به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۶۶۱۵۸
برخی بیماران به دنبال عزراییل می گشتند؛

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 23 دی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه در صفحه نخست تیترهای صیانت از حق الناس و برخی بیماران به دنبال عزراییل می گشتند را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 23 دی
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع صیانت از حق الناس اختصاص داد و وشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش تخصصی معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور با مورد توجه قراردادن انتخابات مجلس سال آینده، گفت: کلید انتخابات آینده در وزارت کشور با هدف صیانت از حق الناس و مراقبت از اجرای دقیق قانون و رفتارهای خودمان از هم اکنون زده شده است. وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید انتخابات باید به صورت کاملا قانونی، کاملا آزاد و کاملا سالم و باشکوه برگزار شود و ما به عنوان مجریان انتخابات باید بدانیم که وظیفه صیانت از حق الناس را بر دوش داریم و نباید اقدام یا فعالیتی انجام دهیم که در باور و اذهان عمومی خدشه ای وارد شود و همچنین در بین فعالان سیاسی شبهه و ابهامی شکل بگیرد.

روزنامه شرق به عنوان برخی بیماران به دنبال عزراییل می گشتند اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در جشن بیمه سلامت همگانی به شرایط بیمارستان های کشور در گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیماران که به بیمارستان رجوع می کردند با مشکلاتی مواجه می شدند که درد و رنج بیماری شان را فراموش می کردند و حتی برخی از بیماران به دنبال عزراییل می گشتند تا از این درد خلاص شوند که دولت این شرایط را تحقیر مردم و خارج از معیار اسلامی و انسانی می دانست.

این روزنامه در خبری دیگر عنوان آخرین رایزنی پیش از سفر به ژنو را انعکاس داد. با نزدیک شدن به دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥، دیدارها و اظهارنظرها پیرامون این موضوع شدت گرفته است. روز گذشته وزیر خارجه ایران، میزبان مسافری از مسکو بود؛ میهمانی که هفته آینده هم به ژنو می رود تا در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ شرکت کند؛ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه. وی پس از اینکه بامداد دوشنبه وارد تهران شد، به دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران رفت. در این دیدار که عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران نیز حضور داشتند.

درخواست شاکیان برای بازداشت موقت مرتضوی تیتر دیگر روزنامه شرق است. شاکیان پرونده تخلفات تامین اجتماعی، با ارایه لایحه ای به دادسرای کارکنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند. خلیل بهرامیان، وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی، از تدوین لایحه ای ١٦صفحه ای به بازپرس شعبه١٥ دادسرای کارکنان دولت خبر داده است: با توجه به تعداد زیاد متهمان در این پرونده و وجود بیم تبانی، درخواست کردیم مرتضوی به صورت موقت بازداشت شود.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن «گلدن گلوب» برندگانش را شناخت، نوشت: کشتار در پاریس، مراسم پایانی گلدن گلوب را هم تحت تاثیر خود قرار داد. مطبوعات خارجی هالیوود نیز بهترین های سال را انتخاب و به برگزیدگان گوی طلایی اهدا کردند. هفتادودومین مراسم جوایز اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود، موسوم به گلدن گلوب، صبح دیروز، ١١ژانویه در هتل بورلی هیلتون برگزار شد و جایزه بهترین فیلم سال را به درام پسربچگی دادند. این فیلم داستان زندگی یک پسربچه را در بازه ای ١٢ساله روایت می کند که طبق گفته کارگردان آن، فیلمبرداری آن ١٠سال طول کشیده و شخصیت نقش اول فیلم به طور واقعی رشد می کند. این فیلم علاوه بر جایزه بهترین فیلم درام، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مکمل زن را نیز به ترتیب برای ریچارد لینکلیتر و پاتریشیا آرکت به دست آورد. فیلم هتل بزرگ بوداپست هم عنوان بهترین فیلم موزیکال-کمدی را تصاحب کرد.