به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۶۴۶۳۱
ابتکار در یک نگاه

کنايه جالب رئيس​جمهور به صدا و سيما

گروه سیاسی: کنایه رییس جمهور به صداوسیما، هشدار شمخانی به مخالفان دولت و نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است! سرخط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
کنايه جالب رئيس​جمهور به صدا و سيما
این روزنامه تیتر یک را با عنوان کنایه رییس جمهور به صداوسیما، اختصاص داد و نوشت: رییس جمهور دیروز در بیست ونهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی فعالیت دولت در زمینه آب را در تاریخ ایران بی نظیر خواند. وی همچنین در کنایه‌ای صریح به صداوسیما، اظهار کرد در حالی که این رسانه در زمینه انتقاد از صددرصد فرصت استفاده می‌کند، احتمالا در بیان خدمات دولت مشکلاتی در دوربین ها و فرستنده‌های صداوسیما وجود دارد که این اقدامات دیده نمی‌شود. حجت الاسلام حسن روحانی گفت: دولت در طول شانزده ماه آغاز کار خود در زمینه آب کاری انجام داده است که قطعا در تاریخ ایران بی نظیر است.روحانی با بیان اینکه امروز باید در زمینه مهار آب و استفاده درست و بهره وری آب تلاش کنیم، یادآور شد: دولت در زمینه آب حرکت بسیار خوبی را شروع کرده است که ان شاءالله آثار آن را به زودی خواهیم دید.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع هشدار شمخانی به مخالفان دولت، نوشت: علی شمخانی در جلسه هفتگی با کارشناسان اقتصادی دبیرخانه شورا با اشاره به برنامه ریزی و تلاش مستمر نظام سلطه برای متشنج نمودن فضای اقتصادی و ایجاد شرایط متعارض در کشور، افزود: در حالی که دولت محترم با اتخاذ تمهیدات اقتصادی هوشمندانه ضمن ایجاد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار و فراهم نمودن زمینه‌های رونق اقتصادی، پشتوانه های محکمی را برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بوجود آورده است نباید با طرح موضوعات کم ارزش و بعضاً غیرواقعی اقتدار و ابتکار دولت تضعیف شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از برخی برخوردهای جناحی تنگ نظرانه که به بهانه نقد اقدامات اقتصادی مطرح می‌شود این گونه رفتارها را بازی ناآگاهانه در زمین دشمن عنوان کرد.

این روزنامه با انعکاس موضوع نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است!، نوشت: حمید انصاری، معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مصاحبه‌ای جامع با سایت جماران پاسخ اظهارات سید محمد خامنه ای را داده است. وی در این مصاحبه با بیان این که انتظار از منسوبین پاس داشتن حرمت این انتساب است، افزود: سخنان ایشان مسبوق به سابقه و انگیزه خاص است اما متعجبم چرا این مطالب اهانت آمیز نسبت به امام و یاران صدیق امام و انقلاب در چندین سایت ارزشی به صورت برجسته و بدون نقد بازنشر داده شد؟ ظاهرا مخالفت با آقای هاشمی و ناسزاگویی به ایشان از چنان اهمیت و مصونیتی برخوردار شده است که در پرتو آن، گوینده و انتشاردهنده مجاز به هر سخنی هست، ولو آن که زیر سوال بردن امام، توهین به امام و وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب باشد. انصاری تصریح می کند: واقعیت این است که در اظهارات ایشان نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است و شخصیت، مدیریت و صلاحیت امام با تعابیری بد زیر سوال رفته است.

آسمان اسرارآمیز آسیای شرقی، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. هنوز معمای اسرار آمیز ناپدید شدن 239 مسافر پرواز ام اچ 370 مالزی معلوم نشده که بار دیگر آسمان آسیای جنوب شرقی هواپیمای پرواز شماره 8501 را با 155 مسافر در دل خود ناپدید کرد و بار دیگر دلهره و اضطراب از ناپدید شدن هواپیما زنده شد. روزگذشته منابع خبری اعلام کردند که هواپیمایی ایر-آسیا که از اندونزی راهی سنگاپور بود، ناپدید شده است. مقام های هواپیمایی ایر-آسیا گفته‌اند عملیات جست وجو برای یافتن هواپیما را آغاز کرده‌اند.

این روزنامه با انتخاب موضوع پرده پوشی خانه پدری، نوشت: جمعه شب پردیس سینمایی کوروش شاهد حضور تعداد زیادی از مردم برای تماشای فیلم خانه پدری بود و با توجه به این استقبال، آخرین فیلم کیانوش عیاری ساعت 23 در2 سالن این سینما روی پرده رفت و پس از 2 شب اکران آن به پایان رسید!. با نزدیک شدن به آغاز نمایش فیلم و فشارهای برخی جریانات و نهادها و در راس آن ها کمیسیون فرهنگی مجلس بر وزارت ارشاد، زمزمه‌هایی مبنی بر جلوگیری از نمایش خانه پدری به گوش می‌رسید. تا این که سرانجام از شب شنبه به طور رسمی در رسانه‌ها خبر توقف اکران خانه پدری منتشر شد.