به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۶۴۹۸۱
سروصدای ايجاد شده بیانگر نگرانی تندروهاست

زیباکلام:حمله‌متفقین هم کار فتنه‌گران بوده‌است!

گروه سیاسی: دکترصادق زیباکلام در تحلیل مراسم «9 دی» امسال نوشت: احتمالاً اگر مناسبت 9 دی به جای یک روز چند روز می شد، زلزله بم، خشکسالی، حوادث رانندگی در جاده ها ، ریز گردها، خشک شدن دریاچه ارومیه، بالا رفتن آمار سرطان، طلاق، سن ازدواج، اعتیاد ، خودکشی، مهاجرت تحصیلکردها، سقوط هواپیماهای مسافربری و کسی چه می داند شاید حمله متفقین به ایران در شهریور 20 و انعقاد قرارداد ترکمنچای دویست سال پیش هم معلوم می‌شد که کار "فتنه گران" بوده است!
زیباکلام:حمله‌متفقین هم کار فتنه‌گران بوده‌است!
به نظر می رسید که اصولگرایان جملگی می بایستی "فتنه" را محکوم می کردند و در عین حال کلامی هم در خصوص شکست و ناکامی آن می گفتند. هم حجم توهین هایی که به مخالفین و منتقدین از اصلاح طلبان گرفته تا آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و حتی طرفداران دولت یازدهم روا داشتند بی سابقه بود و هم انواع اتهامات شان به مخالفین . جدای از اتهامات همیشگی ( که آنها در خدمت آمریکا، انگلستان و صهیونیزم بودند، درصدد کودتا بودند، عملیات جنگ روانی از داخل سفارت انگلستان هدایت می شد، توهین به عاشورا و ... )، یک سری اتهامات جدید هم امسال به فهرست قبلی ها اضافه شدند. جالب است که در بلبشوی پرتاب کردن هر چیز به سمت اصلاح طلبان و زدن هر نوع اتهامی به آنها حواسشان نبود که برخی از آن اتهامات اساساً در سال 88 هنوز اتفاق نیفتاده بودند که به "فتنه گران" نسبت داده شود.

از جمله اتهامات جدید این بود که "فتنه" باعث تحریم ها شد؛ غربیها جرأت نمی کردند ایران را تحریم کنند، اما داستان "فتنه" که اتفاق افتاد آنها تشویق شدند تا تحریم ها را با جرا بگذارند؛ غربیها داشتند با ما در سال 88 سر مسائل هسته ایی به توافق می رسیدند و تسلیم خواسته های ما شده بودند، اما داستان "فتنه" آنها را امیدوار کرد که توافق نکنند و فکر کردند که دست نظام خالی است؛ "فتنه" باعث شد تا "بیداری اسلامی" نتواند موفق شود ( بیداری اسلامی در حقیقت از نیمه دوم سال 89 شروع شد )؛ "فتنه" باعث کاهش تولید، تورم و رکود اقتصادی شد؛ "فتنه" می خواست از بیداری اسلامی جلوگیری کند اما شکست خورد و .... اما دو اتهام "فتنه" واقعا باور نکردنی بود. "فتنه" نه تنها باعث به انحراف کشیده شدن بیداری اسلامی شد بلکه وقتی آمریکایی ها در براه انداختن فتنه شکست خوردند، داعش را ایجاد کردند.

دومی که از این هم جالب تر بود وپیشرفت و نبوغ علوم سیاسی را درایران به نمایش می گذارد این بود که "فتنه" باعث کاهش بهاء نفت شد. احتمالاً اگر مناسبت 9 دی به جای یک روز چند روز می شد ، زلزله بم، خشکسالی، حوادث رانندگی در جاده ها ، ریز گردها، خشک شدن دریاچه ارومیه، بالا رفتن آمار سرطان، طلاق، سن ازدواج، اعتیاد ، خودکشی، مهاجرت تحصیلکردها، سقوط هواپیماهای مسافربری و کسی چه می داند شاید حمله متفقین به ایران در شهریور 20 و انعقاد قرارداد ترکمنچای دویست سال پیش هم معلوم می شد که کار "فتنه گران" بوده. درود به روان پاک دایی جان ناپلئون و آن همه نبوغ در حوزه علوم انسانی بالاخص در علوم سیاسی ، روابط بین الملل و تاریخ که از آنها برخوردار بود و آنها را برای نسلهای بعدی بر جای گذاشت.باید به فرزندان او واقعاً درود فرستاد که این چنین استوار مسیر جد بزرگوارمان را با صلابت و قدرت ادامه می دهند.

اما برویم بر سر اصل مطلب: چرا داستان "فتنه" این همه امسال بزرگ تر و پر رنگ تر شد؟ چرا این همه رادیو و تلویزیون شبانه روز برنامه های خبری، تحلیلی، نظری، مستند و غیره پخش کرد و چرا این همهه تندروها برروی طبل و سنج "فتنه" کوبیدند؟ یک دلیل همان ادامه شکست سنگین انتخابات 24 خرداد بود. اگر بالفرض امروز آقای دکتر جلیلی یا جناب قالیباف یا حتی دکتر محسن رضایی رئیس جمهور شده بودند ، آیا باز هم ضرورتی می داشت تا تندروها این چنین بر روی طبل "فتنه" و 9 دی بکوبند؟ در عین حال جدای از آن شکست، دلایل دیگری هم بنظر می رسد در طی این 18 ماه بوجود آمده. این دلایل فهرست وار عبارتند از نزدیک شدن به انتخابات مجلس در سال آینده، اجتماعات 16 آذر امسال در دانشگاهها و شعارهایی که به نفع "رهبران فتنه" داده شد؛ مشکلاتی که "حصر" بوجود آوره، بیشتر شدن احتمال توافق هسته ایی؛ مسئله شرکت آقای هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان در اسفند ماه؛ و شاید و فقط هم به عنوان یک احتمال، نگرانی از آنچه که در مراسم تشیع جنازه مرتضی پاشایی اتفاق افتاد.

اصولاً نفس آن همه سر و صدا و بزرگداشت برای 9 دی، نه تنها حکایت از قوت قلب و اطمینان خاطر تندرو ها نمی کرد بلکه بیشتر بیانگر نگرانی های آنها بود . به نظر می رسید که تندرو ها می خواستند از یکسوبه طرفدارانشان قوت قلب ، اطمینان و روحیه بدهند و از سویی دیگر به منتقدین پیام دهند که قرص و محکم ایستاده اند. فکر اطمینان بخشی معمولاً زمانی بوجود می آید که احساس نگرانی و بیم وجود داشته باشد. در عین حال از انتخابات سال آینده هم نمی توان غافل بود. تندرو ها در حقیقت با براه انداختن آن سر و صدا خواستند بزعم خودشان مهمل و مشروعیتی برای رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده براه بیاندازند. آنان می خواستند این پیام را بدهند که مردم از جریان "فتنه" نگذشته اند و لذا نمی شود که صلاحیت اصلاح طلبان را تایید کرد.

تجمعات 16 آذر امسال در بسیاری از دانشگاههای کشور و ابراز احساسات دانشجویان و شعارهای شان به نفع چهره های سیاسی در حصر باعث خشم و غضب تندرو ها شد و اینگونه خواستند تلافی کنند. خود حصر هم اصولگرایان را با معضلاتی روبرو ساخته. حصر نه فراموش شده و نه منتفی. ظرف ماههای گذشته روایت های متفاوتی در خصوص توجیه حصر از جانب اصولگرایان بیان شده. از جمله اینکه گفته اند تصمیم حصر از سوی شورایعالی امنیت ملی بوده؛ حصر به خاطر حفظ وجود خود آنان است چون اگرآزاد شوند مردم به آنها حمله ور خواهند شد؛ گناه آنها کبیره و نابخشودنی است؛ اگر معذرت خواهی کنند راه باز می شود؛ معضل حصر فقط با رایزنی حل و فصل خواهد شد؛ رهبران فتنه محارب هستند و مجازاتشان اعدام است ؛ رهبران فتنه باغی هستند؛ نیازی به دادگاه و محاکمه رهبران فتنه نیست و ملت آنها را مستوجب اعدام می داند؛ اگر رهبران فتنه زنده هستند بواسطه رافت اسلامی است والا آنها همان ابتداء می بایستی اعدام می شدند؛ جرم رهبران فتنه مشخص است و آنان محاکمه خواهند شد و ...... تعابیرمختلف و متناقض دیگر.

نگاهی به این تعابیر مختلف مبین آنست که خود اصولگرایان هم واقعاً راه حلی برای پایان دادن به مسئله حصر ندارند. اگر محاکمه و اعدام شوند، جدای از هزینه سنگین آن برای نظام ، علی القاعده این سئوال مطرح می شود که چرا 5 سال پیش و با توجه به اینکه اتهامات شان مشخص است، محاکمه نشدند؟ اگر بدون محاکمه نگهداری شوند مسئله قانون و قانون مداری در کشور با ابهام روبرو می شود. اگر آزاد شوند آنهم مشکلات خودش را خواهد داشت و کمترین اشکالش آنست که برای چه پس این همه مدت در حصر نگه داشته شدند. شاید بزرگ نمودن و باد کردن داستان "فتنه" تلاشی بود برای سرپوش گذاشتن بر روی همه این درد و سرها و جلوگیری از هر گونه رایزنی به منظور حل آن. می رسیم به پدیده تشیع جنازه مرتضی پاشایی که همه را غافلگیر کرد و همچنان پس از گذشت هفته ها تبعات آن همچنان ادامه دارد.

ایران نه اولین کشوری بود که درآن اختلاف نظرپس از برگزاری انتخابات بوجود آمد و نه آخرین آنها خواهد بود. اما ایران از جمله معدود کشورهایی است که اختلاف در انتخابات پس از گذشت بیش از ۵ سال همچنان آتش بغض و کینه را درآن شعله ور نگه داشته. ۹ دی امسال نشان داد که چقدر از وحدت و همدلی دور شده ایم و چقدر تحت تاثیر بغض و کینه و نفرت قرار گرفته ایم.آنچه جای تامل و اتفاقا ترس دارد جامعه ایی آکنده از این همه خشم و نفرت است.
مرجع : خبر آنلاین

رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۱
درود بر استاد عزیز دکتر زیبا کلام
چیزی نمانده که بگویند جنگ ایران و عراق هم کار فتنه گران بوده است (274118)
mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۷
از کجا معلوم نباشد :D :))) (274135)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۰۰
سلام
کار احمدی نژاد نبوده ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (274252)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۰۹
از انجا که امثال شما طرفدار کاسبان فتنه هستید. (274285)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۲۸
123 واقعا از این پاسخ شما لذت بردم دمت گرم (274321)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۴۶
کاسبان اصلی فتنه شریعتمداری ، احمدی نژاد و . . . هستند (274369)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۳۱
بعضیا واقعا مثل دکترکپی واقعا تو توهما ها اا فروپاشی شوروی رو هم به حساب عزیزان بنویسید .... (274354)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۸
واقعا جالب و قابل توجه بود ف ت ن ه رمز همه مشکلات از 88 به بعد شده!!! (274136)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۲۰
و حتی کلید مشکلات قبل ! (274363)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۴
البته همه اتفاقات عالم از اخراج آدم و هوا تا توزیع سبد کالا و شیب ملایم قیمت ها و برداشت 4 میلیارد دلاری غیرقانونی از صندوق ذخیره ارزی و 12000 میلیاردی سو استفاده ای که طیب نیا بیان کرد همه مربوط به دولت نهم و دهم است (274159)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۰۱
سلام
کاهش قیمت نفت رو جا انداختی !!! (274254)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۰۶
بابا به فرض که چهار میلیارد رو برداشته باشن اختلاس نکردن برای هزینه جاریمملکت بوده نه حاتم بخشی به ونزوئلا و بولیوی ودوست و رفیق و پسر خاله همین که دولتی میگه بر نداشتیم یعنی مجلس روقبول داره و خودش روتابع مجلس می دونه هرچند مجلس نماینده 5 درصد مردم باشه نه مثل دولت کریمه مهرورزکه آشکارا میگفت هر قانونی که تشخیص بدیم دسته عمل میکنیم (274282)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۳
دوست عزیز خلاقیا رو که ارت نگرفتن به اسم من کامنت نذار تفکرات من و شما 180 درجه متفاوت (274287)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۷
12000هزار میلیارد و بر اد دادن در امد 800میلیاردی و تورم نجومی مربوط به دولت قبل است. (274291)
خر خودتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۰۹
خوبه بالاخره این اصولگراها تونستن یه دروغ علیه دولت روحانی درست کنن که امثال شما 4 میلیونی ها بتونن ازش سو استفاده کنن (274302)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۹
ادب مرد به ز دولت اوست. (274366)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۳۰
آقا/خانم !!!! خودت فقط می فهمی چی گفتی (274322)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۴۸
3000میلیارد چندتا نقطه داره؟11روز خانه نشینی چطور؟دعای امام زمان برای احمدی نژاد چی/. (274370)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۸
هرچه را انکار کنید قتل هابیل که انکار شدنی نیست چون شاهد زنده وجود دارد که کار همین فتنه گران بوده (274208)
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۵۴
شاهد زنده ؟؟

خخخخخخخخخخخخخخ (274250)
حق باشاهد است منفی ندید!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۰۰
هاج حسین و سوروس زیر درخت نشسته بودند داشتند چایی می خوردند وشاهد این صحنه قتل بودند!

عکساش رو خودش با موبایلش گرفته محفوظه نزدش تو گاوصندوق روزنامش! (274253)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۵۹
نععع!!!! کسی دیگر ولی نزدیک شدی (274317)
جزایری
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۵
شاهد جان، مهمتر از همه اینها، طغیان و نافرمانی و سرکشی ابلیس از فرمان خداوند برای سجده بر آدم بود که آنهم بواسطه فتنه و وسوسه فتنه گران بود!! فسجدوا الا ابلیس، ابی و استکبر بواسطة فتنه و فتانة!!! (274306)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۰۱
جزایری عزیزتفسیر آیه 24 و 25 سوره مبارکه صاد را بخوانید . چرا داوود (ع) توبه کرد از چه توبه کرد؟؟مفسرین می فرمایند از نخواستن بینه قضاوت از طرف دیگر دعوا. وخداوند متعال توبه اش را پذیرفت خوب حالا چه کسی باید توبه کند؟ (274337)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۳۵
تا حالا شاهد مرده دیدی (274325)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۱۶
بخش بزرگی از این زیاده خواهی اصولگرایان برمیگردد به عدم شجاعت دولت چه در تغییر ندادن مدیران تصمیم ساز دولت قبلی و چه در گرفتن تصمیمات مهم ....آقای روحانی عزیز شما هر چقدر کوتاه بیایید اینها بیشتر به به شما می تازند.... (274211)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۲۲
سلام
فرار به جلو نداشتیم ها آقا رضا ! (274263)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۶
حرف این دوستان مهم نیس بدبختی اینه که کسی هم که خرداد 92 بهش رای دادیم با اینا هم صدا شده!!!! (274290)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۴۲
کورسوی امیدی است بیایید خود را در تاریکی مطلق نیاندازیم. (274368)
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۲:۲۰
علاوه بر تحریم ها، آلودگی هوای تهران و هر نوع نارسایی دیگر که از این به بعد اتفاق افتد نیز ، عاملانش به اصطلاح سران فتنه هستند (274375)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۱۷
درود بر صادق زیبا کلام که هم صادقانه مسایل را تحلیل میکند و هم زیبا وقایع را شرح میدهد خدا حفظش کند (274391)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۱۷
آقای زیباکلام تای کی می خواهی بجای جواب دادن به گفتن دروغ تقلب، حاشیه بری؟؟؟ شما فعلا مذاکره با کدخدایت را بچسب که گند اساسی زدید (274392)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۴۹
آیا واقعا لطمات این آقایان به کشور باید نادیده گرفته شود چرا اصل قضیرو آقای دکتر حاشا میکنه این همه مال و اموال مردم توی انتخابات 88 مگه از بین نرفت (274415)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۴
طبق پژوهش های گسترده پایداری و رسانه ملی و فارس و کیهان و قالیباف و جدیدا محسن رضایی، فتحعلی شاه و شاه سلطان حسین معروف! از اجداد فتنه گران بودن (274122)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۲۶
سلام
دیدی خودت هم اعتراف کردی و گفتی فتنه گران ؟ دیدی ؟! (274264)
نفرین بر ویژه خوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۶
تا زمانیکه ویژه خوری خوری است خشم و نفرت هم است.

با تظاهر به آشتی و آرامش گورستانی مشکلی حل نمیشه. (274123)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۰۹
اگر توهین به عاشورا و عکس امام اتفاق نمی افتاد اونایی که 9 دی اومدن خیلی کمتر بودن. نمیشود همه معترضین بعد انتخابات را با یک چشم نگاه کرد. به نظر من معترضین چند دسته بودند:1-معترضین بعد از انتخابات که شوکه شده بودند و آینده کشور را تاریک میدیدند 2-معترضین به ادبیات "خس و خاش" 3-چند نفری که به عاشورا و عکس امام توهین کردندو... که نباید به همگی به یک چشم نگاه کرد. (274230)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۵۱
تحریمها نتیجه ادبیا ت احمدی نژاد بود(سازمان ملل ونیز پاره شدن قطعنامه دان) نه فتنه 88 (274275)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۶
درود بر استاد زیباکلام (274124)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۴۸
مواردزیرنیز کارفتنه گران است:
1-شهادت شیخ فضل ا...نوری
2-شهادت نواب صفوی
3- کودتای 28مرداد
4- به توپ بستن مجلس
5- قائله منتظری
6- جنگ جهانی اول
7- قراردادننگین گلستان وترکمن چای
8- شهادت ایه ا...مدرس
9- سقوط هواپیمای مالزی
10- فراربنی صدرملعون (274273)
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۲۲
حمله مغول و اسکندر را یادت رفت بگی. این سران فتنه در کشته شدن کوروش هم غیر مستقیم دست داشته اند . صبر کنید تا دو سه روز دیگه حاج حسین باز هم برای شما از کشفیات جدیدش خواهد نوشت . (274343)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۰
این تندروها بدون دلیل تهمت میزنند (274126)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۱
آقای دکتر عزیز
موارد زیر را فراموش نمودید
- شکست ایران از روم
- گل نشدن پنالتی یحیی گل محمدی در بازی با چین
- شور شدن نهار ناصر الدین شاه و عصبانی شدن و او گرفتن تصمیات اشتباه
و ... (274127)
یک بنده خدا
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۰
و اول نشدن احتمالی تیم ملی در جام ملتهای استرالیا! (274182)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۲۸
سلام
نه بابا چنین کارهایی که ظاهراً کار احمدی نژاد بوده !!!!!! (274265)
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۶
درود خدا بر شما آقای دکتر زیباکلام، چقد درست و منطقی صحبت میکنید، بنده که همیشه از شما یاد میگیرم . (274129)
کشفیات تازه
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۷
به نظر زیبا کلام 9 دی باعث اختلاف شده
!! (274130)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۱
حل مسئله حصر ,تنها نیازمند شجاعت است (274131)
یک بنده خدا
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۱
شجاعت نه، عقلانیت! (274183)
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۵
واژه های خلق الساعه مانند لیبرال فتنه گر بی بصیرت فقط برای خارج کردن اصلاح طلبان وبردن کشور به سمت تک صدایی و مونوپولیسم است که با جمهوریت نظام در تعارض اشکار است. (274133)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۳
حذف جمهوریت ارزوی دیرینه افراطیهاست (274396)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۳۱
استاد شروع شدن جنگ جهانی اول را یادت رفت. انهم کار نیاکان فتنه گران بوده !!! (274141)
یبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۳۲
خیلی خودتو داری تحویل می گیری صادق بیخیال برس به درست (274142)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۱
فقط لحن صحبت کردن رو ببینید ، وافعا تاسف آوره (274232)
جزایری
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۸
یبل، بیخیال، منفی هات رو حال کن! (274307)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۳۶
بیشتر سر و صداها برای چیزی بود که میر حسین در بیانیه اخیر گفت و آن سرپوش گذاشتن روی فسادهای چند هزار میلیاردی (274147)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۳۵
آره بابا اون بیانیه های سرگشاده و تحریک کردن ها و اعلام پیروزی قبل از اعلام رسمی نتایج آراء که بعد بگویند تقلّب شده و ملّت خدا جو خواندنِ (!!!) عدّه ای که حرمت عاشورا رو شکستند و به حریم عابر پیاده تجاوز کردند و حسینیه آتش زدند و ... . اینها که چیزی نیست ! سر و صدا برای چیزهای دیگه ست !!! (274268)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۱۶
چهار پنج سال یکطرفه ب قاضی رفتن بس نبود ؟! خوب یک دادگاه تشکیل بدن با همین اتهاماتی ک شما فرمودید تا آنها هم بتوانند از خود دفاع کنند . این فکر میکنم به عدالت علیوار نزدیک تر باشه آیا منطقا این حرف بدی است؟ (274361)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۸
توهین به عاشورا کار نفوذیهای افراطی بود برای جوسازی وبهره برداریهای گسترده که از قبل طراحی شده بود (274399)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۳۸
سران فتنه شریعتمداری و احمدی نژاد و ضرغامی صدا و سیما هستند که شرایط ابهام امیزی در جریان قبل وبعداز انتخابات ایجاد کردند و یکطرفه همه بجز خودشانرا گناهکار و خس و خاشاک خواندند و 9 دی به نماد تفرقه در بین ملت تبدیل شده است (274406)
فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۴۲
واقعا تحلیل جالبی بود. (274150)
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۴۳
دکتر دوستت داریم (274152)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۴۵
افرین دکتر اصلا" جنگ چالدران ، جنگهای صلیبی و ..همه تقصیرحوادث 88 است !!!
!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ بعضی از این اقایان که ادعای بچه مسلمانی میکنند و به سبب عدم توانایی در تحلیل مسائل شروع به فحاشی میکنند مثل شعبان بی مخ .یکی از این اقایان دیروز بالحن بد گفت:(( سران فتنه از سگ کودتا چیان نوژه کمترند)) .بسیار زشت است کسی اسم خود را بچه مسلمان بگذارد و به اولاد پیغمبر سگ بگوید .اوف بر شما (274155)
فرهاد
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۶
درود بر دکتر زیباکلام استاد علوم سیاسی که به مقالات علمی در فصلنامه های خاک خورده در گوشه ی کتابخانه ها نمی اندیشد او به معنای واقعی کلمه روشنفکر است چون در دل طوفان خانه ی خود را بنا کرده است.ایام بکامتان نازنین مرد (274160)
پارسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۷
با سپاس فراوان از دكتر زيبا كلام عزيز،هميشه نوشته هايتان به دل مردم ازاده طلب ايران ميشينه،به اميد روزي كه افراد تندرو سر عقل بيان،به خدا كه كار سختي نيست اگر هم رنگ مردم كشور بشن و از مال دنيا كمتر بخواهن، (274163)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۵۷
این ها از برپایی دادگاه علنی واهمه دارند.از گفته شدن حقایق واهمه دارند (274164)
جواد
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۳
چرا دوستان صدا و سیما در خصوص عملکرد دولت قبلی خار و خاشاک نامیدن مردم چیزی پخش نمی کند که ریختن بنزیت بر آتش بود و دیگر مهار نشد چرا مسئولین در این خصوص پتسخگو نیستند و فقط و فقط به چند نفر حمله می کنند پاسخمردم را بدهند (274168)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۳
درود به استاد زیباکلام
مطمئنا اگر با رأفت با فتنه گران! برخورد نمیشد به بقیه توطئه هایشان اقرار می کردند
مثل:
تحریک مغول برای حمله به ایران
کشته شدن ولیعهد اتریش در صربستان
دست داشتن در قرار داد ترکمنچای و گلستان
جدا شدن هرات از ایران
قرار داد 1919
به تخت نشستن رضا خان
همکاری با سیا در سرنگونی دولت دکتر مصدق...

البته اسنادش موجوده و دست شریعتمداری هست
ایضا خود شما هم که با ولتر و ژان لاک سر و سر داشتی (274169)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۵
مسئولین ما مصر هستند که تحریم ها هیچگونه اثری نداشته و ما آنرا تبدیل به فرصت کرده ایم پس نباید نگران باشند ،وانگهی هزار مورد متن و گفته از همین اصولگرایان وجود دارد که تحریم ها تازگی ندارد و ما از سال 58 تا کنون مورد تحریم هستیم.اما اصوگرایان خیلی جدی بدانندگه آنها و دولت گذشته باندازه نیم قرن ما را دچار عقب افتادگی کردند، که تاوان آنرا دو نسل بعد هم خواند پرداخت. (274171)
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۳
وجود کارتهای پایان خدمت جعلی که مانع خدمت جوانان این مرز و بوم به میهن اسلامی هم شده در نتیجه اقدامات فتنه گران بود که خدا را شکر با هوشیاری مسئولان برملا شد!!! (274185)
شيرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۴
اون كه تو دولت تدبير ه !!!!!!!!!!!!!!! (274234)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۳
جامعه به وحدت و همدلی نیازمنده و ما بهتره به اتفاقات سال ۸۸ صلواتی بفرستیم و همه چیز رو فراموش کنیم اون خسارت های مالی و جانی که به افراد بیگناه رسیده هم اصلا مهم نیست. (274186)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۶
از همه جالب تر محسن رضاییه، اون از چرخش 180 درجه ای بعد از اعتراضش به نتایج انتخابات 88. اینم از اینکه بعد از 5 سال اومده تو تلویزیون میگه فتنه باعث شده تحریم ها بیش تر بشه. فکر کنم از ریاست جمهوری ناامید شده داره روی انتخابات مجلس سال بعد سرمایه گذاری میکنه، بهرحال فتنه فتنه کردن جواب میده. (274196)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۵۹
اون باباازاول حزب بادای بودوهست. (274300)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۳
طبق جدیدترین تحقیقات به عمل آمده، دزدی های انجام شده در "پاکترین دولت تاریخ" هم کار فتنه گران بوده است!!!! (274206)
فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۴
اگرمردم فتنه گر!22 خرداد92 بهجلیلی رای میدادندالان ایران گلستان بود! (274207)
مردم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۱۹
سلام،استادمحترم لطفأ تفسیرواژه راهم بگویید؛چون این روزهانه تنهامواردی که قران کریم تفسیربه رأی شد،بلکه هرشخص وگروهی به نام ِمردم حرف می زندومنفعت وعلاقه شخصی خودش رابه خاطرمطالبه می کند. (274212)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۱
گل دقیقه 91 لیوتل مسی هم تقصیر فتنه گران بود (274213)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۵۵
مامانده ایم که چرامردمی که 9دی88 فتنه وفتنه گران را محکوم کردندبازدر22خرداد 92به فتنه گران19میلیون رای دادند. (274276)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۴۷
اول جاوید باد صادق زیبا کلام دوم ای کاش ده نفر دیگر از اساتید برجسته چنین صریح اللهجه بودند و همیشه واقعیت را بیان میکردند (274331)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۴
زیبا کلام جان فک کنم دلت هوس زندان کرده ااااا.تازه محکومیت زندانت به جزاری نقدی تبدیل شد.حواست و جمع کن زیبا جان (274214)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۰۶
نام نیک که از ادمی بماند به که از او ماند سرای زر نگار (274283)
sang
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۸
آنچه جای تامل و اتفاقا ترس دارد جامعه ایی آکنده از این همه خشم و نفرت است. (274216)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۳۶
اختلافات خانوادگی بعضی هاهم صدرصدکارفتنه گران بوده.چرامیترسندیک نظرسنجی مستقیم (بصورت پیامک)ازتلویزیون بگذارندتامشخص شوداین ملت بیش از95درصدش فتنه گرند؟؟؟؟؟؟؟؟ (274219)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۴۲
بدرفتاری خانواده تناردیه با کوزت بیچاره به دستور سران فتنه ۸۸ بود. اسنادش موجوده!! (274223)
ظاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۲۷
میگن هر کی هر شغلی توش مهارت داره از اون شغل دم میزنه مرتبا اا کسیم که شغلش فتنس از فتنه دم میزنه همش .بالاخره یکی نون بازو میخوره یکی نون ...ااا (274348)
من و خودمم شما همه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۰
متحجرین تمامیت خواه با این حرفهایشان تنور انتخابات رو گرم میکنند تا 1-لیست ضعیفی از به اصطلاح اصلاح طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند 2- عده ای در گیر و دار بیایم یا نیایم به پای صندوق نیایند تا شبهه دلیلی برای توجیه انتخاب حضراتی با 3% آرا به مجلس لااقل برای عوام باشد. 3- هر چه تندروتر مقبولتر و در لیست متحجرین عزیزتر (274231)
پدرام
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۱۷
این فتنه مثل این که تمامی نداره!!!!! بابا ول کنین فتنه رو این همه تحلیل و نوشته حتی تو انقلاب اسلامی هم نوشته نشده!!!! واقعا بعضی ها از حق و امام خمینی ره خجالت نمیکشند!!!!! مشکلات اقتصادی سیاسی امنیت ملی و امنیت غذایی مردم به خطر افتاده اگه حکومت به دست جمهوری خواهان بیوفته باز هم مشکل جنگ و ..... تو رو خدا به فکر ملت فهیم ایران باشید (274258)
ناشناس
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۱۷
اقدامات داعش/عربستان/طالبان در افغانستان/روی کار امدن سیسی در مصر/و مشکلات کشور لیبی/ابولا در افریقا/و گم شدن هواپیمای ما لزیایی /و کاهش قیمت نفت/حوادث کهریزک/ و مهمتر از همه رییس جمهور شدن احمدی نژاد کار فتنه گران بوده است.بنابر این برای رهبران فتنه کمتر از مجازات اعدام نمی توان متصور بود. (274259)
دوستدار مکتب اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۰۱
سخنان دکتر برگرفته ازسیره پیامبربزرگ اسلام است اوکه رحمت برای جهان است (274279)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۵
نه که ما بعد انقلاب تا 88 هیچ مشکلی نداشتیم، برای همین تمام مشکلات ما به خاطر 88ه
همه چی ارومه من چقد خوشحالم :) (274288)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۸
من دو ترم مشروط شدم گمونم کار 88
:))) (274292)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۹
اقای زیبا کلام گرامی ای کاش اینو هم میگفتید این نوع تفکر گروه امثال پایداری از کجا ی فرهنگ ماست حتما این حرفها تو جامعه خریدار داره که میزنن ما ده میلیون بیسواد مطلق تو کشور داریم چرا اینو نمیبینیدمشکل نا اگاهی بخشی از جامعه است که اینها از ان به نفع منافع شخصیشون به اسم منافع ملی استفاده میکنن تااگاهی در جامعه نباشه همینه و همینه... (274293)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۰۳
سخنان زیبا کلام دقیق و حسابی است واقعا درود بر شرفت درود بر ما که زیبا کلام حداقل در مجلس داریم درود بر روح بلند و با بصیرتش این است نشانه انسانهای با خدا و پیامبری خلق (274301)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۱۴
آلودگی خلیج مکزیک هم توطئه ی فتنه گران بوده (274304)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۸
درود بر استاد عزیز

به تنهایی ذر مقابل اصولگرایان تندروایستاده و انشاله در انتخابات بعدی جواب آنها را خواهیم داد و شما استاد عزیز را تنها نخواهیم گذاشت همچنان که ما موسوی و کروبی را تنها نگذاشتیم (274308)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۵۸
جانم فدای فتنه گرانی که تمام وقایع 4 سال بعد را مثل روز روشن پیش بینی کرده بودند.به خدا ایمان آورید ای از دین برگشتگان. (274316)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۰۱
اقای بابک کلام و منطق شما در مواجهه با مخالف همینه مردم شما رو خوب شناختند پس منتظر مجلس دهم باشید تا نظر مردم رو ببینید (274319)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۱۳
درود بر 3مصلح ایرانی
هاشمی خاتمی روحانی (274320)
نبی ابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۴۰
سلطان محمد خوارزمشاه به تحریک فتنه گران سال 88 فرستادگان چنگیز خان راکشت وزمینه حمله وحشیانه مغول را به ایران فراهم کرد اگر کمی به عقبتر برگردیم همین فتنه گران 88 بودند که پای اسکندر مقدونی را به ایران باز کردندوهمینها بودند که جنگ توران با ایرانیان را تدارک دیدند (274327)
قارون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۳۴
آن نامردی که چاه کند تا رستم در آن بیفتد شب قبلش در خانه یکی از سران فتنه دیده شده بود . فیلم و عکس و اقرار سرایدار منزل در آرشیو کیهان موجود است . (274358)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۹:۴۶
مثل همیشه گل گفتید (274329)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۰۹
كاش همه مسولين همين نظري داشته باشند (274340)
کامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۲۴
درود بر استادی که از خود هزینه میکند و حرف ملت رو میزند نه شریعتمداری که هر هفته تو تلویزیونه و کسی هم حرفشو گوش نمیده .... راستی اگه فتنه گرا نبودن الان نان بربری 5ریال بود ههههههه (274345)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۳۴
خبر جدید اینکه تندروها میگن:
اگه سران فتنه را اعدام می شدند روجانی رای نمی آورد..... (274357)
مسیو
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۵
درود بر مرد آزاده و با مرام دکتر صادق زیباکلام (274365)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۲:۳۰
سرو صداها برای این است که آقای مهندس موسوی از حصر خانگی اعلام آمادگی کردند که دردادگاه علنی محاکمه شوندو به تمام اتهامات رسیدگی شود
وسرچشمه های فسادهای عظیم را به مردم بگویندهمین جملات ضربه سخت و سنگینی را به بیکره اصولگرایان و افراطیون انداخته (274378)
دلسوز انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۲:۳۰
دکتر جان خدا شما و امثال شما را برای این مردم و مملکت نگهدارد. ان شاالله (274379)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۲:۴۳
درود برشرفت مرد حق و راستگو جناب آقای دکتر زیبا کلام (274382)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۲:۵۵
دلم برای اسم خودم که اسم اونه خیلی خیلی دلتنگه،توچی. (274385)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۲
آقا صادق !! به نطر می آید که حضرتعالی و فعالان فتنه و ساکتین فتنه و در یک کلام عاملان فتنه ی 88 اگر بخواهند بر بی گناهی و پاک بودن خودشان از گناه بزرگ فتنه ی 88 استدلال کنند عنقریب است که بجایی برسند که نه تنها خودشان را بعنوان فعالان فتنه ی بزرگ 88 تبرعه کرده و خود را مستحق دریافت جایزه ی نوبل نیز بدانند ، در هین خال با استدلال مریض خویش چیزی نمانده گناه معرفی نمایند . اما در پاسخ به استدلال شما که بر حسب مدرک تحصیلی استاد علوم سیاسی دانشگاهید باید گفت : اگر کسی نداند شما می دانید که .... (274395)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۹
ادامه ...... یک پای فتنه ی بزرگ 88 در خارج از کشور بود و زسانه ها خارجی نیز به کرات گفتند و خود دشمنان نیز مکررا بر حمایت و دخالت شان در فتنه ی 88 اذعان نمودند . پس شما به عنوان استاد علوم سیاسی چه خوب لستدلال نمودید (هر چند به ظاهر با تمسخر و طنز) که : « افزایش آمار طلاق، سن ازدواج، اعتیاد ، خودکشی، مهاجرت تحصیلکردها، سقوط هواپیماهای مسافربری و کسی چه می داند شاید حمله متفقین به ایران در شهریور 20 و انعقاد قرارداد ترکمنچای دویست سال پیش هم معلوم می‌شد که کار "فتنه گران" بوده است!» ... (274402)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۳۵
...... چرا که شما بعنوان استاد کهنه کار تدریس علوم سیاسی میدانید که همه ی آن عوامل یاد شده توسط شما نه به شوخی که به جد ، یک ریشه ی انها در دستان آمریکا و انگلیس و .... می باشد . شما میدانید که چندی پیش غربی ها خود به دخالت شان در کودتای 28 مرداد اعتراف کردند و همان هابه حمایت شان از اهالی فتنه مکررا تصریح و تاکید کرده و خواهند کرد . از اینکه ناخواسته و با بیان یک نوشته ی طنز ، بر حقیقتی تلخ اعتراف کرده اید از شما سپاسگزارم . (274405)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۴۱
بریدن سر میرزا کوچک خان
تحریک مهد علیا برای بقتل رساندن امیر کبیر
انقراض هخامنشیان
شکست در جنگ چالدران
کشف قاره امریکا توسط کریستف کلمب
نیز از جمله کارهای دیگر فتنه گران بوده است . (274407)
ایمان
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۳:۵۷
میخوان با این کارها وحرفهای بی معنی مسخره ذهن جامعه را منحرف کنندتا مردم فسادهای مالی تورم اختلاس ها راکه در دولت معجزه هزاره سومشان روی داده فکر نکنند وذهن مردم را مشغول مسایل جزیی وفرعی کنند تا باطل را جای حق بگذارنداینها که اینقدر از عدالت دم میزنندعدالتشون هم عین این تهمت هاشونه درود شرف آقای زیبا کلام خیلی شجاعه همیشه حرف دل مردم را میزنه (274422)