به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۶۳۴۱۷
اولین دستگاه بازی بانام Odyssey وارد بازار شد

پدر بازی‌های ویدئویی که بود؟

گروه فناوری: چند روز پیش «رالف هانری بائر» اولین مخترع بازی‌های ویدئویی در سن 92 سالگی درگذشت. بائر، اولین شخصی بود که موفق شد بازی‌های الکترونیکی را وارد جعبه تلویزیون کرده و از این طریق، دنیای بازی کودکان و حتی بزرگسالان را در سراسر جهان متحول کند.
پدر بازی‌های ویدئویی که بود؟
بائر در 8 مارس 1922 در ایالت متحده آمریکا و از یک خانواده آلمانی به دنیا آمد. او پس از اخذ دیپلم تکنیسین در سال 1940 در یک تعمیرگاه کوچک به کار پرداخت. رالف با آغاز جنگ جهانی دوم به ارتش آمریکا پیوست و پس از آن عازم لندن شد. پس از پایان جنگ رالف هانری به آمریکا بازگشت و پس از اخذ مدرک لیسانس از موسسه (American Television institut of technology) در سال، 1951 به استخدام شرکت لورال الکترونیک در آمد.

تولیدکنندگان این شرکت در صدد تولید نوعی جدید از دستگاه تلویزیون بودند که بتواند در بازار رقابت، مشتریان بیشتری را به دست آورده و از نوآوری‌های جدیدی برخوردار باشد. بائر پیشنهاد تولید نوعی دستگاه تلویزیونی را داد که این امکان نمایش و اجرای تعدادی بازی تلویزیونی را داشته باشد.

این پیشنهاد که در آن زمان بسیار مبهم بود، توسط کمپانی لورال الکترونیک موردقبول واقع نشد و تنها در سال 1966 زمانی که بائر به‌عنوان یکی از مهندسان ارشد در شرکت (Samdres Associate)‌ به کار مشغول بود دوباره مطرح شد.



از سال 1966 تا سال 1969 رالف با جدیت بیشتری بر روی ایده قدیمی‌اش به کار پرداخت و نهایتاً موفق به تولید اولین نمونه از یک کنسول ساده بازی شد که توسط یک سیم رابط به دستگاه تلویزیون متصل می‌شد.



دستگاه تولیدی رالف بائر توجه تولیدکنندگان کمپانی (Magnavox) به خود جلب کرد و موجب شد تولیدکنندگان کمپانی تلویزیونی (Magnavox) برای تولید و طراحی نمونه‌های پیشرفته جعبه بازی، از رالف بائر حمایت کنند.



تلاش‌های شبانه‌روزی رالف و حمایت‌های خردمندانه کمپانی Magnavox سرانجام موجب شد تا اولین دستگاه بازی با نام Odyssey در سال 1972 و با قیمت به نسبت بالای 100 دلار وارد بازار شود.



سال‌های 1970 و 1980 سال‌های پیشرفت و توسعه بازی‌های ویدئویی برای شرکت Magnavox و رالف بائر بود که به معروفیت کمپانی و مهندس نابغه‌اش انجامید. رالف بائر مهندس خوش‌فکر و خوش‌ذوق آمریکایی در حین حال طراح بازی Simon، بازی پرطرفدار موزیکال نیز هست که به تولید دیگر نسخه‌های موزیکال، با چهره‌ها و صداهای متعدد در دنیای بازی‌های ویدئو انجامید.



مهندس رالف بائر در سال 2000 نشان ملی فنّاوری آمریکا را از رئیس‌جمهور وقت دریافت کرد و به یکی از پرافتخارترین چهره‌های کشور آمریکا تبدیل شد.



این مهندس خوش‌ذوق. اولین مخترع بازی‌های ویدئویی، 6 دسامبر 2014، در سن 92 سالگی درگذشت.



آخرین اثر بائر یک سه‌چرخه الکترونیکی است که برای کودکان طراحی‌شده و در سال 2015 وارد بازار خواهد شد.
مرجع : بازارخبر