به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۶۰۸۸۹

در دولت گذشته کسی جرات نقد نداشت

گروه سياسي: رئیس کتابخانه ملی با اشاره به تغییراتی که در دولت در یک سال اخیر درمقایسه با سال های پیش رخ داده است، گفت: در سال های پیش، کشور در وضیعت بسیار تنش زایی در عرصه ملی و بین المللی به سر می برد. تنش و بی ثباتی در کشور به حدی افزایش پیدا کرده بود که حتی رؤسای دو قوه کشور مقابل هم قرار گرفتند.
در دولت گذشته کسی جرات نقد نداشت
سیدرضا صالحی افزود: در عرصه بین المللی بر ایران فشار سنگینی بود و شاهد حجم زیادی از تحریم ها علیه ایران بودیم، اما خوشبختانه اقدامات دولت در یک سال اخیر به نوعی آرامش و ثبات را به ایران هدیه داد وحتی این آرامش در عرصه بین المللی نیز نمود پیدا کرد و این به سادگی به دست نمی آید.به گفته رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ ما در یک جامعه متکثر به سر می بریم و در این جامعه جریان های سیاسی فعالیت می کنند و هر یک به نوعی خود را مرجع می دانند و می خواهند سایر گروه ها تحت سیطره آن ها فعالیت کنند.در چنین جامعه ای برای رسیدن به آرامش نسبی نیازمند مدیریت درست هستیم. صالحی با استناد به سخنان برخی از چهره های سیاسی مبنی بر ایجاد آرامش در منطقه گفت: برخی ازچهره های سیاسی معتقدند، با روی کار آمدن دولت جدید در ایران آرامش نسبی در منطقه بوجود آمده و به همین دلیل دغدغه های جهانی نسبت به دولت ایران کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در شرایط بی ثباتی نوعی اصطکاک در درون دولت ها شکل می گیرد که این امر موجب شکل گیری بی اعتمادی در جامعه می شود. خوشبختانه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر اخلاق مداری قرار گرفته و به حریم خصوصی افراد اهمیت می دهد و ارکان دولت در پی این نیستند که با تخریب یکدیگر خود را بزرگ و عاری از نقص و ایراد جلوه بدهند.صالحی با تاکید بر این‌که باید فرهنگ نقادی در کشور رواج پیدا کند، گفت: در گذشته کسی جرات نقد نداشت و همین موضوع موجب ناامنی در ارکان جامعه شده بود. جامعه زمانی می تواند مسیر درست پیشرفت را طی کند که درآن فرهنگ صحیح نقد رواج داشته باشد. اگر به سایر جواهع ها نگاه کنیم در می یابیم که در کشورهایی که فرهنگ نقد وجود ندارد، مسیر مناسبی نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی هم پیش نگرفته‌اند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به لزوم رواج اخلاق مداری در جامعه ایرانی گفت: برای رواج اخلاق مداری در جامعه باید دولت مردان اخلاق را سرلوحه رفتار حرفه ای خود قرار دهند. اگر امروز در استادیوم های ورزشی شاهد بی اخلاقی هواداران هستیم، باید ریشه این موضوع را در خود میادین ورزشی و ورزشکاران مان جست وجو کرد. صالحی با اشاره به فعالیت های دولت آقای روحانی گفت: مبنای فعالیت دولت دکتر روحانی بر پایه صداقت گذاشته شده است و در دولت او اصل بر شفاف سازی است.به گفته رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ بدون قانون نمی‌توان کشور را اداره کرد. از اتفاقات خوب دولت آقای روحانی؛ احیای سازمان مدیریت براساس خرد جمعی است. در دولت جدید تلاش شده که به کرامت انسان ها اهمیت داده شود.صالحی یکی از دلایل بی اخلاقی در جامعه ایرانی را ناشی از رواج دوگانگی رفتاری در کشور عنوان کرد.
مرجع : ايلنا