به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۶۶۴۸۲
شهردار مسلمان روتردام هلند:

فرهنگ‌غرب را نمي‌خواهيد برگرديدکشورتان

گروه بين الملل: شهردار مراکشی تبار روتردام هلند در یک سخنرانی شدید اللحن، مسلمانان تندرو این کشور را به شدت مورد حمله قرارداد و گفت: «مسلمانانی که آداب، رسوم و فرهنگ غرب را زشت و غیر اخلاقی می‌دانند وسایل خود را جمع کنند و این کشور را ترک کنند».
فرهنگ‌غرب را نمي‌خواهيد برگرديدکشورتان
به گزارش العربیه به نقل از روزنامه مصری «بوابه الاخبار»، احمد ابوطالب شهردار روتردام خطاب به مسلمانان تندرو، گفت: «قابل درک نیست که انسانی بتواند به موجودی ضد آزادی دیگران تبدیل شود. اگر شما آزادی را دوست ندارید، کشور ما را ترک کنید. ممکن است جایی مناسب‌تر از کشور ما برایتان در جهان وجود داشته باشد. شما باید با خودتان باید رو راست و صادق باشید اگر تحمل آزاد زیستن و آزادی را ندارید، نباید به کشتن روزنامه نگاران دست بزنید».

اظهارات شدید اللحن این شهردار هلندی مراکشی تبار به دنبال حوادث و رویدادهای اخیر فرانسه و کشته شدن کاریکاتوریست‌های مجله طنزآمیز «شارلی ابدو» بیان شده است. شهردار روتردام یکی از مخالفان سرسخت افراطگرایی مسلمانان در هلند است و با وجود اینکه او یک مسلمان مراکشی تبار است، اما بار‌ها در سخنرانی و میتینگ‌ها، گروه‌های تندرو را مورد حملات لفظی قرار داده و آن‌ها را به «انسان‌های خو نگرفته به زندگی آزاد» توصیف کرده است. گفتنی است که احمد ابوطالب شهردار روتردام که اکنون ۵۲ ساله است هنگامی که ۱۵ ساله بود به هلند هجرت کرد. او کار روزنامه نگاری را با مطبوعات فرانسه در زمان اقامتش در این کشور آغاز کرد.

روز چهارشنبه ۷ ژانویه، سعید و شریف کواشی دو مسلمان افراطی وابسته به القاعده یمن با حمله به دفتر مجله فکاهی «شارلی ابدو» ۱۲ نفر از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند. روز پنجشنبه ۸ ژانویه هم به یک فروشگاه یهودی در پاریس حمله شد و چندین نفر گروگان گرفته شدند. اما این گروگان‌ گیری سرانجام با حمله نیروهای پلیس فرانسه و کشته شدن گروگان گیر به پایان رسید. عاملان این حملات طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ۱۷ نفر را کشتند. در واکنش به این حملات هزاران تن از سراسر جهان روز یکشنبه ۱۱-۱-۲۰۱۵ در راهپیمایی میلیونی، علیه تروریسیم که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، شرکت کردند.