به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۷۰۳۵۰

آمریکا: روسیه نظم جهانی را متزلزل می‌کند

گروه بين الملل: واشنگتن در تندترین انتقادی که تا به امروز مطرح کرده، روسیه را به «متزلزل کردن» نظم جهانی با حمایت از شورشیان شرق اوکراین متهم کرد.
آمریکا: روسیه نظم جهانی را متزلزل می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: حمایت دائم روسیه از حملات کنونی جدایی‌طلبان در نقض آتش‌بس شرق اوکراین، دیپلماسی بین‌المللی و نهادهای چندجانبه را که اساس نظم جهانی مدرن ما محسوب می‌شوند، متزلزل می‌کند. جنیفر ساکی تاکید کرد، توافقات آتش‌بس حاصل شده در مینسک پایه و اساس یک راه‌حل پایدار در شرق اوکراین هستند. وی افزود: ما از روسیه می‌خواهیم تا فوراً با انجام اقدامی قاطعانه پیش از آنکه شاهد ویرانی شهرهای بیشتر و از بین رفتن غیرنظامیانی بیشتر در شرق اوکراین باشیم، به تعهداتش جامه عمل بپوشاند.

جنیفر ساکی گفت: روسیه با عدم تبعیت از توافقنامه‌ای که امضا کرده، با ادامه حمایت و مداخله غیرقانونی در اوکراین هنجارها و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. وی افزود: واشنگتن با سازمان امنیت و همکاری اروپا در ارتباط است تا ببیند آمریکا چه کمک‌های دیگری می‌تواند برای ناظران این سازمان فراهم کند. هدف ما این است که مطمئن شویم آنها برای انجام وظایفشان از جمله نظارت و اجرای این توافقنامه و نظارت بر مرز بین‌المللی میان اوکراین روسیه کاملاً مجهز هستند.

آلمان و فرانسه نیز خواستار احترام کامل به آتش‌بس سست اوکراین شده‌اند اما به نظر می‌آید که این اظهارات توخالی هستند چراکه جدایی‌طلبان حامی روسیه پیروزی خود در جنگ شهر استراتژیک «دبالتسفه» را جشن گرفتند.
مرجع : ايسنا