به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۸۸۶۱
بذرهای امید برای فصل اکران

شماراه امروز ابتکاردریک نگاه؛ 18 بهمن

گروه سیاسی: مذاکرات هسته ای به پیش و بذرهای امید برای فصل اکران عنوان های مهم روزنامه ابتکار در روز شنبه است.
شماراه امروز ابتکاردریک نگاه؛ 18 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به خبر مذاکرات هسته ای اختصاص داد و نوشت: ظریف به همراه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان این بار در مونیخ مذاکره می کند. ظریف قبل از گمانه زنی درباره احتمال انجام توافق سیاسی تکلیف را مشخص کرده و گفته است که چون همه نیستند (وزرای خارجی شش کشور) نمی توان توافق سیاسی انجام داد و در مونیخ تنها مذاکرات را به پیش می بریم.اما وزیر امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به مونیخ مذاکرات را مفصل خواند و تصریح کرد که قرار است در اجلاس مونیخ با همه طرف ها به صورت دوجانبه مذاکرات داشته باشم. این درحالی است که دیشب ظریف با همتای آمریکایی خود دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان به همراه معاونان خود؛ عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده و تعدادی از اعضای دیگر دیپلمات ها برای شرکت در پنجاه و یکمین نشست اجلاس امنیتی مونیخ دیروز وارد آلمان شدند.این اجلاس به طور سالانه در مونیخ برگزار می شود و در نشست سال جاری، جان کری وزیر خارجه آمریکا، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، فیلیپ هموند وزیر خارجه انگلستان و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، و تعداد دیگری از مقامات و شخصیت های کشورهای مختلف شرکت دارند.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبربذرهای امید برای فصل اکران پرداخت و نوشت: یکی از خلأهای بزرگ جشنواره امسال فیلم فجر عدم حضور کارگردانان مشهور و نامی عرصه سینما است و هر چند که فیلم اولی ها و کارگردانان جوان آثار فاخری را ارائه دادند اما وجود کارگردانان معروف مشوقی برای حضور بیشتر مردم در سینماها است. با این حال استقبال مردمی از جشنواره سی و سوم فیلم فجر بسیار مسرت بخش و پر شور بود به گونه ای که بلیت های اینترنتی و بلیت های گیشه به سرعت به فروش رسیدند و بسیاری از دوستداران سینما از ساعت 6 صبح در صف بلیت به انتظار ایستاده بودند که این استقبال بی نظیر سبب دلگرمی هنرمندان برای شرکت در فجرهای آینده می شود.

این روزنامه خبر نگاه دولت به موضوع حجاب ایجابی است را بازتاب داد و نوشت:معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: کمیسیون فرهنگی دولت با دقت چرایی و چگونگی رسیدن جامعه به این نقطه را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است. براین اساس بدنه اجرایی دولت دریافته است که وضع موجود حجاب و عفاف در کشور نه مورد قبول قشر متدین جامعه است و نه توانسته نظر افراد بدحجاب را به خود جلب کند. معاون رئیس جمهور در امور زنان با تأکید بر اینکه رویکرد دولت در حوزه بهبود حجاب و عفاف ایجابی است، گفت: سیاست برخی نهادهای فرهنگی که از مبالغ کلان دولتی نیز بهره می گیرند، باید عوض شود چرا که جامعه بیش از هرگونه اقدام دیگر به بهبود فعالیت های زیربنایی مرتبط با حجاب و عفاف نیازمند است. مولاوردی ادامه داد: برنامه فرهنگی دولت، تغییر رویکرد جامعه و مسؤولان از باید به باور، از ظاهر به معنا، از تبلیغ به تأمین و از فعالیت محوری به اثربخشی است. وی با اعلام اینکه دولت تنها یکی از بخش های تأثیرگذار در امر اصلاح رویکرد حجاب و عفاف در کشور است، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت موجود همه باید دست به دست یکدیگر دهند و با واقع نگری به حل مشکلات پیش رو بپردازند.

روزنامه ابتکار خبر مذاکره با شرکتهای بزرگ نفتی جهان را انعکاس داد و نوشت: وزیر نفت با اشاره به توقیف کمپرسورهای گاز ایران در ابوظبی و هلند از مذاکره با شرکت های بزرگ نفتی جهان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم پاکستان را جریمه نکنیم، باید تغییراتی در قرارداد اعمال کنیم.
بیژن زنگنه در تشریح آخرین وضعیت توسعه فازهای پارس جنوبی، گفت: هم اکنون توسعه این میدان مشترک با وجود تحریم ها ادامه می یابد و تامین برخی از کالا و تجهیزات با دشواری های تحریم های خارجی دست و پنجه نرم می کند.وزیر نفت با اشاره به توقیف برخی از کمپرسورهای گازی فازهای پارس جنوبی در هلند و ابوظبی امارات، تصریح کرد: امسال اولویت را به فازهایی داده بودیم که می توانستند در سال 93، 100 میلیون مترمکعب گاز تامین کنند تا در زمستان با مشکل مواجه نشویم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در سال جاری بیش از چهار فاز پارس جنوبی را برای تامین این میزان گاز به بهره برداری رسید و همزمان هفت عرشه را در دریا راه اندازی و بزودی نیز عرشه فاز 15 راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: در روزهای اول دولت کسی باور نمی کرد که بشود این فازها را به مدار آورد، اما ما توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم و به نیروبه گفته این عضو کابینه دولت تدبیر و امید سال آینده هم 100 میلیون متر مکعب گاز دیگر اضافه بر این میزان تولید خواهیم کرد و با ادامه این روند در سال 95 تمام فازها به مدار اضافه می شوند و ممکن است از قطر نیز در برداشت پیشی بگیریم هر چند که از نظر تجمعی آنها به دلیل اینکه از ما خیلی زودتر کار را شروع کرده اند بالاتر هستند.