت پیش بینی می‌شود بین 70 تا 80 دلار است و دولت نیز با توجه به این واقعیت‌ها لایحه بودجه را تنظیم می‌کند.

میلی منفرد از وزارت علوم استعفا داد، تیتر دیگر روزنامه شرق است. دولت از جدیدترین امتیاز خود برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرده برداری کرد. جعفر میلی منفرد روز گذشته از سمت معاون آموزشی و سعید سمنانیان رییس مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم استعفا کردند. میلی منفرد در نامه خود به محمدعلی نجفی بنا بر آنچه نامهربانی‌ها به رغم آنکه هیچ گونه مانع قانونی برای مسئولیتم وجود نداشت و جلوگیری از هرگونه تضییقات و هموار نمودن مسیر خوانده، با وزارت علوم خداحافظی کرد.

روزنامه شرق به موضوع اقتصاد زیر سایه کابوس سیاست، پرداخت. جنگ سرد شاید بهترین کلید واژه برای توصیف مناسبات کشورهای عضو گروه 20 باشد که از روز گذشته در بریزبن استرالیا گردهم آمده‌اند. تنش در روابط روسیه و آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن پیرامون مناقشه اوکراین به حدی است که اجلاس سالانه گروه 20 را تحت الشعاع قرار داده است.