به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۶۳۰۴۱

ملاله امروز جایزه نوبل را دریافت می‌کند

گروه بین الملل: دو سال پس از حمله نیروهای طالبان به «ملاله یوسف‌زی» دختر پاکستانی، امروز جهان شاهد اهدای جایزه صلح نوبل به وی خواهد بود.
ملاله امروز جایزه نوبل را دریافت می‌کند
به‌‌گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، امروز چهارشنبه «ملاله یوسف‌زی» دختر 18 ساله پاکستانی که پوششی پارچه‌ای به رنگ خون بر تن دارد، با روسری و حجاب خود بر سکوی اهدای جایزه نوبل حاضر می‌شود. براساس این گزارش، به همین مناسبت نمایشگاهی از پوشش‌های سنتی پاکستان از جمله ردا و چادر که مختص زنان این کشور است، در مرکز جایزه صلح نوبل در اسلو پایتخت بلژیک برپا شده است.

«ملاله» در 15 سالگی فعالیت‌ خود در عرصه حقوق زنان در پاکستان را آغاز کرد و در همان آغاز فعالیت‌هایش بود که نیروهای طالبان در مدرسه‌ای به سوی وی تیراندازی کردند. وی در این حادثه مجروح شد و برای مداوا به انگلیس رفت. او پس از بهبودی به فعالیت‌های خود در عرصه حقوق زنان به ویژه حق تعلیم و آموزش آن‌ها ادامه داد.  وی در مصاحبه با «کریستین امان‌پور» یکی از خبرنگاران مشهور جهان جمله‌ای گفت که بعدها شهرت یافت. وی گفت: ممکن است (دشمنان) بتوانند به پیکرم تیراندازی کنند، ولی آن‌ها هرگز نمی‌توانند اهداف و رویاهای مرا هدف قرار دهند.
مرجع : آنا