به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۶۱۵۵۰
روزنامه ابتکار در یک نگاه

دست خالی دلواپسان برای مخالفت با گزینه پنجم

گروه سیاسی: واکنش بازار به تمدید مذاکرات و دشمن در قضیه هسته‌ای نتوانست ایران را به زانو درآورد مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
دست خالی دلواپسان برای مخالفت با گزینه پنجم
این روزنامه تیتر یک را با عنوان واکنش بازار به تمدید مذاکرات، اختصاص داد و نوشت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در شرایطی دوشنبه شب در وین به پایان رسید که در زمان برگزاری این مذاکرات بازارهای اقتصادی کشور در شرایط ویژه ای قرار داشته و در انتظار سیگنال‌های مثبت از وین بودند. با توجه به این که مذاکرات اخیر وین آخرین دور مذاکرات در زمان تعیین شده توافقات ژنو بود بازارهای مالی کشور بیش از دوره ‌ای گذشته به این مذاکرات توجه داشته و بر همین اساس کوتاه ترین خبری از مذاکرات تاثیر مستقیمی بر بازارهای مالی داشت.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع دشمن در قضیه هسته‌ای نتوانست ایران را به زانو درآورد، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار علما، اندیشمندان و میهمانان شرکت کننده در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی، احیاء جریان تکفیری در سال‌های اخیر را مشکل تحمیلی و دست ساز استکبار برای دنیای اسلام دانستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای، مشکلات و ناکامی‌های دشمنان اسلام در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و لبنان را نیز یادآور شدند و گفتند: یک نمونه دیگر از ضعف دشمن، قضیه هسته‌ای ایران است. آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند تا جمهوری اسلامی ایران را در قضیه هسته‌ای به زانو درآورند اما نتوانستند و در آینده نیز نخواهند توانست.

این روزنامه با انعکاس عنوان تمدید عاقلانه بود، نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان قوه مقننه تمدید مذاکرات را کار عاقلانه‌ای دانست و گفت: طبیعی است در مذاکرات سیاسی که هنوز همه ابعاد آن روشن نشده و اختلاف نظر وجود دارد باید زمان داد تا دقیق‌تر کارها پیش برود. علی لاریجانی که در جمع بسیجیان قوه مقننه صحبت می‌کرد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اقدام اخیری که در مذاکرات صورت گرفت را عاقلانه می‌دانم که مذاکرات را تمدید کردند و این کار عاقلانه‌ای بود که در مورد آن توافق کردند.

دست خالی دلواپسان برای مخالفت با گزینه پنجم، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. صحن علنی مجلس شورای اسلامی، امروز برای سومین بار در 2 ماه اخیر میزبان جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری است. در شرایطی که در 2 جلسه پیشین، با توجه به فعالیت گسترده منتقدان دولت برای تخریب چهره و وجهه نیلی احمدآبادی و دانش آشتیانی، شانس گرفتن رای اعتماد برای وزیر پیشنهادی دولت چندان بالا تصور نمی‌شد، این بار حتی علیرغم تلاش حلقه نه، شانس محمد فرهادی برای نشستن روی صندلی وزارت علوم بالا ارزیابی می‌شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع آمریکا همچنان در کانون اعتراضات، نوشت: به دنبال رای هیات منصفه دادگاهی در فرگوسن مبنی بر عدم اعلام جرم و تبرئه افسر پلیسی که یک سیاه پوست 18 ساله را در این شهر کشته بود، هزاران تن در اعتراض به این رای در 90 شهر آمریکا از جمله فرگوسن، لس آنجلس، نیویورک و واشنگتن تظاهرات کردند.