به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۶۱۷۲۰
شرق در یک نگاه

پشت پرده جنگ نفتی عربستان علیه ایران

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز شنبه در صفحه نخست تیترهای مخالف تمدید مذاکره نیستیم و پشت پرده جنگ نفتی عربستان علیه ایران را بررسی کرد.
پشت پرده جنگ نفتی عربستان علیه ایران
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مخالف تمدید مذاکره نیستیم اختصاص داد و نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج، احساس مسوولیت انسانی و الهی و بصیرت را 2 پایه اصلی تفکر منطقی بسیج دانستند و ضمن تحسین تلاش، جدیت و ایستادگی هیأت مذاکره کننده ایرانی، به بی نیازی ملت ایران به جلب اعتماد آمریکا اشاره کردند و افزودند: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم؛ البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد.

روزنامه شرق به عنوان پشت پرده جنگ نفتی عربستان علیه ایران اشاره کرد و نوشت: جنگ قیمت نفت آغاز شد. عربستان سعودی، رهبری این جنگ را برعهده گرفت. کنفرانس وزرای اوپک با فشار عربستان و همراهی کویت، قطر و امارات تصمیم گرفت سقف تولید 30 میلیون بشکه‌ای 12 کشور عضو را تغییر ندهد. بلافاصله پس از انتشار این خبر، قیمت نفت به شدت سقوط کرد.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن مهم ترین وظیفه دانشجویان نهی از منکر حاکمان است، نوشت: سید حسن خمینی یادگار امام خمینی(ره) در پیامی به اجلاس تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد کشور، گفت: مهمترین وظیفه دانشگاهی شما عزیزان، اصلاح انحرافات و نیز اعتقاد و التزام به امر به معروف و نهی از منکر حاکمان است. وظیفه‌ای که به هیچ فرد یا گروهی نمی‌توان برای انجام آن وکالت داد.بنابراین در این مسیر، پافشاری بر اصول خود که همانا عدالت خواهی، دین داری و عقلانیت است از هیچ نهیبی نهراسید و بدانید شما با مجاهدت و صبر خود در پیشگاه خداوند متعال معجورید.

یک میلیون و 150 هزار تومان سقف حقوق معاف از مالیات در سال آینده تیتر دیگر روزنامه شرق است. با تصویب دولت در لایحه بودجه سال 94 کل کشور و به شرط تصویب مجلس، حقوق و دستمزد زیر یک میلیون و 150 هزار تومان در سال 94 در بخش‌های دولتی و غیردولتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.