به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۶۱۹۶۲
ابتکار در یک نگاه

ماموریت پارازیتی روحانی به دولتمردان

گروه سیاسی: ماموریت پارازیتی روحانی به دولتمردان و فرصت بی نظیر توافق را از دست ندهید! سر خط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
ماموریت پارازیتی روحانی به دولتمردان
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ماموریت پارازیتی روحانی به دولتمردان، اختصاص داد و نوشت: موضوع پارازیت در سال‌های گذشته همواره محل برخورد نظرات برخی از فعالان حوزه سلامت و محیط زیست و حتی رسانه با مسوولان سیاسی و رسانه‌ای کشور بوده است. بحث سرطان زا بودن این امواج رادیویی نیز یکی از مباحثی است که در برخی از برهه‌های زمانی از حد و اندازه‌های خود خارج شده و به موضوعی سیاسی نیز بدل شده است به گونه‌ای که برخی فعالان حوزه‌های مختلف خواستار تصمیم گیری صریح و شفاف دولت درباره این موضوع شده‌اند. اینک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید که سه وزیر و یک معاون رییس جمهور از سوی دکتر حسن روحانی ماموریت ‌اند که درباره موضوع پارازیت‌ها گزارشی تهیه کرده وبه دولت ارایه کنند تا بر مبنای این گزارش تصمیماتی گرفته شود.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع فرصت بی نظیر توافق را از دست ندهید! نوشت: توافق هسته‌ای ایران تنها ابعاد ملی ندارد بلکه به اذعان کارشناسان نتایج منطقه‌ای زیادی را در پی خواهد داشت. دیپلمات‌ها با توجه به بحران‌های منطقه‌ای و تمدید مجدد مذاکرات از ضرورت منطقه‌ای دست یابی به توافق جامع سخن می‌گویند. در این رابطه خاویر سولانا رییس پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که غرب برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران فرصتی بی‌نظیر دارد چرا که یک توافق هسته‌ای برای ثبات منطقه‌ای و جهانی بسیار حایز اهمیت است.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان نیروهای مسلح بدون توجه به مناسبات سیاسی آمادگی خود را افزایش دهند، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی ارتش، تقویت روزافزون روحیه عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد. ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه گذاری وسیع دشمن در این منطقه، تصریح کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگی‌های خود را به طور دایم افزایش داده و با شناسایی خلاهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه ریزی‌های راهبردی انجام دهند.

توان موشکی ایران نظارت بردار نیست، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. امیر دریابان علی شمخانی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی که در دانشگاه پدافند انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تست‌ها و بُردهای موشکی ایران متناسب با تهدیدات است و هیچ انحرافی به سمت سلاح‌های غیر متعارف ندارد.وی تاکید کرد: این موضوع از سوی بیگانگان نظارت بردار نبوده و نیست.

این روزنامه با انتخاب موضوع آرامش به بازار ارز برمی گردد، نوشت: رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای نوسانات اخیر بازار ارز وجود ندارد، گفت: انتشار برخی خبرها به طور موقت بر بازار تاثیر گذاشت اما به سرعت این تعادل باز می‌گردد. ولی الله سیف در مراسم رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت با بیان اینکه بانک مرکزی در حال برنامه ریزی برای تحولات اساسی در بانک‌ها است، اظهار داشت: این تحولات تنها به بانک‌ها محدود نمی‌شود بلکه این تحولات در بانک مرکزی هم رخ خواهد داد.