به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۶۷۱۴۵
واکنش سخنگوی دولت به منتقدان ظریف

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 2 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز پنج شنبه در صفحه نخست تیترهای واکنش سخنگوی دولت به منتقدان ظریف و محکومیت قطعی معاون اول احمدی نژاد به ٥ سال زندان را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 2 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع واکنش سخنگوی دولت به منتقدان ظریف اختصاص داد. در آخرین دور از مذاکرات ایران و آمریکا، قدم زدن کری و ظریف در وین در کنار رودخانه رون موجب تلخ شدن کام برخی شود. این بار اما حملات به وزیر امور خارجه، جنس تازه‌ای پیدا کرد؛ حملاتی که به نظر می‌رسد با دیده شدن نشانه‌های برخاستن دود سفید از ژنو و افزایش امیدواری ها برای رسیدن به توافق جامع بی ارتباط نیست. البته این حملات از سوی دولت بی پاسخ نماند. سخنگوی دولت روز گذشته در حاشیه هیات دولت خطاب به کسانی که از پیاده روی ظریف و کری انتقاد کرده بودند، گفته: خیلی سخیف است که چون این دونفر با هم قدم زدند، ما دیپلماسی مان را ضعیف بدانیم. محمدباقر نوبخت عنوان کرده علت اینکه این افراد به این نوع مسایل می‌پردازند این است که می‌بینند مذاکرات با قاطعیت دنبال می‌شود و ملاحظات ملت ایران در نظر گرفته می‌شود.

روزنامه شرق به عنوان محکومیت قطعی معاون اول احمدی نژاد به ٥ سال زندان اشاره کرد. محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد با رای شعبه ١١ دیوانعالی کشور به پنج سال و ٩١ روز حبس و پرداخت دو میلیارد و ٨٥٠ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. همچنین شب گذشته برخی شنیده‌ها از انتقال معاون اول احمدی نژاد به بازداشتگاه اوین حکایت می‌کرد که تا لحظه تنظیم این خبر، تایید نشد.

این روزنامه در خبری دیگر عنوان رسایی به دنبال تهیه طرح دوفوریتی ممنوع القلمی روزنامه نگاران را انعکاس داد. روزنامه مردم امروز نه تنها توقیف که لغو امتیاز شده، اما خیلی‌ها تنبیه حقوقی درنظر گرفته شده برای این روزنامه را قانع کننده نمی‌دانند و از همان فردای توقیف روزنامه به دنبال دشوارترکردن ادامه فعالیت سردبیر این رسانه اند. حالا هم ماجرای یک طرح دوفوریتی عجیب به گوش می‌رسد، طرحی که ایده اصلی آن بازهم از دل جبهه پایداری‌های مجلس درآمده و حمید رسایی آن را اطلاع رسانی کرده است. حالا حمید رسایی از نمایندگان مجلس گفته که درحال تهیه طرحی است با عنوان ممنوع الفعالیت شدن افرادی که در رسانه‌ها به مقدسات توهین می‌کنند.

لزوم برخورد با متخلفان حوزه ورزش تیتر دیگر روزنامه شرق است. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارآسیایی اینچئون تاکید کردند: در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسوولان یا غیرمسوولان، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی یا علمی و صنعتی. ایشان محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان را زمینه ساز الگوشدن آنان در میان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیون‌ها حرکت خوب و رواج خیر در جامعه می‌شود.

این روزنامه در خبری همدستی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان علیه اوباما را برجسته کرد. حرف باراک اوباما خطاب به کنگره نشینان یک کلام است وتو می کنم. این را در سخنرانی سالانه خود در میان نمایندگان کنگره نیز گفته است. جمهوریخواهان کنگره با همدستی برخی دموکرات‌های تندرو دنبال تصویب قطعنامه تحریمی هستند که اگر مذاکرات هسته‌ای تا تیرماه به توافق نهایی منجر نشد، تحریم‌های جدید علیه تهران را از سر بگیرند. برخی حتی از این هم فراتر رفته‌اند و می‌خواهند مابین همین مذاکرات تحریم‌های جدید علیه تهران تصویب کنند.