به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۶۱۸۳۵
ابتکار در یک نگاه

از سبد حافظ به جیب فردوسی

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز یک شنبه تیترهای از سبد حافظ به جیب فردوسی و گزارش وین در صحن بهارستان را انتخاب کرد.
از سبد حافظ به جیب فردوسی
این روزنامه تیتر یک را به عنوان از سبد حافظ به جیب فردوسی اختصاص داد و نوشت: در روز سقوط قیمت فلز زرد و وضعیت قرمز بورس تهران، فعالیت کاری صرافان در تهران به گونه‌ای دیگر رقم خورد. وضعیت بازار نشان می‌داد نقدینگی مردم به طور آهسته از تالار شیشه‌ای بورس در خیابان حافظ و بازارهای طلا به سمت میدان فردوسی در حال حرکت است؛ جایی که بیشترین حجم معاملات ارز کشور در آن انجام می‌شود. افزایش حدود 160 تومانی قیمت دلار، در کمتر از یک هفته از اتفاق خاصی در بازار ارز حکایت دارد، آن هم در روزی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه با 830 واحد افت مواجه شد و در نهایت تا ارتفاع 73 هزار و 245 واحدی سقوط کرد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع گزارش وین در صحن بهارستان، نوشت: همان طور که هفته گذشته علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی قول داده بود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دیروز در بازگشت به ایران پس از مذاکرات سخت و نفس گیر ژنو، به مجلس رفت تا ضمن ارایه گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان خانه ملت، پاسخگوی دغدغه‌های آن ها باشد. حضور دیروز ظریف در نشست غیرعلنی مجلس در شرایطی برگزار شد که مجلس نشینان با طرح یک سوال ملی از وی به استقبال بازگشت او از ژنو رفته‌اند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان نمی خواهم «شوالیه» باشم، نوشت:حسین علیزاده نوازنده و موسیقیدان معروف ایرانی انصراف خود را از دریافت نشان شوالیه از دولت و سفارت فرانسه اعلام کرد. در ماه‌های گذشته دولت فرانسه اقدام به اهدای نشان شوالیه به برخی از مشاهیر فرهنگی و هنری ایران کرده بود. این نشان که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا می‌شود، بیش از 50 سال سابقه دارد و تا کنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کرده‌اند.

فرهادی از جنس گزینه‌های قبلی است، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، گزینه پیشنهادی دولت برای وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و محمد فرهادی به عنوان وزیر جدید علوم، به ساختمان این وزارتخانه در شهرک غرب رفت. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه فرهادی، وی را از جنس وزیر، سرپرستان و سایر گزینه‌های وزارت علوم دانست.

این روزنامه با انتخاب موضوع ماموریت هاشمی به ولایتی، نوشت: بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات که پیش نویس آن توسط رهبری معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، در جلسه دیروز مجمع در دستور کار قرار گرفت. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به ضرورت مطالعه جامع قانون انتخابات در سایر کشورهای جهان و بهره گیری از تجارب دیگران، از دکتر ولایتی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خواست تا نسبت به مطالعه دقیق کارشناسانه در قانون انتخابات دنیا به منظور ارایه پیشنهادات جامع در این خصوص، اعضای مجمع را در تدوین قانون جامع انتخابات کمک و یاری کنند.