به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۶۵۹۷۸

عربستاني‌ها؛ ولخرج‌ترين گردشگران جهان

گروه جامعه: بررسي‌هاي يک موسسه بين المللي فعال در حوزه صنعت گردشگري که مقر آن در شهر لندن، پايتخت تنگليس قرار دارد نشان مي‌دهد که بررسي‌ها نشان مي‌دهد که گردشگران عربستاني در سال گذشته ميلادي ولخرج‌ترين گردشگران جهان بوده‌اند.
بر اساس اين گزارش گردشگران عربستاني در سال 2014 حدود 14 ميليارد پوند در کشورهاي ديگر هزينه کرده​اند که در اين ميان سهم انگليس چشمگير بوده، اين در حالي است که با توجه به حذف نياز به ويزا براي سفر گردشگران چهار کشور عربي امارات، عمان، قطر و کويت به انگليس، از ماه‌ها قبل سيل گردشگران عرب به انگليس سرازير شده و پيش ‌بيني مي‌شود در ماههاي آتي نيز با حذف نياز به ويزا براي گردشگران عربستاني، تعداد گردشگران عربستاني اين کشور نيز افزايش چشمگيري يابد. در اين ميان لندن شهر مورد علاقه گردشگران کشورهاي عربي حوزه خليج‌ فارس و به ويژه گردشگران عربستاني بوده و در فصل تابستان بدليل داشتن آب و هواي معتدل، به مقصد نخست گردشگران عرب تبديل مي شود.

اقليت مسلمان انگليس يکي از بزرگترين اقليت‌هاي مسلمان ساکن غرب اروپا است و شهر لندن به يکي از مقاصد توريستي نمونه در اين زمينه تبديل شد که خدمات خوبي را به گردشگران روزه‌دار ارائه مي‌دهد و آنها در طول سفر احساس آسايش و امنيت مي‌کنند. بر اساس برآوردها گردشگران عربستاني که تعداد آنها در سال گذشته ميلادي حدود 5 ميليون نفر بود در هر سفر به‌طور متوسط 4500 پوند در انگليس خرج مي ‌کنند که 6 برابر گردشگران کشورهاي غربي است.

از سوي ديگر در اين شرايط کشورهاي مختلف و بويژه کشورهاي غير مسلمان در راستاي توسعه گردشگري حلال سعي دارند که شرايط مناسبي را براي گردشگران عربستاني که در بيشتر مواقع بصورت گروهي سفر مي‌کنند، فراهم کنند که از آنجمله مي توان به نصب علائمي روي ديوار هتلها براي نشان دادن جهت قبله، جدول اوقات شرعي و آدرس مساجد اشاره کرد. همچنين در اين گزارش گردشگران استراليايي با هزينه کردن 2700 پوند در هر سفر و گردشگران چيني با هزينه کردن 2540 پوند در هر سفر در رتبه هاي بعدي ولخرج‌ترين گردشگران جهان قرار گرفتند.
مرجع : فارس