به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۶۲۳۳۹
مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران:

نمایش توانمندی فعالان فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ

گروه اقتصادي: مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران در آستانه برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ در تهران، گفت: به دنبال آن هستیم در سال جاری نمایشگاه الکامپ را به گونه ای برگزار کنیم که نمایشی از اقتدار بخش خصوصی و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
نمایش توانمندی فعالان فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ
به گزارش روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن وکشاورزي ايران، هومن حاجی پور در خصوص چگونگی برگزاری نمایشگاه الکامپ افزود: بخش خصوصی برای برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار اندکی در اختیار داشت اما با همدلی و هماهنگی بین فعالان اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توانستند به موقع و با اقبال مناسبی اقدام به برگزاری نمایشگاه کنند. وی ادامه داد: نمایشگاه امسال با استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت های داخلی و خارجی مواجه شده و جانمایی ها نیز با رضایت مشارکت کننده ها صورت گرفته است.وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز 20 ساله و برنامه ریزی های کلان صورت گرفته در کشور، تاکید کرد: امروز در نقطه ای قرار داریم که شاهد رشد خوبی در بخش ICT هستیم.

مدیرکل امور تشکل های اتاق ایران، همچنین برپایی این نمایشگاه را نمادی از همدلی ها و یکپارچگی فعالان حوزه ICT برشمرد و افزود: با توجه به مشکلات بسیاری که در بخش اقتصادی داریم و مذاکرات بین المللی و دیپلماسی خارجی کشور که درحال پیگیری و توفیق است، سعی می کنیم که با حضور در این نمایشگاه پیام تخصصی، رشد و توسعه آتی در صنعت فناوری اطلاعات را به منطقه جامعه جهانی منتقل کنیم. وی به ابعاد برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است هیات هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و امارات متحده عربی برای بازدید از نمایشگاه به ایران سفر کنند در کنار آن تاکنون 330 غرفه در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع واگذار شده که تعداد 20 غرفه از آن به شرکت های خارجی مربوط می شود.

شایان ذکر است شرکت هایی از کشورهای ژاپن، تایوان، آلمان، هندوستان و چین در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

حاجی پور با تاکید بر اینکه مجوز برگزاری این نمایشگاه در پنجم آذرماه به نام مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات صادر شده است، گفت: مجری برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ فرصت بسیار اندکی داشته که خوشبختانه با تجربه کافی و حمایت های لازم صورت گرفته از سوی اتاق ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه ها، شورای فضای مجازی کشور و مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمان کوتاه، شاهد اقبال خوبی در این رویداد ملی هستیم.

مدیرکل امور تشکل های اتاق ایران، موفقیت در این حوزه را بیانگر همدلی و هماهنگی بالای بین فعالان حوزه ICT دانست و یادآور شد: اگر این گونه نبود در مدت 8 روز لازمه های برگزاری نمایشگاه فراهم نمی شد.

وی با اشاره به برخی شایعه پراکنی ها در خصوص غیرشفاف بودن فعالیت های مالی و برخی اقدامات نادرست در روند برگزاری نمایشگاه الکامپ که قرار است 16 آذرماه کار خود را برای مدت سه روز آغاز کند، گفت: در این رابطه بررسی های لازم صورت گرفته که خوشبختانه اظهارنظرهای اخیر در حد شایعه بوده و صحت ندارند.

حاجی پور تاکید کرد: موضوع برگزاری نمایشگاه الکامپ و چگونگی برپایی آن برای اتاق ایران و تشکل های حوزه ICT اتاق اهمیت بسیاری دارد بنابراین هیچگونه عدم شفافیت در این وادی را برنمی تابد.

اتاق ایران معتقد است که باید همه نمایشگاه ها به ویژه در بحث مالی از شفافیت لازم و کافی و در کنار آن از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

بیستمین نمایشگاه الکامپ قرار است در تاریخ 16 تا 19 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.