به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۷۰۷۷۷

رژه آمریکایی​ها در 300 متری مرز روسیه

گروه بين الملل: ماشین آلات زرهی ارتش آمریکا در اقدامی که بیانگر بدتر شدن روابط بین واشنگتن و مسکو است، به رژه و نمایش در یکی از شهرهای استونی هم مرز با روسیه پرداختند.
رژه آمریکایی​ها در 300 متری مرز روسیه
رژه نیروهای مسلح آمریکا و ناتو متشکل از 100 سرباز انگلیسی، هلندی، لیتوانیایی و لتونیایی در کنار ماشین آلات زرهی در شهر ناروا که با مرز باریکی از روسیه جدا می‌شود، تنها یک یادآوری دراماتیک از مقابله نظامی در شرق اروپاست. با این حال سربازان آمریکایی هنگ دوم سواره نظام ارتش آمریکا به مناسبت روز استقلال استونی در شهر ناروا به رژه پرداختند؛ شهر آسیب پذیری که تنها با یک رود از روسیه جدا می‌شود. از این شهر می‌توان به عنوان هدف احتمالی کرملین در صورت تمایل مقامات روسی به گسترش تنش‌ها و درگیری یاد کرد.

این در حالی است که روسیه مدت‌هاست از گسترش حضور ناتو انتقاد می‌کند و می‌گوید، اتحاد دفاعی جنگ سرد را با نزدیک شدن به مرزهای روسیه یکی از بزرگترین تهدیدهای امنتیی موجود است. عصبانیت مقامات روسی زمانی افزایش یافت که کشورهای حوزه دریای بالتیک در سال 2004 به این ائتلاف پیوستند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همچنین در زمان الحاق کریمه به کشورش در سال گذشته به نگرانی‌ها درباره احتمال پیوستن اوکراین به ناتو اشاره کرده بود. همسایگان روسیه در حوزه دریای بالتیک، با این حال می‌گویند که اتفاقی که در اوکراین رخ داد دلیل آنها برای پیوستن به ناتو است. با این حال این رژه در استونی تها عرض اندام آمریکا دراین منطقه نبوده است.

پیش از این و در ماه نوامبر نیروهای آمریکایی به مناسبت روز استقلال لتونی در خیابان‌های شهر ریگا به رژه پرداخته بودند.
مرجع : ايسنا